8,566    19    2  

Rydding av uteområdet etter bygginga: Hvem har ansvaret hos dere?

 366     0
Nå reiser snøen, og vi nærmer oss slutten på byggingen.
Vi er kommet i gang med egeninnsatsen, og håper vi er inne til 1 mai.

OG det ser ikke ut på tomta., naturlig nok, det er jo en byggeplass.
Det ligger masse masse knust takstein, plankebiter, og kapp. Sneiper, og skruer og spiker.
Det ligger flere store betong"klyser" der, og de er jo blyyyyytunge, begriper ikke hvordan en skal få flyttet på det.
Der ligger ett par armeringsgjern, og blekk, og noen halvkappede huntonittplater. Og en stabel på 8-10 tomme paller.

Hvem skal rydde ???

Må ta frem kontrakten og nilese den, for jeg har ikke fått med meg dette.

Hvordan er det hos dere, hva står i kontrakten din??

   #1
 240     Ålesund     0
Vi må rydde selv, både ute og inne. Mener på det er i leveransebeskrivelsen det står. Synes det er helt ok å rydde selv enn å betale snekkerne for å gjøre det. Vi bygger med BoligPartner slik som dere.
   #2
 4,148     Oslo Vest     0
Jeg kan ikke se at det fremgår av kontrakten noe om rydding så da må nok forbruker selv stå for rydding og borkjøring. Dette gjelder 3425.
Signatur
   #3
 93     Oslo - Marka     0
Man må vel rydde selv ja. Det går fortere enn du skulle tro. I alle fall om du har en gjenbruksstasjon innen rimelig nærhet og en litt stor tilhenger (og hiver alt brennbart på et bål).
Betong"klysene" er jo uarmert, så de knuser du nok ganske greit med en slegge vil jeg tro.
Signatur
  (trådstarter)
   #4
 366     0
Ja, vi må nok rydde selv, men egenlit synes jeg at når jeg kjøper ett produkt, så føles det egentlig naturlig at de som har laget produktet, rydder etter seg.
-Synes egentlig ikke noe om å få overlevert en byggeplass med betong, knust takstein, og store betong klyser.

Snekkerene rydder jo etter seg inne, hvorfor ikke ute..........??

Nåvel, jeg er vel bare sær jeg da. Men i min verden rydder man opp etter seg.......

Vi får vel bare bøye ryggen og plukke opp takstein og hive det oppi containeren.
-Og dææææven det blir kostbart det, ettersom prisen ved tømming går på vekt...........
   #5
 4,148     Oslo Vest     0
Det er jo slik at man skriver en kontrakt da, og der er det mulig å bake inn slike ting som rydding.
Signatur
  (trådstarter)
   #6
 366     0
Dooooh.................. ::)
-hvem tenkte på det da.....??  Ikke jeg...... :-[ usj.
   #7
 21,481     Enebolig     0
Det tar vel ikke en uke å rydde. Sånt går relativt fort, værre å rydde på plass ting enn å kaste søppel.

  (trådstarter)
   #8
 366     0
Nei, ingen har vel hevdet det tar en uke å rydde, men du verden for ett arbeid, for det er noe vanvittig med knust takstein som ligger rundt heile tomta......

Men men.
   #9
 23     Kragerø     0
Hei.

Takstein er jo ikke noe farlig materiale da, så om du ikke er ferdig med å planere rundt boligen, så er det jo bare å finne et passende sted å putte taksteinrestene, eller om lar de ligge og bare fyller masse over de evt.

Dumt å betale penger for å sende noe med containeren som du bare kan gjemme på tomta.
Signatur
   #10
 1,093     Skjetten     1
Om du vil ha husleverandøren til å stå for rydding/bortkjøring av avfall, så kan du fint legge på en ca. 20-25 på en vanlig enebolig i kostnad med dette.

Det er tidkrevende arbeid... Ønsker du å slippe tenke på det, så bruker du pengene på det... Vil du spare de lappene, så gjør du det selv!

Signatur