Ble hentet inn igjen til IF for 2 år siden av en slik provisjonsgutt, men nå har de hevet så mye (tatt igjen det tapte) at jeg valgte å spørre flere. Byttet derfor nå til banken vår som kom 4000 under IF og de andre. IF fikk mulighet til å justere sin pris men var rimelig lunken til at flytteskjema kom til dem men da var det for med for seint.
Har hus, 3 biler, lett sykkel, hund og reiseforsikring pris 21000kr/år.
Pussig dette med lett motorsykkel, alle untatt Sparebank 1 tolker den som motorsykkel men de tar den som moped og det betyr at bonussytemet ikke gjelder= billigere forsikring.
Ble selv oppringt av en overivrig selger fra IF for ca 1 mnd siden. Skulle gi meg ett kanontilbud på bilforsikring - det kom på 1500 mer pr. bil enn det jeg har pdd i TrygVesta. KJEMPETILBUD får man si
IF har ringt meg et par ganger og de kom ikke ut bedre enn de jeg bruker noen av gangene. Det jeg ikke liker er at de alltid presenterer tilbudet sitt som mye bedre enn det man har. (Villedende markedsføring.)
Naboen min er agent i IF og vilkårene til IF er SÅÅÅÅ mye bedre enn alle andre iflg han - etter kraftig gjennomgang av dette pga hovedoppgave om forsikringsselskaper kom jeg frem til at IF ikke er særlig topp likevel
haha..IF har ringt meg hver 3 dag i nesten to måneder nå. Alle sitter på Trollåsen ved Kolbotn, men det har vært forskjellige folk hver dag. Jeg starter samtalen med å si at IF dessverre ikke kan matche mine nåværende forsikringer og dette vet jeg fordi jeg har vært i kontakt med maaaange salgskonsulenter i IF. Selvfølgelig, selgere som de er, skal de alikevel prøve å overbevise meg. Nå er dette gått fra irritasjon til humor så jeg sier, Ok kjør på.
Hva for en bil har du? en 99 Mercedes Benz CLK
Hvor mye kjører du? Ca 30 000 km i året
Hvor langt er bilen gått? 78 000 km
hvor gammel er du? 25
Nå begynner selger å skjønne tegninga, så han skjelver ut det siste spørsmålet:
Hvor høy bonus har du? 30%
eeehm...ja, du har visst rett..
No shit?
hah!
Signatur
Parental Advisory: Fjaser og skravler som privatperson.
Jeg havnet en tusenlapp eller to bedre enn dagens forsikringer, og fikk attpåtil livsforsikring ekstra. Så det er nok ikke noe fasitsvar på hvorvidt IF er billigst eller ei. Jeg hadde gode priser gjennom rabatter i interesseorganisasjoner på forsikringene jeg hadde i annet selskap, men IF har jo relaivt store rabatter når man komer over 5 (?) forsikringer der. (20%. Mener å huske Vesta feks. har max 15%).
(Jeg har hatt forsikringer i IF før som jeg har måttet bruke - og har vært meget fornøyd med det. Og det er jo vel så viktig, hvordan oppfølginger er når man må bruke forsikringen).
Jeg har kun god erfaring med If når det gjelder skadeutbetalinger - aldri noe tull og pengene kommer ASAP. Når det gjelder pris er de vel som de fleste - godt tilbud når de vil ha deg som kunde, for deretter å skli jevnt oppover til du blir lei og flytter.
Fikk tilbudet på mail jeg da, så da kan han vell ikke forandre det hvis jeg går for det. Jeg har hvertfall faste bevis på tilbudet er, siden jeg har det på mail..
Du kan fortsatt angre deg innen 14 dager etter at du har mottatt bekreftelsen, i og med at du ikke har møtt opp på kontoret deres og skrevet under avtalen der. Da kan det hende de ringer deg opp og spør hvorfor, og muligens komme med et enda bedre tilbud.
Jeg påtar meg jobben med noen faktiske opplysninger fra lov om angrerett.
Angreretten ved telefonsalg er 14 dager. Hvis ikke skjema er vedlaget, er angrefristen på 3 måneder.
Ved kjøp av fysiske produkter har du krav på å få refundert utlegg av porto - begge veier. Gjelder også oppkravsgebyr. Man skal derfor i teorien ikke måtte tape en eneste krone på å slå til på telefonsalg. Krangling med useriøse aktører er vel uansett vanskelig å unngå.
Forøvrig er det noen nyanseforskjeller mellom det å kjøpe finansielle tjenester, og det å kjøpe en vare.
Har hus, 3 biler, lett sykkel, hund og reiseforsikring pris 21000kr/år.
Pussig dette med lett motorsykkel, alle untatt Sparebank 1 tolker den som motorsykkel men de tar den som moped og det betyr at bonussytemet ikke gjelder= billigere forsikring.
Egne prosjektfilmer på YouTube
Hva for en bil har du?
en 99 Mercedes Benz CLK
Hvor mye kjører du?
Ca 30 000 km i året
Hvor langt er bilen gått?
78 000 km
hvor gammel er du?
25
Nå begynner selger å skjønne tegninga, så han skjelver ut det siste spørsmålet:
Hvor høy bonus har du?
30%
eeehm...ja, du har visst rett..
No shit?
hah!
(Jeg har hatt forsikringer i IF før som jeg har måttet bruke - og har vært meget fornøyd med det. Og det er jo vel så viktig, hvordan oppfølginger er når man må bruke forsikringen).
Jeg ble blant annet meldt inn i jeger og fikserforbundet av en telefonselger.
noe jeg IKKE bekreftet over telefon..
Når bilen min ble stjålet måtte jeg ringe de 5 ganger før jeg fikk tilsendt skademeld skjema blant annet.
Arne
2007: Nordbohus Espira spesial m/sokkel, 320m2
2010: Lekestueprosjekt
Du kan fortsatt angre deg innen 14 dager etter at du har mottatt bekreftelsen, i og med at du ikke har møtt opp på kontoret deres og skrevet under avtalen der. Da kan det hende de ringer deg opp og spør hvorfor, og muligens komme med et enda bedre tilbud.
Angreretten ved telefonsalg er 14 dager. Hvis ikke skjema er vedlaget, er angrefristen på 3 måneder.
Ved kjøp av fysiske produkter har du krav på å få refundert utlegg av porto - begge veier. Gjelder også oppkravsgebyr. Man skal derfor i teorien ikke måtte tape en eneste krone på å slå til på telefonsalg. Krangling med useriøse aktører er vel uansett vanskelig å unngå.
Forøvrig er det noen nyanseforskjeller mellom det å kjøpe finansielle tjenester, og det å kjøpe en vare.