14,558
22
1
Raser etter handletur på Megaflis
14
1
http://www.ba.no/nyheter/article6750683.ece
Ingen god kundeservice, nei. Men, å kjøpe alt i ett til et bad er noe drøyt. Jeg ville splittet opp innkjøpene fordi du vet ikke om alt passer i sammen uansett.
Andre synspunkter...?
Ingen god kundeservice, nei. Men, å kjøpe alt i ett til et bad er noe drøyt. Jeg ville splittet opp innkjøpene fordi du vet ikke om alt passer i sammen uansett.
Andre synspunkter...?

Tviler ikke på at de ble dårlig behandlet, men tror heller ikke at kjeden er et dårlig sted å handle fordi en (sannsynligvis) ung fyr mistet tålmodigheten jo lenger over de gikk over klokken 18.00
Og det er jo så mange arbeidsmomenter på et bad, at nei, jeg hadde ikke handlet alt på en gang
Antar at en butikkmedarbeider i Bergen kan henvende seg på NAV rimelig snart. Udugelige ansatte bør man kvitte seg med.
Tja, en sak har vel alltid to sider.
Jeg hadde ikke handlet alt på et sted som de har gjort, men sondert markedet for priser og utvalg og div annet. Mange momenter på et bad som det skrives her. Forøvrig synes jeg historien har et noe "tynt" preg over seg. Ikke sikker på hvor den feelingen kommer fra, men den er der.
Er du så naiv at du tror du får proffesjonell konsulenthjelp og full ekspertanslyse av materialbehov til et komplett bad i en lavpris flisbutikk har du kun deg selv å takke.
På en lørdag i sommerferien skal du altså kjøpe inn alle materialene til et helt bad. Du vet ikke hva du trenger, men regner med at det står en flislegger, en rørlegger og kanskje en elektriker parat til å gi deg eksperthjelp. Og kommer hele 45 minutter før stengetid kl. 18.00 og begynner med å ta ut flere fliser og laminat, samt å diskutere med ungdommer som hverken er psykologer eller fargekonsulenter, men ansatt for å ekspedere.
Dessverre for Megaflis er det en tulling av en agurkreporter som gir det spalteplass.
Heilt enig. Fekk også samme feeling av "tynn historie" som eiko.
Godt skrevet
Men har også vært rimelig oppgitt på Megaflis over ansatte totalt uten kunnskap. Det er faktisk ganske alvorlig når de på fullt alvor hevder at rørkoblinger for PEX og kobber er det samme... Virker ikke som de får noe opplæring.
Uten at jeg synes akkurat det du skriver passer helt hånd i hanske med situasjonen skissert i artikkelen, så er det vel også ett ansvar for butikken å ikke late som de kan mer enn de gjør?
AtW
Jeg også skulle gjerne hatt litt eksperthjelp nå og da, men den hjelpen vil koste meg så mye at det mister sin interesse. Det er en av grunnene til at jeg bruker en del tid på dette forumet.
Megaflis selger billige rørdeler og generelle vvs produkter, hurra for det. De selger billige elektriske artikler, hurra for det også. De selger attpåtil billige fliser, hipp hipp...
Jeg skulle ønske, men jeg forventer ikke, at de bak disken er fagfolk og kan gi råd om alle produktene de selger. Da hadde ikke prisen vært noe å rope hurra for lenger.
Sitat: – «Er dette virkelig alt vi trenger for å lage et helt nytt bad?», spurte jeg. Vi skulle ha et komplett bad, og det hadde vi ikke fått, sier Nora. Sitat slutt.
Jeg vet ikke jeg......
På en annen side, om de tenker å gjøre dette selv, burde de satt seg bedre inn i hva de kjøper. Men vi vet jo ikke hvem som skal gjøre jobben.....
Folk maser på at alt skal være så billig uansett bransje,men det må jo gi utslag på det faglige kompetansen til ansatte. Er vel ingen voksne som har lyst til å stå i kassa for en timelønn på rundt 110 - 130,-timen.
Til de som handler sitt forsvar så vil jeg si at jeg også har fått dårlig inntrykk av servicen på Megaflis Åsane. Da snakker jeg ikke om fagkunnskap, men de har problem med ting som å ta betalt og finne frem ting på lageret. Lang ventetid på lager, ingen køsystem, de kommer med varer jeg allerede har fått i butikken, osv.
Sant det.
Helt enig i at kunden har vært naiv i forhold til hvilken hjelp de kunne forvente. Men: at butikken ikke har dyptgående fagkunnskap er ok, men da bør de jo ikke gi inntrykk av at de har det, og sette opp hele lister, og si "dette er det dere trenger". For meg er det mye verre å få råd som er feil, enn at den ansatte innrømmer at det er han rett og slett usikker på. Så selv om forventningene deres var for høye i utgangspunktet, var det feil av butikken å vedlikeholde de forventningene, og be dem komme tilbake nærmere stengetid for å hente varene da.
På den andre siden har nok kundene vært noe naive og trolig vanskelige...
Det finnes viktigere ting enn flis og div til 6 000,- kr. Hvis kunden var så uvitende at han ikke visste hva han skulle ha, så kan jeg garantere at badet ikke skulle pusses opp den lørdagen og påfølgende søndag. Da er det jo bare greit å vente til mandagen, så hadde han fått alle varene han ikke visste han skulle ha