Papirflytting er topp. Jeg bruker 80-90%av tiden til papirflytting. Av den resterende tiden går halvparten bort i reising.
Hver lille garantijobb må først gjennom godkjennelse i utlandet. Deler må bestilles, sendes tilles osv. Etter jobb er det rapport hist og pist, timeskjema, dokumentasjon, godkjennelse av utført arbeid, + at folka i utlandet lager masse interne dokumenter og fakturaer. Hvert papir pleier å følges av purringer og eposter.
Papirflytting er topp. Jeg bruker 80-90%av tiden til papirflytting. Av den resterende tiden går halvparten bort i reising.
Hver lille garantijobb må først gjennom godkjennelse i utlandet. Deler må bestilles, sendes tilles osv. Etter jobb er det rapport hist og pist, timeskjema, dokumentasjon, godkjennelse av utført arbeid, + at folka i utlandet lager masse interne dokumenter og fakturaer. Hvert papir pleier å følges av purringer og eposter.
Ikke rart at det blir dyrt for kunden.
glad jeg ikke jobber i samme firma som deg! en evt garanti skal jo ikke betales av kunden
Det er alltid kunden som betaler til slutt. Kanskje de ikke betaler der og da, men de betaler ved kjøp og for deler og service senere. Noe av arbeidet er serviceavtaler, som trolig er svindyre. Litt greiere er det utenfor garanti og serviceavtale, men noen av kundene er også rabiate når det gjelder dokumentasjon.
Noe av det tåpeligeste jeg har brukt tid til å kjøpe en monitor. Kostet en tusing på Elkjøp, men det ble sendt mailer og skrevet to rapporter på to språk. Heldigvis slapp jeg å få skriftlig bekreftelse på at den gamle skjermen var levert til skrotning. Heldigvis var de fleksible. De innså at det var idioti å bruke noen tusen kr for å sende en monitor fra utlandet.
Varmekabler av grei kvalitet tåler litt pen tråkking, men mange som støper gulv skal demonstrere når de blir gjort oppmerksom på at kabelen ikke tåler allverden, de hopper på den med vilje.
1.Selv om kabelen er synlig så kan ikke en elektriker vite om den er lagt riktig hvis kunden gjør dette arbeidet selv.
Korleis kan han då vita at den kabelen han eventuelt legger sjølv, er riktig lagt.
Ein slik elektrikar skulla heller sett seg om etter en jobb han kan mestre, kanskje pølsekokar på 7-eleven?
Godt jeg megget den kabelen kunden hadde tråkket istykker den gangen. Og den lærlingen hadde snittet når han klipte opp strips. Og godt skadene var så store at de kunne måles før kablene ble støpt ned.
Kanskje du passer på 7 eleven? Som pølsekokar?
Ærlig talt, du snakker om saklighet og spydigheter?
Netopp, det er ingen forskjel å megge en kabel amatøren har lagt kontra elektrikaren, Kabelen kan verte skada etter elektrikaren har lagt den også, eller er det slik at elektrikar-mafiaen skal støype også no.
sOPp: I virkelighetens verden har elektrikern ikke kontroll over kabelen, og han bryr seg ikke, ellers ville han ikke ha gått fra den liggende ubeskyttet eller latt andre støpe rundt den.
Papirflytting er topp. Jeg bruker 80-90%av tiden til papirflytting. Av den resterende tiden går halvparten bort i reising.
Hver lille garantijobb må først gjennom godkjennelse i utlandet. Deler må bestilles, sendes tilles osv. Etter jobb er det rapport hist og pist, timeskjema, dokumentasjon, godkjennelse av utført arbeid, + at folka i utlandet lager masse interne dokumenter og fakturaer. Hvert papir pleier å følges av purringer og eposter.
Ikke rart at det blir dyrt for kunden.
glad jeg ikke jobber i samme firma som deg!
en evt garanti skal jo ikke betales av kunden
Noe av det tåpeligeste jeg har brukt tid til å kjøpe en monitor. Kostet en tusing på Elkjøp, men det ble sendt mailer og skrevet to rapporter på to språk. Heldigvis slapp jeg å få skriftlig bekreftelse på at den gamle skjermen var levert til skrotning. Heldigvis var de fleksible. De innså at det var idioti å bruke noen tusen kr for å sende en monitor fra utlandet.
Svært mange elektrikere tråkker på kabelen mens de legger den, dette er en uting.
Det er en grunn til at kabel måles før og rett etter støp...
Korleis kan han då vita at den kabelen han eventuelt legger sjølv, er riktig lagt.
Ein slik elektrikar skulla heller sett seg om etter en jobb han kan mestre, kanskje pølsekokar på 7-eleven?
Godt jeg megget den kabelen kunden hadde tråkket istykker den gangen. Og den lærlingen hadde snittet når han klipte opp strips. Og godt skadene var så store at de kunne måles før kablene ble støpt ned.
Kanskje du passer på 7 eleven? Som pølsekokar?
Ærlig talt, du snakker om saklighet og spydigheter?
Kabelen kan verte skada etter elektrikaren har lagt den også, eller er det slik at elektrikar-mafiaen skal støype også no.