14,558    22    1  

Raser etter handletur på Megaflis

 14     1
http://www.ba.no/nyheter/article6750683.ece

Ingen god kundeservice, nei. Men, å kjøpe alt i ett til et bad er noe drøyt. Jeg ville splittet opp innkjøpene fordi du vet ikke om alt passer i sammen uansett.
Andre synspunkter...?  Shocked

   #1
 836     Østfold     0
Agurk-nytt-tid?

Tviler ikke på at de ble dårlig behandlet, men tror heller ikke at kjeden er et dårlig sted å handle fordi en (sannsynligvis) ung fyr mistet tålmodigheten jo lenger over de gikk over klokken 18.00

Og det er jo så mange arbeidsmomenter på et bad, at nei, jeg hadde ikke handlet alt på en gang
Signatur
   #2
 5,188     Østlandet     0
Har kun gode erfaringer mtp service på MF i Oslo, men jeg har ikke vært i butikken etter stengetid.  ;)

Antar at en butikkmedarbeider i Bergen kan henvende seg på NAV rimelig snart. Udugelige ansatte bør man kvitte seg med.
Signatur
   #3
 364     Rælingen     0

Har kun gode erfaringer mtp service på MF i Oslo, men jeg har ikke vært i butikken etter stengetid.  ;)

Antar at en butikkmedarbeider i Bergen kan henvende seg på NAV rimelig snart. Udugelige ansatte bør man kvitte seg med.


Tja, en sak har vel alltid to sider.
   #4
 364     Rælingen     0

http://www.ba.no/nyheter/article6750683.ece

Ingen god kundeservice, nei. Men, å kjøpe alt i ett til et bad er noe drøyt. Jeg ville splittet opp innkjøpene fordi du vet ikke om alt passer i sammen uansett.
Andre synspunkter...?  :o


Jeg hadde ikke handlet alt på et sted som de har gjort, men sondert markedet for priser og utvalg og div annet. Mange momenter på et bad som det skrives her. Forøvrig synes jeg historien har et noe "tynt" preg over seg. Ikke sikker på hvor den feelingen kommer fra, men den er der.
   #5
 5,432     Akershus     0
Minner litt om de som blir forbannet fordi det ikke står en utdannet bilmekaniker parat til å hjelpe til med å skifte lyspærer og viftereim på bensinstasjonen.

Er du så naiv at du tror du får proffesjonell konsulenthjelp og full ekspertanslyse av materialbehov til et komplett bad i en lavpris flisbutikk har du kun deg selv å takke.

På en lørdag i sommerferien skal du altså kjøpe inn alle materialene til et helt bad. Du vet ikke hva du trenger, men regner med at det står en flislegger, en rørlegger og kanskje en elektriker parat til å gi deg eksperthjelp. Og kommer hele 45 minutter før stengetid kl. 18.00 og begynner med å ta ut flere fliser og laminat, samt å diskutere med ungdommer som hverken er psykologer eller fargekonsulenter, men ansatt for å ekspedere.

Dessverre for Megaflis er det en tulling av en agurkreporter som gir det spalteplass.







   #7
 364     Rælingen     0

Minner litt om de som blir forbannet fordi det ikke står en utdannet bilmekaniker parat til å hjelpe til med å skifte lyspærer og viftereim på bensinstasjonen.

Er du så naiv at du tror du får proffesjonell konsulenthjelp og full ekspertanslyse av materialbehov til et komplett bad i en lavpris flisbutikk har du kun deg selv å takke.

På en lørdag i sommerferien skal du altså kjøpe inn alle materialene til et helt bad. Du vet ikke hva du trenger, men regner med at det står en flislegger, en rørlegger og kanskje en elektriker parat til å gi deg eksperthjelp. Og kommer hele 45 minutter før stengetid kl. 18.00 og begynner med å ta ut flere fliser og laminat, samt å diskutere med ungdommer som hverken er psykologer eller fargekonsulenter, men ansatt for å ekspedere.

Dessverre for Megaflis er det en tulling av en agurkreporter som gir det spalteplass.


Godt skrevet Smile

   #8
 1,043     Akershus     0
Enig i at dette er en tullesak - selv om betjeningen har håndtert det klønete.

Men har også vært rimelig oppgitt på Megaflis over ansatte totalt uten kunnskap. Det er faktisk ganske alvorlig når de på fullt alvor hevder at rørkoblinger for PEX og kobber er det samme... Virker ikke som de får noe opplæring.
   #9
 3,216     0

Minner litt om de som blir forbannet fordi det ikke står en utdannet bilmekaniker parat til å hjelpe til med å skifte lyspærer og viftereim på bensinstasjonen.

Er du så naiv at du tror du får proffesjonell konsulenthjelp og full ekspertanslyse av materialbehov til et komplett bad i en lavpris flisbutikk har du kun deg selv å takke.

På en lørdag i sommerferien skal du altså kjøpe inn alle materialene til et helt bad. Du vet ikke hva du trenger, men regner med at det står en flislegger, en rørlegger og kanskje en elektriker parat til å gi deg eksperthjelp. Og kommer hele 45 minutter før stengetid kl. 18.00 og begynner med å ta ut flere fliser og laminat, samt å diskutere med ungdommer som hverken er psykologer eller fargekonsulenter, men ansatt for å ekspedere.

Dessverre for Megaflis er det en tulling av en agurkreporter som gir det spalteplass.


Uten at jeg synes akkurat det du skriver passer helt hånd i hanske med situasjonen skissert i artikkelen, så er det vel også ett ansvar for butikken å ikke late som de kan mer enn de gjør?

AtW
   #10
 5,432     Akershus     0
I en absolutt perfekt verden, hadde det selvsagt vært fint om man kunne gå inn på et supermarked og funnet ekspeditører som var fagfolk. Den verden finnes ikke, absolutt ikke i en lavprisbutikk som skuffer ut varer med omløpshastighet som om det var Rema 1000.

Jeg også skulle gjerne hatt litt eksperthjelp nå og da, men den hjelpen vil koste meg så mye at det mister sin interesse. Det er en av grunnene til at jeg bruker en del tid på dette forumet.

Megaflis selger billige rørdeler og generelle vvs produkter, hurra for det. De selger billige elektriske artikler, hurra for det også. De selger attpåtil billige fliser, hipp hipp...

Jeg skulle ønske, men jeg forventer ikke, at de bak disken er fagfolk og kan gi råd om alle produktene de selger. Da hadde ikke prisen vært noe å rope hurra for lenger.
   #11
 1,459     Trondheim     0
Sier bare en ting. Ikke kjøp badet de har / skal pusse opp!
Signatur
   #12
 5,432     Akershus     0


Minner litt om de som blir forbannet fordi det ikke står en utdannet bilmekaniker parat til å hjelpe til med å skifte lyspærer og viftereim på bensinstasjonen.

Er du så naiv at du tror du får proffesjonell konsulenthjelp og full ekspertanslyse av materialbehov til et komplett bad i en lavpris flisbutikk har du kun deg selv å takke.

På en lørdag i sommerferien skal du altså kjøpe inn alle materialene til et helt bad. Du vet ikke hva du trenger, men regner med at det står en flislegger, en rørlegger og kanskje en elektriker parat til å gi deg eksperthjelp. Og kommer hele 45 minutter før stengetid kl. 18.00 og begynner med å ta ut flere fliser og laminat, samt å diskutere med ungdommer som hverken er psykologer eller fargekonsulenter, men ansatt for å ekspedere.

Dessverre for Megaflis er det en tulling av en agurkreporter som gir det spalteplass.


Uten at jeg synes akkurat det du skriver passer helt hånd i hanske med situasjonen skissert i artikkelen, så er det vel også ett ansvar for butikken å ikke late som de kan mer enn de gjør?

AtW
Jeg vet ikke hva det skulle være, kundene har tydelig ikke peiling på flislegging. De går til et supermarked, på en lørdag, i sommerferien og forventer eksperthjelp.

Sitat: – «Er dette virkelig alt vi trenger for å lage et helt nytt bad?», spurte jeg. Vi skulle ha et komplett bad, og det hadde vi ikke fått, sier Nora. Sitat slutt.

Jeg vet ikke jeg......

   #13
 9,677     Kysten     0
De har tydeligvis fått hjelp av en som muligens ikke visste hva han har gitt råd om. Da burde han avstå fra det. At butikken roter det til og de ikke kommer seg ut i tide får butikken ta ansvar for. Slett service..,,

På en annen side, om de tenker å gjøre dette selv, burde de satt seg bedre inn i hva de kjøper. Men vi vet jo ikke hvem som skal gjøre jobben.....
   #14
 5,188     Østlandet     0


Sitat: – «Er dette virkelig alt vi trenger for å lage et helt nytt bad?», spurte jeg. Vi skulle ha et komplett bad, og det hadde vi ikke fått, sier Nora. Sitat slutt.

Jeg vet ikke jeg......
Det sitatet der forteller ganske mye ja.  ::)
Signatur
   #15
 336     0
Men lurer på hva folk egentlig forventer når de går å handler på en lavpris kjede. Alt skal være billigst mulig og de forventer faglig og topp service. Er vel en grunn til at lavprisbutikker kan selge så billig. Megaflis gjør som XXL og andre store kjeder der det stort sett er unge folk uten fagkunnskap da det er billigst. Om de skulle hatt fagfolk eller voksne folk som står i kassa hadde nok lønnskostnadene vært mye høyere med det resultat at produktene blir dyrere.
Folk maser på at alt skal være så billig uansett bransje,men det må jo gi utslag på det faglige kompetansen til ansatte. Er vel ingen voksne som har lyst til å stå i kassa for en timelønn på rundt 110 - 130,-timen.
   #16
 164     Bergen     0
Det virker som disse kundene burde gå til "Rørleggermester Dyresens Bad og interiør AS", hvor de er eneste kunder i butikken og har fagpersonens fulle oppmerksomhet.

Til de som handler sitt forsvar så vil jeg si at jeg også har fått dårlig inntrykk av servicen på Megaflis Åsane. Da snakker jeg ikke om fagkunnskap, men de har problem med ting som å ta betalt og finne frem ting på lageret. Lang ventetid på lager, ingen køsystem, de kommer med varer jeg allerede har fått i butikken, osv.

   #17
 9,677     Kysten     0

Men lurer på hva folk egentlig forventer når de går å handler på en lavpris kjede. Alt skal være billigst mulig og de forventer faglig og topp service. Er vel en grunn til at lavprisbutikker kan selge så billig. Megaflis gjør som XXL og andre store kjeder der det stort sett er unge folk uten fagkunnskap da det er billigst. Om de skulle hatt fagfolk eller voksne folk som står i kassa hadde nok lønnskostnadene vært mye høyere med det resultat at produktene blir dyrere.
Folk maser på at alt skal være så billig uansett bransje,men det må jo gi utslag på det faglige kompetansen til ansatte. Er vel ingen voksne som har lyst til å stå i kassa for en timelønn på rundt 110 - 130,-timen.


Sant det.
   #18
 266     Sørlandet     0

Men lurer på hva folk egentlig forventer når de går å handler på en lavpris kjede. Alt skal være billigst mulig og de forventer faglig og topp service. Er vel en grunn til at lavprisbutikker kan selge så billig. Megaflis gjør som XXL og andre store kjeder der det stort sett er unge folk uten fagkunnskap da det er billigst. Om de skulle hatt fagfolk eller voksne folk som står i kassa hadde nok lønnskostnadene vært mye høyere med det resultat at produktene blir dyrere.
Folk maser på at alt skal være så billig uansett bransje,men det må jo gi utslag på det faglige kompetansen til ansatte. Er vel ingen voksne som har lyst til å stå i kassa for en timelønn på rundt 110 - 130,-timen.


Helt enig i at kunden har vært naiv i forhold til hvilken hjelp de kunne forvente. Men: at butikken ikke har dyptgående fagkunnskap er ok, men da bør de jo ikke gi inntrykk av at de har det, og sette opp hele lister, og si "dette er det dere trenger". For meg er det mye verre å få råd som er feil, enn at den ansatte innrømmer at det er han rett og slett usikker på. Så selv om forventningene deres var for høye i utgangspunktet, var det feil av butikken å vedlikeholde de forventningene, og be dem komme tilbake nærmere stengetid for å hente varene da.
   #19
 336     0
Ungdommer som ansatte er ofte verdensmestere (tror de) og de er jo ansatt for å hjelpe kundene,derfor prøver de å gjøre den jobben de er annsatt for,om de ikke prøver å hjelpe har de jo ingen ting der å gjøre. Det er ett dillemma det der,om ansatte hos Megaflis sier til  kunden at dette kan jeg ikke så mye om, så kommer også kunder til å klage til sjefene på manglende kompetanse på den ansatte med det resultat att personen får en koreks fra overordnede.
   #20
 22,342     Akershus     0
Hva kan man si. Megaflis dreit seg ut. De er ikke helt bra på service slik jeg har oppfattet dem og de er firkantete. Det blir som Biltema. Dessuten skal man behandle kundene ok.

På den andre siden har nok kundene vært noe naive og trolig vanskelige...
   #21
 210     0
skjønner godt de butikkansatte jeg.. klokken var over seks på en lørdag, og kunden begynte å surre, og tida gikk. Har selv vært på biltilsynet og fått værre kundebehandling der, men der stenger de 15.30. punktum. Da må alle som står i kø komme tilbake dagen etter, ingen diskusjon.
Det finnes viktigere ting enn flis og div til 6 000,- kr. Hvis kunden var så uvitende at han ikke visste hva han skulle ha, så kan jeg garantere at badet ikke skulle pusses opp den lørdagen og påfølgende søndag. Da er det jo bare greit å vente til mandagen, så hadde han fått alle varene han ikke visste han skulle ha
   #22
 923     0
Har da erfart i hansabyen at det ikke er stort interesse for å yte litt etter normal arbeidstid, ei heller i mange andre storbyer. Flytt på bygda, da er ikke klokka så viktig lenger Smile