Om kabelen festes med f.eks. TC-klammer på veggen før den føres inn i boksen så er det nok ikke behov for strekkavlaster. Men om kabelen føres inn i boksen uten å festes på veggen mener jeg det må strekkavlaster til.
Om kabelen føres rett inn i bakkant av boksen (uten rør) mener jeg at det bør monteres strekkavlaster. Om om den ligger i rør må det strekkavlaster på røret.
Etter min oppfatning er det to mulige begrunnelser for strekkavlastning: 1) Kabelen fortsetter «i det fri og kan bli røsket i, snublet i, komme i veien for noe... 2) Kabelen er så dårlig festet at den over tid kan sige ned og bli hengende i kontaktpunktene. Sees ofte i (eldre) biler.
Etter min oppfatning er det to mulige begrunnelser for strekkavlastning: 1) Kabelen fortsetter «i det fri og kan bli røsket i, snublet i, komme i veien for noe... 2) Kabelen er så dårlig festet at den over tid kan sige ned og bli hengende i kontaktpunktene. Sees ofte i (eldre) biler.
TS sier kabel kommer ut av vegg. Ingen kan dra i den.
Da kan slik en brukes. Den passer til denne koblingsboksen.
Du får også enkel påveggskappe med denne påmontert, om det er en bryter du skal montere.
Om kabelen føres rett inn i bakkant av boksen (uten rør) mener jeg at det bør monteres strekkavlaster. Om om den ligger i rør må det strekkavlaster på røret.
1) Kabelen fortsetter «i det fri og kan bli røsket i, snublet i, komme i veien for noe...
2) Kabelen er så dårlig festet at den over tid kan sige ned og bli hengende i kontaktpunktene. Sees ofte i (eldre) biler.
TS sier kabel kommer ut av vegg. Ingen kan dra i den.