#111
 752     0

At entreprenøren prøver å gjøre noen kroner ekstra på å hyre inn billig arbeidakraft fra utlandet skal ikke gå utover kvaliteten på mitt hus.



Det kan jo være at pris også har vært en viktig faktor for Fru Rosa? Også byggherre har et ansvar i valg av entreprenør.

Når det er sagt, jeg regner med entreprenør og byggherre kommer til enighet i dag.


  (trådstarter)
   #113
 102     Møre og Romsdal     0
Hei alle sammen

Har forberdet oss til møtet og skal selvsagt være konstruktiv og profesjonelle. Har ingen planer om å heve kjøpet. Alt kan nok utbedres Smile men vi har bare ikke likt måten alt har blitt gjort og ikke minst hvordan ting har blitt prioritert...

De har prioritert alt fra å ha på vinduslister til å kle raften, FØR de har brydd seg om å legge tro og papp på huset....

Takker alle sammen for at dere bryr dere og kommer med råd.

Setter stor pris på det !

Nå må jeg raske på ....skal ta med meg noen bilder og info til møtet


Spent på om tonen på møtet blir god....






Signatur
  (trådstarter)
   #114
 102     Møre og Romsdal     0

regner med det kommer krav om zero info ut til forum/blogg.... ::)


Regner med det;)

Har fått sinte telefoner fra snekkerfirma og blitt kjeftet på....

Men jeg hadde ingen planer om å være krass i blogginnleggene....men det bare ble slik når vi ikke ble hørt....

Signatur
   #115
 7,686     Bærum     0


At entreprenøren prøver å gjøre noen kroner ekstra på å hyre inn billig arbeidakraft fra utlandet skal ikke gå utover kvaliteten på mitt hus.



Det kan jo være at pris også har vært en viktig faktor for Fru Rosa? Også byggherre har et ansvar i valg av entreprenør.

Når det er sagt, jeg regner med entreprenør og byggherre kommer til enighet i dag.


Det er jeg helt uenig i. Hvis en husleverandør mener at han ikke kan levere kvalitet til den prisen kunden er villig til å betale må han la være å akseptere oppdraget. Alle leverandører må finne seg i å bli presset på pris. Hvis kunden ikke aksepterer det leverandøren må ha er det bare å avstå fra jobben. Det nytter ikke for en profesjonell part å si at han ikke leverer tilfredsstillende vare fordi kunden ikke ville betale for det.
   #116
 752     0
Vel da er vi uenige, jeg mener at byggherre må opptre ansvarlig, også i valg av husleverandør.

Det bør ikke komme som en overraskelse at det gjøres feil på byggeplasser, også der seriøse husleverandører er involvert. Det er ikke alltid disse blir oppdaget under selve byggeprosessen. Forskjellen på en seriøs og useriøs leverandør, er at førstnevnte retter opp i feil og skader. Jeg har inntrykk av at denne entrprenøren vil rydde opp.

Jeg er enig i at leverandører må finne seg på å bli presset på pris, men da må også byggherre være ekstra aktsom. Pris og kvalitet henger jo noen ganger sammen.
   #117
 967     Stavangerområdet     0
@Fru Rosa

Lykke til med møtet i dag! Jeg håper dere klarer å finne en minnelig løsning og komme til enighet. Alle parter tjener best på det! Jeg håper også at du får formidlet forståelse for dine behov og ønsker.

For de som pisker til krig (avtalefragåelse som vil på en eller annen måte ende i en rettsforhandling) minnes jeg et usagn fra en jussprofessor jeg hadde en gang: "Rettsalen peker ikke ut tapere og vinnere, men graden av tapere."

   #118
 7,686     Bærum     0

Vel da er vi uenige, jeg mener at byggherre må opptre ansvarlig, også i valg av husleverandør.

Det bør ikke komme som en overraskelse at det gjøres feil på byggeplasser, også der seriøse husleverandører er involvert. Det er ikke alltid disse blir oppdaget under selve byggeprosessen. Forskjellen på en seriøs og useriøs leverandør, er at førstnevnte retter opp i feil og skader. Jeg har inntrykk av at denne entrprenøren vil rydde opp.

Jeg er enig i at leverandører må finne seg på å bli presset på pris, men da må også byggherre være ekstra aktsom. Pris og kvalitet henger jo noen ganger sammen.
Jeg mener da ikke at byggherre ikke skal opptre ansvarlig. Poenget mitt er at leverandør ikke kan levere dårlig kvalitet og forklare det med lav pris. Har han akseptert prisen har han også akseptert å levere i henhold til kontrakt for den prisen. At det gjøres feil kan vi være enige om. Det er ikke det som er poenget. Nå er det vanskelig å kommentere den konkrete saken i detalj da vi ikke kjenner den godt nok. Utsagnet om du har fått det billig når man klager på utførelsen av en tjeneste er tull fra leverandør. Man forhandler seg frem til en pris og da skal det leveres avtalt kvalitet. Jeg har selv møtt dette argumentet noen ganger og det irriterer meg grenseløst. Kan man ikke levere til avtalt pris får man avstå.
   #119
 5,188     Østlandet     0
Takker alle sammen for at dere bryr dere og kommer med råd.

Setter stor pris på det !

Nå må jeg raske på ....skal ta med meg noen bilder og info til møtet


Spent på om tonen på møtet blir god....
Det er vi spent på også. Håper de ikke er så amatørmessige at de foreslår munnkurv.

Lykke til!
Vi heier på deg!
Signatur
   #120
 752     0
Torango, jeg vet ikke hvem du argumenterer mot, kan jo ikke være meg. Jeg har aldri sagt at Fru Rosa skal finne seg i byggefeil. Håper uansett det kommer noe konstruktivt ut av debatten din, utover grenseløs irritasjon.

Det jeg sa om pris og kvalitet må du ikke lese som at en husleverandør skal slippe unna med utette tak og oppsvulmede sponplater, da får du dra debatten din alene. Det jeg la i ordene var dette: Dersom du presser prisen lavt, vil dette reflekteres i lønninger, tidsbruk (hvor nøye håndverkerne er) og i valg av løsninger og materialer. Dette vil i praksis kunne øke risikoen for byggfeil. Dersom feilen oppdages skal den selvfølgelig utbedres.