Samsvarserklæring på utført elektroarbeid!?
7
0
Hei,
Har akkurat mottatt samsvarserklæring og faktura på utført arbeid hjemme hos meg. Stusser på at signert navn på erklæringen ikke er noen av de to elektriker som gjort det fysiske arbeidet, heller ikke eier av bedriften. Er dette riktig?
Kjenner ikke navnet på han som signet og han har med 100% sikkerhet ikke sett anlegget.
Hva skal fremgå av informasjon på erklæringen i øvrigt? Bedrift har her gjort en stygg sak (min mening) med at utstede fakture for en uke sen og jag mottok den på forfallsdato. D.v.s. alle slike klareringer jag nå må ta med selskapet går på "overtid", genererer renter på faktura. Dette syns jag er dårlig, men ikke ulovlig, da jag ikke ønsker å betale før jag er sikker på at alle papirer er ok. :/
Kommentarer nån?
Har akkurat mottatt samsvarserklæring og faktura på utført arbeid hjemme hos meg. Stusser på at signert navn på erklæringen ikke er noen av de to elektriker som gjort det fysiske arbeidet, heller ikke eier av bedriften. Er dette riktig?
Kjenner ikke navnet på han som signet og han har med 100% sikkerhet ikke sett anlegget.
Hva skal fremgå av informasjon på erklæringen i øvrigt? Bedrift har her gjort en stygg sak (min mening) med at utstede fakture for en uke sen og jag mottok den på forfallsdato. D.v.s. alle slike klareringer jag nå må ta med selskapet går på "overtid", genererer renter på faktura. Dette syns jag er dårlig, men ikke ulovlig, da jag ikke ønsker å betale før jag er sikker på at alle papirer er ok. :/
Kommentarer nån?
Når det gjelder faktura, så slurver mange håndverkere med dette. Du skal få tilstrekkelig med tid til å betale, så bare kontakt dem og forklar at du fikk den for seint, så får du nok en rentefri utsettelse (kanskje til og med en beklagelse).
Men det lønner seg alltid å passe litt på tonen i telefonen. Hvis man starter aggressivt, er personen i andre enden gjerne mindre tilbøyelig til å gi litt ekstra. Vær vennlig og ydmyk, så kan du heller gå hardere til verks om det viser seg å faktisk være trøbbel.
Jag ble litt tatt på sengen med fakturadato og åpnet kanskje dialogen litt barskt. Får se hvordan det går. Er ikke missfornøyd med selve arbeidet men litt besveret over kommunikasjon og det formelle. Det løser seg sikkert
Det løser seg nok, skal du se. Lykke til!
https://www.altinn.no/no/Starte-og-drive-bedrift/Drive/Regnskap-og-revisjon/Purring-og-inkasso/
Om du skulle ha noen (reelle) innsigelser, så meld fra skriftlig til tjenesteyter så fort som mulig, så kan de heller ikke kreve renter eller gå til inkasso.