3,182    7    0  

Samsvarserklæring med feil adresse

 270     Skedsmo     0
Hei folkens.

Fikk i dag faktura og samsvarserklæring fra elektriker som har utført en del el-arbeid hos meg. Men på denne står det feil adresse. Ringte til firmaet for å få de til å endre adressen til riktig, men fikk da vite at de ikke kunne endre dette da adressen de hadde var spikret i systemet og det ville koste dem uforholdsmessig mye tid å lage en ny erklæring med riktig adresse. Så han skulle sende meg en mail hvor han bekreftet at de hadde skrevet feil adresse som jeg kunne stifte til erklæringen.

Jeg er skeptisk til dette, og ga klar melding om dette. Men fikk vite at det var dette som var normal praksis. Stemmer dette?

   #1
 905     Østfold     0
"Systemet"? Hva slags system? Høres svært usannsynlig ut at det er problematisk å endre adresse hvis det er tale om et vanlig kunderegister hvor en registerer faktura og dokumenter på hver enkelt kunde. Med mindre alle samsvarserklæringer "låses" for at de ikke skal kunne tukles med etterpå.
Kanskje det koker ned til at elektrikkeren ikke har lyst til å kontakte kontorpersonalet.

Normal praksis tror jeg er å ha orden i systemene med korrekt informasjon.
   #2
 21,481     Enebolig     0
Jeg kan ikke svare hundre prosent på dette, men løsningen er sannsynligvis grei nok. Men jeg hadde krevd en ny  Smile
   #3
 383     Østlandet     0
er dette et veldig stort firma da de har så fryktelig innviklet system da?
Ville helt klart bedt om ny, tar jeg ikke feil så har vel du også måtte betale for den..=)
   #4
 350     Rælingen     0
Samsvarserklæringen er et slags verdipapir for dere og huset. Er ikke dette korrekt utfylt med riktig adresse har dette dokumentet ingen verdi. Dette dokumentet er også noe du har betalt for. Og sånn jeg tenker, vil jeg ha varen jeg har betalt for, ikke noe som ligner som har feil.

Stå på krava, og krev ny samsvarserklæring!
Signatur
   #6
 21,481     Enebolig     0
DLE vil nok godta tilleggsopplysningene uten å si noe, men jeg ville likevel krevd ny.
   #7
 1,382     Oppland     0
bestiller man elektrikker, så er det ikke mye forlangt att tjenesten leveres skikkelig... er det kostbart og mye arbeid, så er det vel enkelt og slå av en time på regningen eller noe, enkelt for firmaet, og en fordel for kunden Smile