Det var det jeg lurte på. Fordi at på nettsidene til yale.no er det ingen referanse til kameradetektorer. Men det er det feks på yale.dk. Så da bekrefter du at det funker. Takk
Har akkurat kjøpt den modulen som bruker app, for noe dritt, er jo så vanskelig... etter mye frem og tilbake med yale support på mail av alle ting så fikk jeg dørlåsen lagt til i appen, men jeg klarte ikke å legge til de 5 nøklene i appen så Yale foreslo at jeg resatte låsen i døren, fikk gode instrukser fra de, fikk lagt til ny masterkode og alt fungerte fint, men nå finner ikke HUB dørlåsen, tror jeg resatte låsen 3 ganger samme problem i appen, finner ikke noe og ingen feilmelding, noen som har litt peiling på hvordan jeg får dørlåsen inn i "Integrated-Mode"? tar jeg ut modulen og setter den inn igjen så blinker det bare 1 gang inne i låsen og det skjer lite
Har akkurat kjøpt den modulen som bruker app, for noe dritt, er jo så vanskelig... etter mye frem og tilbake med yale support på mail av alle ting så fikk jeg dørlåsen lagt til i appen, men jeg klarte ikke å legge til de 5 nøklene i appen så Yale foreslo at jeg resatte låsen i døren, fikk gode instrukser fra de, fikk lagt til ny masterkode og alt fungerte fint, men nå finner ikke HUB dørlåsen, tror jeg resatte låsen 3 ganger samme problem i appen, finner ikke noe og ingen feilmelding, noen som har litt peiling på hvordan jeg får dørlåsen inn i "Integrated-Mode"? tar jeg ut modulen og setter den inn igjen så blinker det bare 1 gang inne i låsen og det skjer lite
Klarte å legge til låsen igjen, men det er jo så mye forsinkelse på ting en gjør i appen at en kunne tatt ferie før de endringer blir aktivert
men de nøkkelbrikkene klarer jeg ikke å legge til, kommer fint opp i appen, men må en bruke kode der inne når en registrerer nøkkelbrikker? og sletter jeg brikken i appen og prøver å legge den til igjen så sier den at det er ingen nye brikker
har prøvd med og uten kode, når jeg legger til nøkkelbrikken på døren så kommer det opp ikke godkjent lyd, jeg tør ikke resette systemet igjen, fungerer å låse opp døren med appen og brukerkoder jeg har lagt til, får nesten høre hva Yale usersupport har å si hvis ingen her har noen tips, tror jeg fikk litt mer gråe hår på hodet etter dette
Er det stor avstand mellom Hub og Doorman/dørlåsen? Usikker på hvor langt unna det tåler å stå hverandre.
Ellers så bruker det å være grei skuring når an først har fått parra Doorman og Hub. Er parringen OK så skal man fint kunne Låse og LåseOpp døren fra app'en gjentatte ganger, og app skal vise om døra er låst/ulåst om man manuelt låser/låser opp døra med vrider på innsiden.
Brikker: Jeg mener at man må ha 4 siffra kode for brikkene, ikke mulig å kun bruke brikke. (det var mulig å kun ha brikke før om man hadde Verisure integrasjon. Yale synes ikke det er trygt nok kun brikke uten kode). Man må altså sette opp brukerkoder for brikkene.
Man kan jo også lage brukerkoder (uten brikker) i appen. Disse skal jo fungere.
Min erfaring med denne dette oppsettet er at det er helt ok, men ikke så mye mer. Det er greit å kunne stille inn ting i App'en, men bruker (nesten) aldri muligheten til å låse opp fra mobilen, hjemmeautomasjon etc. Kanskje 1 gang siste 2 årene har jeg hatt virkelig nytte av å låse opp med app. Men kunne også bare sagt en av ekstra kodene til personen.
Har man alarm er det nok veldig kjekt med oppkobling. Men da for å deaktivere alarm sammen med dør. Det er helt sikkert kjekt. Jeg har selv overvåkning med kamera som "alarm", så en litt annen tilnærming.
Jeg har brukt den muligheten i app for opplåsing ofte.
Genialt å slippe inn bud fra eks DHL eller andre når de står på døra. Samme med Posten som har litt stor pakke, og kjentfolk som ringer på uten at jeg er hjemme/i nærområdet. Eller noe så enkelt at man er på toalettet når naboen kommer over på en kaffe.
Skal jo sies at jeg har ringeklokka som er nettilkobla, så jeg kan svare den på mobilen.
Ikke så imponerende at Yale Home-appen ikke klarer å varsle om at det er dårlig batteri i låsen. Opplåsinger med 9V-batteri blir heller ikke logget i historikken.
Tiden flyr. Snart 3 år siden jeg startet denne tråden ser jeg.
Noterer at Yale har endra navn på gode gamle Doorman til Doorman Classic. Den nye låsen kalles Doorman L3, er vel bedre enn v3 men bare litt.
Yale Home app burde logge eller varsle om dårlig batteri i låsen ja. Den varsler jo om dårlig batteri på alarmsensorene, så lås burde også være varslet. Ev en funksjon for manuelt å etterspørre status på lås for å få estimert batteristatus, etc.
Tipper Yale kan tipses om et slikt ønske via Brukerstøtte.
Har Doorman V2N og smart hub. Boligen dette er installert i er nå solgt, og doorman skal følge med. Hvordan får jeg overført kontroll over låsen til ny eier av boligen? (skal den settes til fabrikkinnstillinger, og hvordan gjør jeg isåfall det?) har søkt på nett i flere timer uten å bli klokere. De eneste tipsene jeg finner sier at denne informasjonen finnes på Yales nettsider, men der finner jeg ingen ting.
Det var det jeg lurte på. Fordi at på nettsidene til yale.no er det ingen referanse til kameradetektorer. Men det er det feks på yale.dk. Så da bekrefter du at det funker. Takk
Den videodetektoren er jo ganske dyr, så tipper at Yale ikke får solgt alarmpakkene om de blir for dyre med en slik detektor inkludert i pakka.
Ja, detektor fungere fint. Den tar opp video når den er utløst, ellers er det mulig å be om stillbilde fra den i Yale Home appen.
PS: Den kan være litt knot å få parra opp med Hub pga den bruker ganske lang tid å starte opp, før man kan starte parringen.
etter mye frem og tilbake med yale support på mail av alle ting så fikk jeg dørlåsen lagt til i appen, men jeg klarte ikke å legge til de 5 nøklene i appen så Yale foreslo at jeg resatte låsen i døren, fikk gode instrukser fra de, fikk lagt til ny masterkode og alt fungerte fint, men nå finner ikke HUB dørlåsen, tror jeg resatte låsen 3 ganger samme problem i appen, finner ikke noe og ingen feilmelding, noen som har litt peiling på hvordan jeg får dørlåsen inn i "Integrated-Mode"? tar jeg ut modulen og setter den inn igjen så blinker det bare 1 gang inne i låsen og det skjer lite
Klarte å legge til låsen igjen, men det er jo så mye forsinkelse på ting en gjør i appen at en kunne tatt ferie før de endringer blir aktivert
men de nøkkelbrikkene klarer jeg ikke å legge til, kommer fint opp i appen, men må en bruke kode der inne når en registrerer nøkkelbrikker? og sletter jeg brikken i appen og prøver å legge den til igjen så sier den at det er ingen nye brikker
har prøvd med og uten kode, når jeg legger til nøkkelbrikken på døren så kommer det opp ikke godkjent lyd, jeg tør ikke resette systemet igjen, fungerer å låse opp døren med appen og brukerkoder jeg har lagt til, får nesten høre hva Yale usersupport har å si hvis ingen her har noen tips, tror jeg fikk litt mer gråe hår på hodet etter dette
https://www.yalehome.no/no/kundestotte/boligsikring/
Er det stor avstand mellom Hub og Doorman/dørlåsen? Usikker på hvor langt unna det tåler å stå hverandre.
Ellers så bruker det å være grei skuring når an først har fått parra Doorman og Hub.
Er parringen OK så skal man fint kunne Låse og LåseOpp døren fra app'en gjentatte ganger, og app skal vise om døra er låst/ulåst om man manuelt låser/låser opp døra med vrider på innsiden.
Brikker: Jeg mener at man må ha 4 siffra kode for brikkene, ikke mulig å kun bruke brikke. (det var mulig å kun ha brikke før om man hadde Verisure integrasjon. Yale synes ikke det er trygt nok kun brikke uten kode). Man må altså sette opp brukerkoder for brikkene.
Man kan jo også lage brukerkoder (uten brikker) i appen. Disse skal jo fungere.
Har man alarm er det nok veldig kjekt med oppkobling. Men da for å deaktivere alarm sammen med dør. Det er helt sikkert kjekt. Jeg har selv overvåkning med kamera som "alarm", så en litt annen tilnærming.
Genialt å slippe inn bud fra eks DHL eller andre når de står på døra. Samme med Posten som har litt stor pakke, og kjentfolk som ringer på uten at jeg er hjemme/i nærområdet.
Eller noe så enkelt at man er på toalettet når naboen kommer over på en kaffe.
Skal jo sies at jeg har ringeklokka som er nettilkobla, så jeg kan svare den på mobilen.
Noterer at Yale har endra navn på gode gamle Doorman til Doorman Classic.
Den nye låsen kalles Doorman L3, er vel bedre enn v3 men bare litt.
Yale Home app burde logge eller varsle om dårlig batteri i låsen ja. Den varsler jo om dårlig batteri på alarmsensorene, så lås burde også være varslet. Ev en funksjon for manuelt å etterspørre status på lås for å få estimert batteristatus, etc.
Tipper Yale kan tipses om et slikt ønske via Brukerstøtte.
Har Doorman V2N og smart hub. Boligen dette er installert i er nå solgt, og doorman skal følge med. Hvordan får jeg overført kontroll over låsen til ny eier av boligen? (skal den settes til fabrikkinnstillinger, og hvordan gjør jeg isåfall det?) har søkt på nett i flere timer uten å bli klokere. De eneste tipsene jeg finner sier at denne informasjonen finnes på Yales nettsider, men der finner jeg ingen ting.