En kjip boks er den som står litt skjevt, platet igjen med nye veggplater på de gamle som gjør at man må fore ut, og skruene som er en mm for kort. Det gir mye bevegelser, men er et kjent fenomen i min hverdag som elektriker.
Når en håndtverker monterer "andre" produkter enn hva de fører til vanlig, så stiller de også garanti på lik linje på monteringsarbeid/oppfølgning ved feil i etterkant. Hvorfor skal rørlegger/elektriker bruke tid og energi på å fikse feil på deler som har lav kvalitet ?
Håndtverkeren svarer bare for jobben han har gjort. Går produktet er det ikke hans problem.
Hvem ringer kunden til når dekselet løsner, hvem ringer kunden til når det er feil på en "jalla" sikring osv osv ?
Hvordan skal elektrikeren bevise at det er dårlige deler, kontra dårlig arbeid ? Har de levert delene selv er det ingen diskusjon, har du som kunde levert deler uten avtale med firmaet så kan de påstå at delene er dårlige og bærer tydlig preg av dårlige patenter på innfesting/sikring.
Så skal elektriker bruke "gratis-arbeidstimer" på en slik diskusjon, i en sak som ellers burde vært soleklart om du enten benytter komponenter som de "godtar" og vedkjenner seg kontra "det-billigeste-du-fant-på-biltema" ...
Signatur
Snekker med erfaring med alt fra nybygg til rehab.
Når jeg gjør en jobb er jeg helt klar på hva jeg bruker/ikke bruker og at jeg ikke tar ansvar for ting jeg ikke leverer. Som oftest blir man enige, ellers så priser man seg ut...
Håndtverkeren svarer bare for jobben han har gjort. Går produktet er det ikke hans problem.
Desverre hans9001, hvis rørlegger i meldingen sin ikke påpeker at delene er levert av kunde, og derfor ikke stiller garanti for disse, sitter en der. Nå skal det og sies at f.eks. Ikea tar den på strak arm, så all honnør til de for det.
Ser nå du retter deg inn igjen i siste svar, men dette må være skriftelig, ellers blir det bare han mørke som var her... jammen han har sluttet, jaja, ha sa ihvertfall dette var ok...
Signatur
Det er en utrolig hukommelse enkelte mennesker har, de er i stand til ord for ord å gjenta hva en annen aldri har sagt !
Vi skriver i samsvarserlæringen dersom kunden har levert utstyr. Men ofte klager de når de ikke forstår at det er selve produktet og ikke tilkoblingen som er feil.
Håndtverkeren svarer bare for jobben han har gjort. Går produktet er det ikke hans problem.
Desverre hans9001, hvis rørlegger i meldingen sin ikke påpeker at delene er levert av kunde, og derfor ikke stiller garanti for disse, sitter en der. Nå skal det og sies at f.eks. Ikea tar den på strak arm, så all honnør til de for det.
Ser nå du retter deg inn igjen i siste svar, men dette må være skriftelig, ellers blir det bare han mørke som var her... jammen han har sluttet, jaja, ha sa ihvertfall dette var ok... ;)
Det er viktig at man er klar på dette og informerer om dette og annet som angår arbeidet ellers gjør man det bare vanskelig for seg selv.
Hvem ringer kunden til når dekselet løsner, hvem ringer kunden til når det er feil på en "jalla" sikring osv osv ?
Hvordan skal elektrikeren bevise at det er dårlige deler, kontra dårlig arbeid ? Har de levert delene selv er det ingen diskusjon, har du som kunde levert deler uten avtale med firmaet så kan de påstå at delene er dårlige og bærer tydlig preg av dårlige patenter på innfesting/sikring.
Så skal elektriker bruke "gratis-arbeidstimer" på en slik diskusjon, i en sak som ellers burde vært soleklart om du enten benytter komponenter som de "godtar" og vedkjenner seg kontra "det-billigeste-du-fant-på-biltema" ...
Desverre hans9001, hvis rørlegger i meldingen sin ikke påpeker at delene er levert av kunde, og derfor ikke stiller garanti for disse, sitter en der. Nå skal det og sies at f.eks. Ikea tar den på strak arm, så all honnør til de for det.
Ser nå du retter deg inn igjen i siste svar, men dette må være skriftelig, ellers blir det bare han mørke som var her... jammen han har sluttet, jaja, ha sa ihvertfall dette var ok...
Vet at vi ikke monterte utstyr ifra Biltema, Clas Ohlson o.s.v. Var kun matriell vi kjøpte selv.