5,023
7
0
Kjøkkenfornyeren: Håndverker dukker ikke opp
516
0
I uke 26 kom kjøkkenfornyeren fra Skien og begynte på kjøkkenet mitt. Ny benk, fronter o.l.
Jeg ble lovet at alt skulle stå ferdig før de reiste ut i ferie 3 uker senere.
Kjøkkenet er fremdeles ikke ferdig og vi er vel nå i uke 37/38.
Regningen er desverre blitt betalt. De lover stadig å komme, men hører ikke noe fra de.
Hva kan jeg gjøre?
Hilsen en som er lei!!
Jeg ble lovet at alt skulle stå ferdig før de reiste ut i ferie 3 uker senere.
Kjøkkenet er fremdeles ikke ferdig og vi er vel nå i uke 37/38.
Regningen er desverre blitt betalt. De lover stadig å komme, men hører ikke noe fra de.
Hva kan jeg gjøre?
Hilsen en som er lei!!
Signatur
"Maybe in life it's impossible to give 100 per cent to your job. Okay, I'll accept 98 per cent" Rafa Benite
Etter dette hadde ikke jeg tvilt på å gjøre som de nevner lenger oppe her..
Selgeren for kjøkkenfornyeren er så kraftig arrogant på tlf at jeg har mest lyst til å møte ansikt til ansikt.
P.s Kjøkkenfornyeren min heter Kjøkkenfornyeren, så jeg har vel strengt talt hengt de ut allerede
Kjør gjerne hjem til vedkommende privat også den dagen montøren uteblir og spør hvor de blir av.
Kjøkkenfornyeren i Hgsd, er like vinglete han og...
Litt her, litt der, litt hos han osv osv.
Som håndtverker selv, så kjenner jeg til tilfellene. Men prøver å være flink til å ta fatt i det før ballen blir større. Da i form av å få mer timer ut av dagen (tidligere på jobb, og senere hjem).
Tar du den før den blir for stor, så blir det aldri noe problem. Men derimot, når den har rullet ett par ganger, så vet du hverken hvor du skal starte eller slutte.
Men uansett, som råd (slik jeg vet at hadde fungert på meg, om det var tilfellet) er enkelt å greit ta kontakt med leverandøren/selger per telefon. Fortell situasjonen, rolig og behersket. Ikke tving frem noe "Kommer imorgen svar", for vi vet alle sammen at det aldri skjer... Men gi heller inntrykk til selgeren at produktet du har kjøpt slik det står per dags dato er ubrukelig for deg og dine. Det ville vært fint om de kunne komme å ta siste rest med arbeid, og det passer fint for deg både morgen, kveld og helg.
Gi han ut dagen til å gi deg en respons på den delen, og insister på at han sjekker opp før han ringer deg tilbake. Lover han noe per telefon, så har han jo ikke pratet med selve montørene ;)
Om du ikke får fortgang på det da, prøv å trappe opp på kontoret til selger. Forklar situasjonen nok en gang, og be han ringe å ordne mens du er der. Om han ikke virker interessert i å gjøre noe mens du står å "henger" over han, så forklarer du roligt og greit at du vil sende ett rekommandert brev til dem, via din advokat. Du vurderer også å fakturere/kreve penger av dem, for ekstrautgifter du har i forhold til at kjøkkenet ditt ikke er ferdigstilt.
Som noen sa ovenforbi, ikke begynn med utskjelling og direkte kjefting. Det løser ingeting, garantert gjør tingene værre. Det er ingen ansatte som "gir-det-lillle-ekstra" til en kunde som kjefter på dem fra de parkerer bilen i gårdstunet til de setter seg tilbake å kjører. Håndtverkere er folk de også, og er du ikke bas/sjef så får du heller ikke betalt for å bli kjeftet på.