pwb
   #141
 2,287     Ski     0


Grensen er fem år, men ved grov uaktsomhet gjelder ikke den grensen tror jeg. Jeg har ikke så mye greie på dette, men jeg synes det virker som ganske grov uaktsomhet. I  allefall om de ikke vil ordne opp.


Tror det du sier om reklamasjonsfrist er riktig. Grov uaktsomhet = foreldelseslovens alminnelige regler dvs opp til 10 år (men maks 1 år etter at man oppdaget mangelen).



http://www.tryti.no/bygg-og-anlegg/grov-uaktsomhet-reklamasjonsansvar-i-inntil-13-ar/

   #142
 341     Oppland     0

Fikk svar fra den ansvarlige elektrikeren i firmaet nå.

"Dette ser ikke bra ut. Dette må jeg se på"

Ser heldigvis ut som om de tar det seriøst. Da skal ikke jeg henge de ut med navn her. Kan ikke henge ut et helt firma for feilen en enkelt elektriker gjør.



Jeg har ikke vært aktiv i denne tråden, men lest den og fulgt med. Dette skrev du den 25. Okt. Og det har tydeligvis enda ikke skjedd noe. Da har du 2 ting å gjøre. 1: true med alt du kan... 2. Gi blanke i hele greia... Er null poeng og fortsette sånn, de har ingen planer om å hjelpe deg uansett, da hadde de gjort det for lenge siden !
  (trådstarter)
   #143
 878     Sokna, Ringerike     0
Snakket med ansvarlig installatør i dag på telefon.

Han beklaget og sa dette hadde tatt altfor lang tid. De hadde stort press på seg for å få ferdig en stor jobb.
Men de skulle absolutt ordne opp. Han var veldig klar på feilen som var gjort hos oss var uakseptabel og at den skulle rettes opp. Vi ble enige om å avtale tidspunkt for utbedring rett over nyttår. Jeg har ikke lyst til å være uten bad i jula.

De skulle kontakte snekker for utbedring av tak/gulvbjelke.

Selvfølgelig er det irriterende at det har tatt lang tid. Men jeg har og forståelse for at de har prioritert å få ferdig en jobb som gir genererer inntekt foran en jobb som bare gir utgift. (Mener ikke at det er greit at de prioriterte sånn, men jeg har forståelse for det)
Signatur
   #144
 7,686     Bærum     0
De kunne sagt med en gang at de hadde mye å gjøre og avtalt et tidspunkt for din jobb. Dette betyr bare at du har lav prioritet. Det er viktigere å løpe etter nye penger enn å rette opp i slett arbeid. Ingen bra holdning i mine øyne.
  (trådstarter)
   #145
 878     Sokna, Ringerike     0

De kunne sagt med en gang at de hadde mye å gjøre og avtalt et tidspunkt for din jobb. Dette betyr bare at du har lav prioritet. Det er viktigere å løpe etter nye penger enn å rette opp i slett arbeid. Ingen bra holdning i mine øyne.


Jeg er helt enig i at de burde avtalt en tid med en gang, og sagt at de hadde veldig mye å gjøre. Jeg hadde godtatt å
vente litt på dem om jeg bare hadde vist sikkert at de skulle komme.

Men han var i allefall veldig klar på at feilen var uakseptabel, og at de helt klart skulle komme å ordne opp. Så da regner jeg med at ting ordner seg.

Er enig i at det ikke er en god holding å nedprioritere å rette opp i feil de har begått. Men blir alt fikset uten at det koster meg noe så er jeg fornøyd. Selv om det har tatt lang tid og feilen aldri burde blitt gjort.
Signatur
   #146
 21,481     Enebolig     0
De skulle kontaktet deg og sagt hvordan det er. Dessuten er feilen så grov at de burde tatt tak i det med en gang, uansett andre jobber. Sjelden jeg sier det (folk får stille seg i kø) men i dette tilfellet er det slik.
   #147
 1,043     Akershus     0
Ja, å måtte vente så lenge er ikke bra. Samtidig er det selvsagt best å få en minnelig løsning uten alt for mye støy.

Jeg ville uansett absolutt sendt en veldig streng mail til ansvarlig og vist til avtalen, gjentatt det du (og de) sier om at det har tatt for lang tid - og understreket(!!) at du forventer at de nå holder seg til avtalen om å komme første arbeidsdag i januar!

Videre ville jeg skrevet at dersom de ikke kommer som avtalt, vil det umiddelbart og uten ytterligere varsel bli bestilt tjenester hos en annen installasjonsbedrift og snekker osv - og at beløpet vil bli krevd dekket.

Det er nå en gang slik at den som krever minst for minst. Du må være VELDIG klar nå.

   #148
 1,387     Tromsø     0
Du skal ha at du er veldig forståelsesfull og tålmodig med dem. Det er fint hvis den ansvarlige installatøren holder ord. For din del håper jeg det. Men etter alt som er skjedd tror jeg for egen del ikke noe før jeg ser det.
Du har fått en del råd ovenfor om hva du kan gjøre videre i verste fall.
Det kan være lurt å tenke over hvem du vil alliere deg meg (tilsynet?) hvis du må gå på dem enda en gang. Jeg skulle tro at firmaet ikke kan holde tilsynet gående med bare snakk så veldig lenge.
  (trådstarter)
   #149
 878     Sokna, Ringerike     0

Du skal ha at du er veldig forståelsesfull og tålmodig med dem. Det er fint hvis den ansvarlige installatøren holder ord. For din del håper jeg det. Men etter alt som er skjedd tror jeg for egen del ikke noe før jeg ser det.
Du har fått en del råd ovenfor om hva du kan gjøre videre i verste fall.
Det kan være lurt å tenke over hvem du vil alliere deg meg (tilsynet?) hvis du må gå på dem enda en gang. Jeg skulle tro at firmaet ikke kan holde tilsynet gående med bare snakk så veldig lenge.


Er klar over at det er en mulighete for at de pare prater det bort. Men jeg tror det løser seg.

Harfått PM fra et par her på forumet med tilbud om hjelp videre, om det ikke løser seg. Det er jeg veldig takknemlig for. Så vi får se. Men som sagt tror jeg det løser seg. Han jeg prata med (Ansvarlig innst.) virka oppriktig pinlig berørt av hele greia. Tror det er noe de ønsker å få ut av verden. Ingen god treklame for dem.
Signatur