5,314    4    0  

Elendig dusj fra Maxhjem.no

 3     0
Vi pusset opp badet og kjøpte oss en steamdusj fra Maxhjem.no, noe vi har angret grådig på i ettertid. På deres hjemmeside står det at de leverer kvalitetsdusjer, men det er ikke akkurat det vi har fått erfare. Vi har hatt dusjen i to år nå, og problemene dukket opp allerede etter 6 mnd bruk.

1. Karet rundt steamdusjluken er sprukket, da det ser ut til at karet ikke har tålt varmen. Steamdusjen er brukt minimalt, mellom 15-25 ganger.

2. Dusjslangen sprakk på flere steder allerede etter 9 mnd bruk. Vi har derfor byttet den ut.

3. Knottene på dusjhodet har falt av flere steder, og flere er sprukket og virker porøse. Plastikken i dusjhodet er misfarget grønt/ brunt.

4. Speilet i dusjen har begynt å bli misfarget i kantene rundt hele speilet. Noe man vanligvis ser på svært gamle speil, og slettes ikke på nye.

5. Skruene som holder dusjdørene på plass skrur seg selv ut etter en stund. Hettene som ligger over skruen faller av hele tiden, og vi har mistet en. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger vi har skrudd disse på, men det er nok så ofte som en gang i måneden.

6. Glasshyllen i dusjen begynte allerede å falle fra hverandre for ca 1 år siden. Festene ble brune og grønne, og en stund etter brakk de av. Vi har heller ikke hatt spesielt mye i hyllen, da bortsett fra noen sjampoflasker, såpe og balsam.

7. Vinkelkoblingen som går gjennom glassveggen var sprukket, og dermed sprutlekkasje mot veggen.

8. Koblingspunktet til lyset oppå dusjen er brent/smeltet. Min mann som forøvrig er elektriker sier at koblingspunktet er av dårlig kvalitet og det er ikke brukt endehylse, ergo har det brent.

9. Av de såkalte leddlysene i dusjen, har flere gått.

Om dette kan kalles kvalitet kan vel diskuteres. Dusjen er laget av billig materiale som ikke tåler normal bruk. Plastikken brukt generelt i dusjen blir grønn/ brun etter kort tid, og til slutt brister den. Vi er så lei av dusjen at vi nå etter 2 år kaster den ut.

Da jeg første gang tok kontakt med Maxhjem angående de første problemene, måtte jeg nærmest true meg til hjelp. Til slutt, etter å ha sendt dem masse bilder av feilene på dusjen, sendte de nye deler (av samme dårlige kvalitet). Vi fikk tilbud om å sende dusjen tilbake til dem, så skulle de vurdere om dusjen var i så dårlig stand at vi kunne heve kjøpet. Da måtte vi selv betale frakt på noen tusenlapper. Vi tok ikke den sjansen å bruke penger på frakt da vi syntes at denne leverandøren virket svært useriøs. De to siste feilene fikk vi nå i desember, og da var garantien gått ut. Heldigvis at min mann er håndverker av yrke og nevenyttig, ellers hadde vi stått uten dusj i jula.

Vi trodde vi skulle spare noen tusenlapper ved å handle på Maxhjem, men der tok vi jammen feil. I dag, noe klokere, ville jeg brukt noen tusenlapper ekstra og kjøpt dusj hos en lokal forhandler.

   #1
 27     Sunnmøre     0
Kan jeg spør hva dusjen heter og hva dere betalte for den ? Er som ofte sann man får det man betaler for..
  (trådstarter)
   #2
 3     0
Vi har en Morena 2602, Nordbad som vi betalte 6990 kr. Vi antok ut fra prisen at dette nok ikke var topp kvalitet, men man regner likevel med at en dusj varer litt lengre enn 1 år. Planen var at vi skulle kjøpe en rimeligere dusj med kar, som vi da kunne bytte ut om 4-5 år når ungene var blitt store. Men når dusjen allerede etter første året begynner å falle fra hverandre, da er det vel et tegn på at dusjen ikke bare er av dårlig kvalitet, men elendig og uakseptabel kvalitet. Dette er rett og slett søppel, og det overrasker meg stort at en bedrift er villig til å ødelegge sitt gode navn og rykte på å selge kundene sine søppel!

Joda, man får tydeligvis det man betaler for, men jeg håper ingen andre går i samme fella som oss. Betal heller noen tusenlapper ekstra og Kjøp kvalitet hos en lokal forhandler. Det er verd det!

   #3
 257     Sunnmøre     0
der er både reklamasjonsrett og garanti involvert, og jeg vil tro garantien er den som vil gjøre seg gjeldende her.

I henhold til Maxhjem så er der 2 års garanti også, så det er selgers ansvar å få dette fikset. Kan dette ikke fikses på en rimlig måte for kjøper, f.eks det at dere må betale frakt for å sende i retur, så er dette å anse som urimlig i mine øyne, og kan gi grunnlag for hevelse av kjøpet.

Om det er søppel eller ikke, er smak og behag, og ting  kan skje med alle, men der er regler i kjøpsloven å forholde seg til som alle andre, så dere har rett på å få dette utbedret på garanti, dvs uten kostnad for dere.






Signatur
   #4
 2,264     0
Min erfaring med dusjkabinett:
Porsgrund Showerama 9-5. Ga 8500,- for det. Villedende pris er 18 eller 19 000, men ser de ofte på tilbud til rundt 10 000.

Har hatt det i 4 eller 5 år nå. Ikkeno tull overhodet. Det eneste jeg kan påpeke hittil, er at en tettelist mellom dør og vegg, har sprukket opp ca 15mm på lengden (Av 2 meter). Ellers er kabinettet som nytt.
Måtte bytte dusjhodet nå, men det var pga kalk, nytt kostet 300 kroner, overraskende billig sammenlignet med hva tilbehøret ellers til dusjen koster. (En stol koster 4000-5000 kr).

Bunnplata i porsgrund-kabinettet er støpt i etelleranna, ca 5 cm tykk og veier rundt 60 kg. Dette bidrar til at det føles solid ut, og ikke at du står på en tynn blekkplate som buler når du tråkker rundt. Ingen detaljer bortsett fra plaslista har røket, og konstruksjonen gjør det enkelt å vaske.

Hvis folk vurderer å kjøpe et billig steamkabinett til 10 - 15 000, er jeg helt sikker på at de hadde vært mer fornøyd med en ikke-steam-kabinett til samme prisen. Steamen er sikkert fin de 4 gangene det virker, og etter det går det nedover Smile