Bruk av Schuko til elbillading i felles garasjeanlegg
39
Stryn
0
Bur i eit sameige, der har alle kvar si bod der det er forberedt med 400V 16A kurs for å kunne lade elbil med ladeboks.
Dei fleste som har elbil har også ein ladeboks, men nokon ladar med Schuko stikk inne i boda og desse er sikra med 15A (?) sikring. Finne litt om nødlading, men det er knapt 1km til nærmaste offentlege elbillader så noko nød er det vel neppe nokon som kan påberope seg.
Det store spørsmålet er, er dette lov? Kan sameiget nekte denne formen for elbillading med begrunnelse i brannfare? Greit nok kva folk gjere heime i garasjane sine, men her er det eit felles garasjeanlegg med tilhøyrande forsikring slik at ein brann her vil gå ut over veldig mange andre.
Ikkje enkelt å finne svar på dette på Google, eg ser at det er ulovleg å montere nye kursar til elbillading med Schuko stikk, men er det i det heile tatt tillatt å bruke? Ingen har dedikert kurs til lading av elbil som var lov etter "forrige" NEK. Ser nokre sameige/borettslag har dette i vedtektene sine, ex. ST Hansveien borettslag:
Synspunkt?
Dei fleste som har elbil har også ein ladeboks, men nokon ladar med Schuko stikk inne i boda og desse er sikra med 15A (?) sikring. Finne litt om nødlading, men det er knapt 1km til nærmaste offentlege elbillader så noko nød er det vel neppe nokon som kan påberope seg.
Det store spørsmålet er, er dette lov? Kan sameiget nekte denne formen for elbillading med begrunnelse i brannfare? Greit nok kva folk gjere heime i garasjane sine, men her er det eit felles garasjeanlegg med tilhøyrande forsikring slik at ein brann her vil gå ut over veldig mange andre.
Ikkje enkelt å finne svar på dette på Google, eg ser at det er ulovleg å montere nye kursar til elbillading med Schuko stikk, men er det i det heile tatt tillatt å bruke? Ingen har dedikert kurs til lading av elbil som var lov etter "forrige" NEK. Ser nokre sameige/borettslag har dette i vedtektene sine, ex. ST Hansveien borettslag:
Synspunkt?
Lading med stikkontakt er tydelegvis ikkje forbudt, men lov av og til? Det hjelpe lite dersom garasjen brenne ned at det var berre av og til?
Opplegg for lading var før max 10A sikring og B-type jordfeilbryter. Det kan brukes fortsatt.
En normal kurs på 15A med Shuco er ikke beregnet for elbillading regelmessig.
Har en elbil så skal den ha opplegg for lading på sin normale ladeplass. Det vil si hjemme og på hytta. Ladeboks eller 10A kurs og B-jordfeilbryter hvis det var lagt opp ifølge gamle regelverket.
Skal en gammel 15-16A kurs brukes regelmessig til å lade elbil så skal det monteres ladeboks.
Unntaket er hvis du er på besøk hos noen som ikke har elbil og ladeboks. Da kan du nødlade der en skjelden gang. Skjer det regelmessig bør det monteres ladeboks.
Risikoen er nok mindre hvis det lades sjelden i shucokontakter enn hvis det lades ofte i dem.
Hva er vanskelig å forstå med nødlading?
Vanlig lading i ladeboks eller dedikert 10A kurs, nødlading kun når man virkelig må lade og ingen andre ladekontakter er tilgjengelig. Det ligger i ordet: nødlading.
Uten å ha lovverket foran meg kan jeg ikke forstå annet enn at de kan kreve at lading på deres område skal skje lovlig og trygt.
Men i felles garasjer o.l er jeg enig det er mulig å sette krav
For meg er det ganske åpenbart at det ikkje er nødlading når det er under 1km til nærmaste ladestasjon. Men eg finne ingen definisjon på det.
Ikkje hysterisk, men det er snakk om å begrense risiko. Sidan konsekvensane av ein brann her kan bli stor så er det greitt å unngå.
Det er jo ein grunn til at regelverket er skjerpa inn, og det er ikkje så enkelt å håndheve bruken mtp. strømbegrensing så for alle hadde det igrunn vore enklare at det berre var forbudt, her er tross alt nok strøm tilgjengeleg til at det går an å gjere det på ein trygg måte.
«Nødlading . Er det et definert begrep, eller et uttrykk som har kommet rekende?
Ellers enig i at det er en fordel med skikkelig ladeoplegg og i boretslag med fellesgarasje, med en lastfordeling og lastbegrensning. Uten dette kan laget til slutt end opp med særdeles dyre oppgraderinger av strømnettet. Oppgraderinger som de bare har marginal nytte av.
Såvidt eg kan sjå så er det anbefalt å ikkje trekke meir enn 8A av ein slik kontakt over tid. Og ein elbil med litt stort batteri gir lite meining å lade med ~1.8kW. Er vel litt tap undervegs så den effektive ladeeffekten blir jo ganske lav.
Akkurat det med lastbegrensning er ikkje noko problem, elbillading går på kvar leilighet sin egen strømmåler og hovedsikring (for 50 leiligheter) er på 800A. Så vi er heldige som ikkje har eit steingammalt IT nett med behov for store oppgraderingar
En Schuko stikker godkjent for en belastningopp til 16A, men dette gjelder kortvarig belastning! Ved kontinuerlig belastningbør ikke en vanlig Schuko stikkoverstige 8A i henhold til NEK EN 60320. Ved kontinuerlig belastningkan det oppstå varmgang og smelteskader.
Samt denne: http://forum.vccn.no/showthread.php?76615-Kun-10A-lader-levert-med-V90T8/page3&styleid=9
mrstfu kjenner eg, han jobba tidlegare som elektriker så rekna med at han veit kva han snakkar om.