#11
 160     Øygarden     0
I vår kontrakt med Hellvik hus står det at me må skaffe container til avfall. Tørmarane skal grovrydde og me skal rydde resten.

Dei har rydda bra etter seg. Kapp av umalt material puttar dei i vedsekkar og tar med seg. Impregnert og malt material har gått i containeren.

Me er ute og ryddar ein gong i veka, eller to. Betre å ta det litt etterkvart i staden for å ta eit stort skippertak seinare.

   #12
 585     Oslo     0
Har ikke de fleste entrepenører et punkt i sine pristilbud kalt "rigg og drift". Her skulle en tro at container og opprydding skulle inngå. Kan da umulig være normen at kunden på forhånd skal måtte be om at opprydding skal inngå i et pristilbud?? Jeg hadde tatt som en selvfølge at entrepenøren rydda etter seg.
Signatur
   #13
 2,172     Oslo     0

Hvordan er det hos dere, hva står i kontrakten din??


Sikkert samme kontrakt som oss med BoligPartner - og det er vi som må rydde.

Du får trøste deg med at alternativet er å betale for at noen andre rydder.
Grei budsjettpost å spare noen kroner på  ;)

Vi rydder litt hver gang vi er innom, og når snøen går fyrer vi opp alt sammen i et stort bål. Snekkerne er stort sett flinke og legger all søpla i en haug på tomten.

NB: Knuste takstein er fin fyllmasse (drenerende) på tomten og i blomsterbedd (finknust).
   #15
 4,148     Oslo Vest     1
Det er lett å tro at ALT er med i konbtrakten, men virkeligheten er at det kun er det som står i kontrakten som er med. Av Boligprodusentenes forening er vi også tipset om å skrive i kontrakten hva som ikke følger med også. Min leveringsbekrivelse er på 26 sider så den er fyldig, men allikevel følger det med noen sider om hva som IKKE er med i leveransen. Det er viktig å bekrefte en hver muntlig avtale på mail, og være klar over at det kun er det skriftlige som gjelder.

Så hoveregelen blir faktisk at dersom det ikke er nevnt i kontrakten så er det ikke med.
Signatur
   #16
 489     0
Aner ikke hva det koster å leie container, å få tømt den, men jeg regner med det koster sine 1000'ner.

Vi valgte i steden å kjøpe en biltilhenger med høye karmer som snekkerne brukte som søppelcontainer. Så var det bare å kjøre på gjenbrukstorget en gang i uka eller så, og levere gratis mot at man sorterer.

Nå skal det sies at snekkerne våre var flinke til å rydde underveis i byggingen - de likte ikke rot rundt seg. I tillegg ville de gjerne arbiede i joggesko, og da forlangte byggeleder at de var ryddig for at de skulle få lov til å la verneskoene ligge Wink
   #17
 194     Trondheim     0
"Containerleie og borttransport av bygningsavfall besørges av byggmester. Forbrukeren er ansvarlig for rydding etter egne arbeider."
"Snørydding på bygget og byggeplass er i byggeperioden byggmesters ansvar. Snørydding av adkomstvei og parkering er forbrukerens ansvar."

Dette er Mesterhus sin leveransebeskrivelse.

  (trådstarter)
   #18
 366     0
Dette serjeg nå står i BP sin leveransebeskrivelse:

Det forutsettes at tiltakshaver besørger regelmessig rydding inne og ute i byggeperioden, også snørydding, og at han selv besørger snørydding."

JAja..............
   #19
 88     0
Hos oss er byggmesteren ansvarlig for rydding og fjerning av eget avfall. Sideentreprenørene må ta seg av sitt avfall.
Byggmesteren vår nevnte i et møte at rydding og fjerning var inkludert i anbudet, og etter at vi ba om det, tok han det også med i kontrakten - slik at vi har det skriftlig.

Går det ellers bra med husbyggina, Malin? Dere er vel snart i hus nå?  :)

Hilsen Maria