3,102    23    5  

Bør jeg klage? Sjokkfaktura for ikke utført jobb

 5     0
Hei,

Hadde liten krise i restauranten ved stengetid (kl21) forrige mandag. Strømmen gikk og vi fikk ikke tak i vaktmesteren der og da, visste ikke helt hva som var galt. Hadde en haug med fersk og frysevarer i 4 svære fryseskap og kjøleskap så måtte få tak i elektriker snarest. Ringte en døgnservice som sa at de kunne komme innen 1 time og kontoret deres lå kanskje 1 km fra oss (Bygdøy - Majorstuen).

Fikk tak i vaktmester rett etter og han kom ned og ordnet det. Ringte tilbake til elektriker MAKS 10 minutter etter (logg på mobilen), men da påsto de at det var alt for sent for avbestilling. Fikk faktura rett etter på kr 4500 inkl. mva.Angry

Synes det var helt på trynet og ganske urimelig, har så lyst å klage på dette. Helt greit at jeg betaler et par tusen, men 4500 svir virkelig. For noe gribber.

Er det noe vits å klage på dette? Dette gjelder jo bedrift til bedrift så jeg kan kanskje ikke sende klage gjennom forbrukerrådet?

   #4
 6,009     Finnmark     0
Tror du må betale, selv om det er sure penger.......Du bestilte tross alt døgnvakt elektriker....
Men du taper ingenting på å kontakte firma og prøve å få dem til å redusere regningen.......

Kanskje lurt å sjekke opp slike ting på forhånd, så du vet hvem du skal ringe om noe svikter: kjølemontør, rørlegger, elektriker
Signatur
   #5
 25,063     Akershus     0
En elektrikker i Hallingdal: "Dette koster mye penger! Kan det vente til mandag eller skal vi ta litt enkel feilsøking over telefon?"

Vet ikke om de vinner eller taper i det lange løp, men får et bedre rykte og fornøyde kunder!

Signatur
T1
   #6
 782     0

Hva ble egentlig avtalt da du ringte første gangen?

Fikk du informasjon om hva kostnadene med utkalling på kveldstid var? Dersom du ikke har fått god nok informasjon er kr 4.500,- helt klart urimelig.
   #7
 3,593     0
Forbrukerrådet er no-go.

Håper du mener dette ut fra at det var snakk om en bedrift. (Og der har du antagelig rett.)

For alminnelige forbrukere er det ingen grunn til å avvise hjelp fra Forbrukerrådet.

Bortsett fra det vil jeg støttte TS: 4500 kr i betaling for å ikke rykke ut høres absurd ut. For meg høres det ut som at prismyndighetene er mer nærliggende å kontakte! Tidelen ville jeg overhodet ikke reagert på, men for 4500 kr tror jeg at jeg ville vært villig til å gått inn i en rettstvist. Ikke fordi det ville blitt noe billigere - langt ifra! - men fordi jeg mener det er helt absurd at noen overhodet skal komme med så ekstremt-ublu krav og slippe gjennom med det. Det er ikke sunt for samfunnet om noen skal kunne kreve 4500 kr for å gjøre ingenting, når de har sagt at det kan ta en time før de kommer og de får kontrabeskjed etter ti minutter.

Forutsatt, selvsagt, at presentasjonen til TS er korrekt. Det er en kurant sak å få teleselskapet til å levere samtalelogg for å bevise at det gikk under ti minutter fra bestilling til avbestilling, som kan legges fram i en rettstvist.

   #8
 1,411     Hordaland     0
Det var med tanke på at TS ikke er en privat forbruker som Forbrukerrådet bistår. Har drevet firma selv og har vært borti tilsvarende, og i den forbindelse forsøkt å få råd fra Forbrukerrådet. De er beinharde på at de kun hjelper private.
Signatur
   #9
 10,486     Akershus     1
Jeg syns kanskje prisen var drøy, men er ikke enig i at firmaet "gjorde ingen ting".

-De svarte da du trengte det som mest.
-De har antakelig dratt ut en mann som har tatt helga, og må betale han for utkallelsen uansett
-Ikke minst, de var tilgjengelig.

Signatur
   #10
 549     Skien     0
Jeg syns kanskje prisen var drøy, men er ikke enig i at firmaet "gjorde ingen ting".

-De svarte da du trengte det som mest.
-De har antakelig dratt ut en mann som har tatt helga, og må betale han for utkallelsen uansett
-Ikke minst, de var tilgjengelig.


Var en sen mandag, så ikke så spesielt.

Men ble du ikke opplyst om at disse har en "startrate"? Noe ville det jo kostet uansett, selvom han kom dit og ikke skulle gjøre noe.