#51
 876     Ut Mot Havet i Vest!     0

Hva om han istedet for å skrive f.eks 16 minutter og 23 sekunder på hengerhenting, og 13 minutter & 37 sekunder på opprydding, heller skriver 30 min hengerhenting, siden de skriver kun hele og halve timer?
Det du krangler på (Og skal til forbrukerrådet med) er altså 30 min for mye opprydding?
Hva med å skrive det på kontoen for erfaring med at du ikke skal bruke dette firmaet senere? Mange har vel opplevd langt dyrere lærdommer enn det.


Enig meg deg her. Men han tar det vel bare opp her i forumet for og høre hva stemingen og diskutere rundt det. Noe en må tåle. JEg hadde neppe orket og gjort noe ut av det selv. Men synes uannsett at det ikke forsvarer (som flerne her gjør) at det skal skrives litt med gaffel fordi en skal overleve.

Tviler på at det er mange land som har så greie forutsetninger som byggebransjen og privat næring som  i Norge.  Sannheten er vel at et er for mange innenfor noen grener, og noen av disse er ikke like seriøse. Om en er avhengig av og fakturere extra timer for og få endene til og møtes så er det bare gis seg og gå tilbakers som ordinær arbeider.



  (trådstarter)
   #52
 479     0
Det er vanskelig å nå fram med poenget når 90 % av dei som har svart på dette forumet jobber i byggebransjen, men eg regner med innerst inne så ser dere urimeligheten. Konklusjonen er at me som kunder må finne oss i det at regningene blir skrevet med gaffel. Og kunden i fokus det kan me bare glemme for da tjener dei ikke penger, men no er det ikkje bare sunnmøringer(unnskyld sunnmøringer det er bare eit uttrykk) som jobber i denne bransjen ::) Så det finnes sikkert nokre firmaer som driver det bra med kunden i fokus.

Eg jobber i bransje som har full fokus ang dette med kundebehandling. Eg er ein av dei beste selgerene i norden og målet mitt er å gje kunden noko meir enn han forventer. Skal ikkje så mykje til, men det fungerer alltid og kunden blir kjempe glad.

Ein ting til viss dere i byggebransjen synnes ein time er flisespikkeri. Kva med å stryke den? Det er jo bare ein time Cool
   #53
 314     3
Har ikke lest hele tråden engang, dette høres ut som kunden man bør unngå å jobbe for.
8,5 times arbeid, jobben er utført, og det krangles om en time?????????
   #54
 18     2
For å svare på det du spør om: Prisen starter når arbeideren begynner å samle sammen verktøy, utstyr og materialer til å utføre jobben hos deg og klokka stopper når utstyret er ryddet på plass. Det er jo en del av jobben dette også. Det er helt utrolig at slike som deg, som er "nordens beste selger" innenfor ditt felt skal bedømme hvor lang tid ting skal ta å utføre for en håndverker. Ting tar som regel mye lenger tid enn det man tror, har du merket det selv? Og det verste er at du forventer at du skal reklamere på det som er gjort.
Signatur
   #55
 765     Østfold     0

haha! der fikk du meg til og le høyt her! er vel _andre_ grunner til at det startes opp haugevis med en-manns firma innenfor snekkerbransjen spesielt.


Selvfølgelig er det flere årsaker til konkurser, men en svært viktig er at mange aktører ikke har begrep over faktiske kostnader, og det faktum at et foretak må levere overskudd for å kunne drives forsvarlig. Det holder ikke "å leve", man skal ha avkastning på investert kapital og fortjeneste på risiko.
Når man vederlagsfitt skal taue rundt på stillaser og vinduer for hvermansen, så er ikke det forsvarlig drift. Flere enn du aner driver med dette.

Jeg kaller det forhøyet kundefokus i praksis når man på død og liv skal levere tjenester uten å sitte igjen med et overskudd.

Service og kunderelasjoner kan ikke baseres på dugnad og gratisarbeid. Hvis det er det kundene krever går vi en vanskelig tid i møte...
Signatur
  (trådstarter)
   #56
 479     0
Ligger meir bak dette her med at det blir 50% sjanse for reklamasjon, men dette blir kanskje neste tema på forumet. Me får sjå. Det einaste eg ser at det er veldig mange tømrere her på forum, men det kommer mange gode ting fram som me må ha i bakhode som kunde feks tjener ikkje peng viss dei har kunden i fokus, må skrive litt ekstra på regningene. Litt her og litt der så blir det peng dette også. Krrrrrrrrrrrrrr ;D


   #58
 496     Stavanger     1
Ligner kanskje litt på denne kunden:?

En kunde i firmaet vårt ville ha en detaljert beskrivelse av en ekstraregning på 3-400kr.

På den tiden jeg brukte på å skrive ned beskrivelsen, kunne jeg heller ha jobbet med noe nyttig og tjent  4-500kr.
  (trådstarter)
   #59
 479     0

Ligner kanskje litt på denne kunden:?

En kunde i firmaet vårt ville ha en detaljert beskrivelse av en ekstraregning på 3-400kr.

På den tiden jeg brukte på å skrive ned beskrivelsen, kunne jeg heller ha jobbet med noe nyttig og tjent  4-500kr.

Jobber du i bransjen så er du pliktig å utføre dette for kunden. Dette har kunden rett på og dette bør du veta som jobber i bransjen. Kundeservice heiter det og kanskje du dropper å legge inn ein ekstra regning neste gong.
   #60
 3,042     Akershus     0
Kanskje firmaet som peterka brukte var så fremsynte at de førte den ekstra tiden alt papirarbeidet dette medfører i forkant?  ;)

Jeg liker ikke å bli lurt like mye som nestemann, men jeg kan love deg at jeg fører 30 minutter overtid hvis jobben ringer meg for at jeg må fikse noe. Vi fakturer lignende til våre kunder. Ingen har klagd på dette. Det er ikke realistisk at etter si 11 minutter jobb hos deg så klokker snekkeren inn 19 minutter hos neste kunde. Det er kontekstbytte med alt merarbeid dette medfører.