Dette blir nok anmeldt, men hvordan hadde saken gått?
Det har vært en del saker der folk har solgt biler og ikke fått betaling. Der har politiet ofte vært passive. Klarer du å få en greie forbi kassen ved å referere til saken og si at den andre fyren har kontaktinfo så blir dette neppe prioritert.
Ikke det at jeg på noen måte anbefaler dette, eller vil gjøre det selv.
Man kan ikke tas for tyveri når man legger igjen kontaktinfo og ber butikken ta kontakt, og i tillegg kan dokumentere at man faktisk har gjort akkurat det.
Hele kluet med fremgangsmåten er å være frekk, gjøre det uventede og samtidig ikke gjøre noe ulovlig.
Hva er tull? Jeg føler meg ganske sikker på at du, Icognito, gjentatte ganger har hentet byggevarer og bedt butikken ta kontakt (i form av å sende faktura)
I denne situasjonen er det butikken som bryter loven. Den som tar med en vare og ber butikken ta kontakt for oppgjør er i verste fall på kant med butikkens salgsbetingelser.
Om butikken velger å gå til anmeldelse blir det litt som at du som huseier tar en innbruddstyv på fersken og holder ham tilbake i påvente av at politiet skal komme. Når politiet kommer blir du anmeldt for frihetsberøvelse av innbruddstyven.
(Jeg har blitt anmeldt før (...for utpressing fordi jeg nevnte at jeg ville be myndighetene undersøke vedkommendes virksomhet om om han ikke gjorde opp for seg.) Da det kom brev fra politiet om at saken var henlagt insisterte jeg på at de ikke kunne henlegge saken uten å ta meg inn til avhør. Avhøret resulterte i at anmelderen ble tatt for skatteunndragelse og trygdesvindel. Og saken min henlagt (- etter at jeg fikk tilbake pengene for varen.))
Dette er tyveri. Følger en det rådet og blir tatt, så blir en straffet.
At kjedene forsøker å unngå reklamasjon forstår jeg ikke. De kan gå videre til sin leverandør å få det dekket. Problemet tror jeg er mangel på kunnskap om loven. Det er klart at så lenge de bruker tid på en reklamasjon så koster det noe administrasjon. Men dette er jo endel av å drive butikk så det må de ta.
Jeg ville ikke reparert noe selv på apparatet. Da vil evt andre feil bli avvist om det oppdages at apparatet er skrudd på.
Send Mail til regionssjef eller en annen lengre opp i hierarkiet. De tør nok ikke avvise det skriftelig. Men så lenge det er muntlig risikerer de lite. Med Expert har jeg forøvrig god erfaring da er det verre med Elkjøp, der handler jeg aldri igjen uansett pris.
Det har vært en del saker der folk har solgt biler og ikke fått betaling. Der har politiet ofte vært passive. Klarer du å få en greie forbi kassen ved å referere til saken og si at den andre fyren har kontaktinfo så blir dette neppe prioritert.
Ikke det at jeg på noen måte anbefaler dette, eller vil gjøre det selv.
Hele kluet med fremgangsmåten er å være frekk, gjøre det uventede og samtidig ikke gjøre noe ulovlig.
Incognito (Adm.dir i Premium Haus AS )
Selger lavenergihus fra Tyskland.
Jeg føler meg ganske sikker på at du, Icognito, gjentatte ganger har hentet byggevarer og bedt butikken ta kontakt (i form av å sende faktura)
Incognito (Adm.dir i Premium Haus AS )
Selger lavenergihus fra Tyskland.
Incognito (Adm.dir i Premium Haus AS )
Selger lavenergihus fra Tyskland.
Den som tar med en vare og ber butikken ta kontakt for oppgjør er i verste fall på kant med butikkens salgsbetingelser.
Om butikken velger å gå til anmeldelse blir det litt som at du som huseier tar en innbruddstyv på fersken og holder ham tilbake i påvente av at politiet skal komme. Når politiet kommer blir du anmeldt for frihetsberøvelse av innbruddstyven.
(Jeg har blitt anmeldt før (...for utpressing fordi jeg nevnte at jeg ville be myndighetene undersøke vedkommendes virksomhet om om han ikke gjorde opp for seg.) Da det kom brev fra politiet om at saken var henlagt insisterte jeg på at de ikke kunne henlegge saken uten å ta meg inn til avhør. Avhøret resulterte i at anmelderen ble tatt for skatteunndragelse og trygdesvindel. Og saken min henlagt (- etter at jeg fikk tilbake pengene for varen.))
Det du oppfordrer til er tyveri.
Incognito (Adm.dir i Premium Haus AS )
Selger lavenergihus fra Tyskland.
At kjedene forsøker å unngå reklamasjon forstår jeg ikke. De kan gå videre til sin leverandør å få det dekket. Problemet tror jeg er mangel på kunnskap om loven. Det er klart at så lenge de bruker tid på en reklamasjon så koster det noe administrasjon. Men dette er jo endel av å drive butikk så det må de ta.
Jeg ville ikke reparert noe selv på apparatet. Da vil evt andre feil bli avvist om det oppdages at apparatet er skrudd på.
Send Mail til regionssjef eller en annen lengre opp i hierarkiet. De tør nok ikke avvise det skriftelig. Men så lenge det er muntlig risikerer de lite. Med Expert har jeg forøvrig god erfaring da er det verre med Elkjøp, der handler jeg aldri igjen uansett pris.