#71
 3,216     0

Kan ikke dere som kunder ringe firmaer og si nettopp dette da? Kanskje de hører på dere? Og samtidig klage på Etman og Chint utstyr?

Jeg lot ihvertfall firmaet jeg brukte det få høre hva jeg mente om deleprisene når jeg ble "lurt", virket desverre ikke som de tok min henvendelse spesielt seriøst.

AtW

RAM
   #72
 930     Romerike     0
Rart, heter det Etman så er det bare noe drit, fordi noen en hatt problemer med å
skru til en skrue, men heter termostaten Micromatic og brenner opp hele huset, så
er det ingen som bryr seg.
Jeg har brukt Etman og Chint i mine hus siden 3 år tilbake, ingen problemer, ingen
reklamasjoner, så er det sagt.





Signatur
   #73
 7,686     Bærum     0
Makten råder. Så lenge alle gjør det kommer vel ikke vi som forbrukere noen vei. De burde være pålagt å oppgi påslaget på materiell på samme måte som timeprisen. Dette er noe forbrukermyndighetene burde se  på. Her ligger det skjult fakturering som ikke burde være lovlig.
   #74
 361     Bortevekk     0

Zotbar1234; det jeg sier om papirer stemmer faktisk. Det er en mal, men den gjelder også for montering av en enkelt stikk. Galskap ja, min feil...nei. Jeg kunne klart meg med 10 viktige punkt.


Hvis jeg fikk det til å fremstå at det var din feil, beklager jeg dette. Det var ikke min intensjon. Men for å være helt ærlig er det å fylle ut et slikt papir en del av arbeidstiden din og noe kunden selvsagt må betale for. Så jeg ser igjen intet problem med en faktura der det står "Installasjon - 10 minutter, lovpålagt papirarbeid - 40 minutter". Det er arbeidet som koster pengene, ikke stikkontakten.

(Ellers har jeg til min skuffelse notert at du ikke kom med noen innvendinger på selve regnestykket mitt. Jeg hadde et ørlite håp om at det var noen andre kostnader som jeg burde ha tatt hensyn, som kunne forklare prisdifferansen).
   #76
 21,481     Enebolig     0


Kan ikke dere som kunder ringe firmaer og si nettopp dette da? Kanskje de hører på dere? Og samtidig klage på Etman og Chint utstyr?

Jeg lot ihvertfall firmaet jeg brukte det få høre hva jeg mente om deleprisene når jeg ble "lurt", virket desverre ikke som de tok min henvendelse spesielt seriøst.

AtW


Det beviser jo bare det jeg sier, firmaene vil ikke øke timespris mot lavere fortjeneste på materiellet. Men de fleste her i tråden motsier meg.
   #77
 7,686     Bærum     0
Nei. vi motsier deg ikke. Du har helt rett i at firmaene ikke ønsker dette. Det vi skriver er at dette er en uhørt praksis.

   #78
 21,481     Enebolig     0


Zotbar1234; det jeg sier om papirer stemmer faktisk. Det er en mal, men den gjelder også for montering av en enkelt stikk. Galskap ja, min feil...nei. Jeg kunne klart meg med 10 viktige punkt.


Hvis jeg fikk det til å fremstå at det var din feil, beklager jeg dette. Det var ikke min intensjon. Men for å være helt ærlig er det å fylle ut et slikt papir en del av arbeidstiden din og noe kunden selvsagt må betale for. Så jeg ser igjen intet problem med en faktura der det står "Installasjon - 10 minutter, lovpålagt papirarbeid - 40 minutter". Det er arbeidet som koster pengene, ikke stikkontakten.

(Ellers har jeg til min skuffelse notert at du ikke kom med noen innvendinger på selve regnestykket mitt. Jeg hadde et ørlite håp om at det var noen andre kostnader som jeg burde ha tatt hensyn, som kunne forklare prisdifferansen).


Det eneste jeg vil si er at et firma alltid må ta forutsetning om at det kommer reklamasjonsjobber og at bryderiet vil være langt mindre for kunde enn dersom utstyret kommer fra Clas. Dog er en dimmer et mye bedre eksempel enn stikk, dimmere ryker ofte pga elektronikk.

Jeg trekker meg ut av den diskusjonen fordi jeg VET at mine påstander ikke vil bli tatt til følge. Folk her på forumet (ikke deg spesifikt) har allerede bestemt seg.


Jeg gidder rett og slett ikke bry meg mer, synes det begynner å bli kjedelig å svare i el trådene på forumet ettersom alle klager på prisene og slenger dritt om rakettforskeryrket vårt i nesten alle trådene. Jeg er drittlei av å mått forsvare meg fordi jeg er elektriker.


Så får dere heller klage på prisene istedenfor å kjøre pristest og kvalitetsjekk de få gangene dere skal ha noe gjort. Man gjør det med bensin, dagligvarer, tv, dvd......hvorfor ikke for en tjeneste som koster langt mer?
   #79
 21,481     Enebolig     0

Nei. vi motsier deg ikke. Du har helt rett i at firmaene ikke ønsker dette. Det vi skriver er at dette er en uhørt praksis.


Det har vi jo aldri vært uenig om. Men folk må skjønne at en ferdig installert stikkontakt ikke koster 99 + en kvart timebetaling. Likevel står firmaer helt fritt til å ta hva de vil....SOM ALLE ANDRE NÆRINGER med unntak av bla melk på bensinstasjon. Markedet bestemmer, dvs dere som kunder.