#11
 22,342     Akershus     0
Du kan starte svingen før du er klar av de andre bilene. Svingradius på vanlige biler er ca 10 m. Det er noen asiatiske 4wd biler som har større, men det regner jeg med at du ikke har. Da bør du klare en 90 graders sving på åtte meter.

Reis til en stor plass og sett opp noen pappesker og prøv om det er greit.

  (trådstarter)
   #12
 489     0
En mulig løsning for utforming av garasjen vil være som vedlagte tegning. Denne fassongen gir meg - stor nok plass inne i garasjen, og grei plass til å kjøre inn og ut.

Dette er nok ikke en garasje som Igland eller Grimstad vil levere denne...
Kjøre inn og ut av garasje - ScreenHunter_02 Jul. 02 12.56.jpg - Alhan
   #15
 323     0
Eller, du har ikke ikke for stor garasje så lenge bilen kjøres ut  i samme retning som den kom inni  ....
  (trådstarter)
   #16
 489     0
Wessel:
Litt av poenget er å gjøre logistikken med inn og ut kjøring av garasjen så enkel som mulig. Det må være så enkelt at mor heller kjører bilen inn enn å la den stå ute. Og det er nå vi har muligheten til å gjøre det enkelt for oss selv...
Dessverre har vi ikke plass til å ha port i begge ender av garasjen...Wink MEn elektrisk portåpner skal vi ha!

Bidda:
Godt poeng - Det er ikke så godt å se på tegningen men standard takutstikk må det i hvertfall være. Det er temmelig lunt inne i gårdstunet vårt, så de helt stor klimatiske påkjenninger blir det ikke.

   #17
 323     0

Dessverre har vi ikke plass til å ha port i begge ender av garasjen...Wink MEn elektrisk portåpner skal vi ha!

Hmm, det har ikke jeg tenkt på før men det må da være en jækla god idè å ha port i begge ender.. ;D




   #19
 51     0
Vi har en stor dobbelport, og dette letter innkjøringen til vår garasje enormt, for begge bilene.
  (trådstarter)
   #20
 489     0
Leppe over port passer er ett godt forslag - men passer ikke helt til huset... Men det er jo uansett noe det går an å skru på i ettertid.

Dobbeltport - Hvilke erfaringer har forumet med det? Går en så stor og tung purt like fint i årevis?