Det er firmaet som er ansvarlig for dette. Totalt uinteressant hvem som har utført jobben. Hvis de sender en lærling på en sånn jobb uten veiledning blir hele argumentet for å bruke elektriker borte. Hvorfor skal en inkompetent lærling få jobbe i mitt hus, mens det er fy,fy at jeg gjør det selv? Jeg har opplevd det samme med en rørleggerbedrift. Der sendte de en lærlig uten tilsyn. Han gjorde grove feil som var uopprettelige, da jeg oppdaget det etter at gulvet var støpt. Firmaet tok ikke ansvar for dette. Når man opplever makkverk som dette kan man begynne å lure. Her er det synlige så dårlig at kunden reagerer. Hva med kvaliteten på det man ikke ser? Hva med de kundene som ikke har peiling og stoler blindt på håndverkeren? Vi er fort tilbake til debatten om at en samvittighetsfull amatør gjør en bedre jobb enn en slurvete profesjonell.
Som flere nevner, kan være en lærling eller utplasseringselev, ja, men de har ikke anledning til å jobbe selvstendig. Mao så er det den ansvarlig elektrikker på stedet som har "godkjent og står ansvarlig" for dette.
Torango er imidlertid inne på et vanskeligere tema: hvordan få et firma til å ordne opp når det enten er vesentlige feil og enda verre når det er avvikende syn mellom kunde og firma om hva som er bra nok. En bekjent måtte trekke saken for retten.
Et argument for å forsøke å gjøre ting selv er at en har "et ansvarlig firma" som "tar ansvar" om noe blir feil.
Får håpe dette lokale firmaet ser fordelen i et rykte som: "Skulle det bli noe feil - så fikser de det, udiskutabelt!"
Dette utsagnet er ren idioti, og det regner jeg med at du ser selv. Kunden skal forholde seg til firmaet, men det er viktig at firmaet får vite hva slags ansatt de har slik at dette ikke skjer igjen.
Firmaet tok ikke ansvar for dette.
Og du gav opp? Du har klare rettigheter dersom feilen er graverende.
Vi er fort tilbake til debatten om at en samvittighetsfull amatør gjør en bedre jobb enn en slurvete profesjonell.
Jada, hørt det før. Hvor mange ganger må man gjenta at det finnes svin i alle bransjer? Din også.....eller? Utsagnet ditt stemmer slik det er skrevet, men det eksisterer ikke så mange av de slagene, andelen her på forumet er ikke representativ for gjennomsnittet.
Og merkelig nok hører man stort sett bare om de dårlige håndverkerne.....eller selvfølgelig heter det vel. Hvorfor si noe på et forum hvis man er fornøyd. Og de som er fornøyd liker som regel ikke regninga, så da blir det også tyst
Dette utsagnet er ren idioti, og det regner jeg med at du ser selv. Kunden skal forholde seg til firmaet, men det er viktig at firmaet får vite hva slags ansatt de har slik at dette ikke skjer igjen.
Selvfølgelig er ikke dette idioti. Når jeg benytter et firma for å få gjort en jobb er det firmaet som er ansvarlig. Hvem de sendet til å gjøre jobben skal vel ikke kunden trenge å bry seg med. Firmaet gjør en slett jobb. Ergo har firmaet ansvaret. Hvordan du kan protestere på det er for meg en gåte.
Firmaet tok ikke ansvar for dette.
Og du gav opp? Du har klare rettigheter dersom feilen er graverende.
Dette oppdaget jeg når badet var ferdig. Da ville det bli uforholdsmessig dyrt og uhensiktmessig å rette feilen. Jeg maste imidlertid mange ganger, men fikk liten respons. Mesteren mente at lærlingen skulle kontakte meg og rydde opp, noe han selvfølgelig ikke gjorde. Firmaet har fått en misfornøyd kunde som fraråder alle andre å benytte dem.
Mesteren mente at lærlingen skulle kontakte meg og rydde opp, noe han selvfølgelig ikke gjorde. Firmaet har fått en misfornøyd kunde som fraråder alle andre å benytte dem.
Hvem var det du hadde kontrakt med? Jeg tviler det var lærlingen. Derfor er dette mesterns problem.
Klart ansvarshavende i selskabet som har problemet her. Det ene er at må gøre/få gjort jobben om - det annet er at "han" etter en slik jobb også som skrevet lengre oppe - må ta tak i og sjekke jobben(og kanskje burde han sjekke opp tidligere jobber og) til den som har utført dette.
Mesteren mente at lærlingen skulle kontakte meg og rydde opp, noe han selvfølgelig ikke gjorde. Firmaet har fått en misfornøyd kunde som fraråder alle andre å benytte dem.
Hvem var det du hadde kontrakt med? Jeg tviler det var lærlingen. Derfor er dette mesterns problem.
Det er det som er så utrolig. Jeg kontaktet firmaet og klaget. Fikk ikke noe svar. Når jeg purret fikk jeg beskjed om at mesteren hadde bedt lærlingen ta kontakt med meg. Dette gjorde han ikke da han antagelig var flau. Jeg informerte mesteren om at det var han som var ansvarlig og at jeg ikke ville forholde meg til en lærling. Enden på visa var at mesteren beklaget feilen og dett var dett. I mine øyne er dette et useriøst firma. En annen ting er dette firmaet prøvde seg på en bløff for å bortforklare feilen. Hadde jeg ikke hatt over gjennomsnittlig kunnskap hadde jeg antagelig godtatt dette.
Som flere nevner, kan være en lærling eller utplasseringselev, ja, men de har ikke anledning til å jobbe selvstendig. Mao så er det den ansvarlig elektrikker på stedet som har "godkjent og står ansvarlig" for dette.
Torango er imidlertid inne på et vanskeligere tema: hvordan få et firma til å ordne opp når det enten er vesentlige feil og enda verre når det er avvikende syn mellom kunde og firma om hva som er bra nok. En bekjent måtte trekke saken for retten.
Et argument for å forsøke å gjøre ting selv er at en har "et ansvarlig firma" som "tar ansvar" om noe blir feil.
Får håpe dette lokale firmaet ser fordelen i et rykte som: "Skulle det bli noe feil - så fikser de det, udiskutabelt!"
Dette oppdaget jeg når badet var ferdig. Da ville det bli uforholdsmessig dyrt og uhensiktmessig å rette feilen. Jeg maste imidlertid mange ganger, men fikk liten respons. Mesteren mente at lærlingen skulle kontakte meg og rydde opp, noe han selvfølgelig ikke gjorde. Firmaet har fått en misfornøyd kunde som fraråder alle andre å benytte dem.
Blir litt nysgjerrig på hva denne feilen var ettersom du gav opp.