(trådstarter)
   #11
 368     Skedsmo     0
Takk for masse info! Så langt jeg kan se til nå er det ingen her inne som har fått arbeide utført gjennom mittanbud.no ?
Signatur

   #13
 1,103     0
Firmaet mitt har UTFØRT jobber for kunder som vi har fått kontakt med via mittanbud og anbudstorget.
En kunde nevnte at han hadde fått utrolig mye hendvendelser fra de som skriver dårlig norsk.
Er nok også like mange useriøse kunder der som håndverkere.
Har et par ganger lagt inn priser til selvkost bare for å sjekke uten å få tilbakemelding.

Man kan evt ta kontakt med firmaer selv som ligger der. Det har vi opplevd en rekke ganger.
Du treffer sannsynligvis lettere på de seriøse aktørene i tidsrommet nov-mars, det er da ordrebøkene skal fylles.
  (trådstarter)
   #14
 368     Skedsmo     0

Man kan evt ta kontakt med firmaer selv som ligger der. Det har vi opplevd en rekke ganger.


Tanken var der første gangen jeg var inne og tittet på registrerte firmaer ......
Signatur
   #15
 925     0
Har benyttet meg av mittanbud 3 ganger. Først, i vinter da jeg skulle selge en leilighet og søkte meglere. Fikk masse svar nesten før man rakk å trykke 'send'. Så la jeg ut et par art deco stoler jeg ville ha trukket om og fikk tilbakemelding fra èn bedrift, som var latterlig dyr. Nå sist la jeg ut annonse om skifte av vindu (som jeg laget tråd om her på forumet) og den er gått ut på dato uten noen som helst tilbakemelding, verken seriøs eller ikke. Så, jeg er ikke veldig imponert. Jeg liker konseptet, men det hjelper ikke så mye hvis alle bedrifter uansett sjanger har for mange oppdrag.
Signatur
   #16
 1,126     Østfold     0
Har bare god erfaring med mittanbud.no
F.eks, når vi ville renovere pipa så var det ganske umulig å orientere seg med
priser og leverandører. Nytt sikringsskap var også vanskelig, men løste seg raskt
med mittanbud.

http://mittanbud.no/?pid=11&xid=210564
Rørjobben til badet. Ingen svar. Se byggebloggen i sigg.

http://mittanbud.no/?pid=11&xid=164569
Fikk svar fra et tømrerfirma, men blikkenslager
kom frem med en bedre og rimeligere løsning
for midlertidig blending av vinduet. Strålende fornøyd.

http://mittanbud.no/?pid=11&xid=99500
Etter mye irritasjon med befaringer og tilbud vha gulesider,
la jeg ut jobben på mittanbud.
Fikk svar  fra Bravida som gjorde jobben helt utmerket og til avtalt pris..
Se frust-tråd: http://www.byggebolig.no/index.php?topic=27144.0

http://mittanbud.no/?pid=11&xid=66478
Renovering av pipen.
Fikk mange svar med dyre og varierende priser, men valgte Askim Varmeservice som gjorde god
jobb til en utmerket pris siden de var i nabolaget.

http://mittanbud.no/?pid=11&xid=124955
Fikk litt respons og fikk et bilde av prisleiet (dyrt...) for
å rekonstrurere murt himling i kjelleren. Rommet ble lagt
på is av andre grunner
   #17
 73     os/hordaland     0
Jeg har fått utført to jobber gjenom mitt anbud og begge ble utført meget bra ,håndverkere kom når de skulle og gjorde det de skulle gjøre til avtalt pris Smile bra tjeneste!

   #18
 2,044     0
Det er vel ikke anbudstjenesten i seg selv som er dårlig, men en del brukere (de som gjør jobben) via denne. Det jeg savner med denne tjenesten er muligheten for brukere ( de som har fått noe gjort) til å legge inn hvor fornøyd eller misfornøyd de er med det arbeidet som er utført.
   #19
 740     0

Eg ga opp.....

Samme her.


En kunde nevnte at han hadde fått utrolig mye hendvendelser fra de som skriver dårlig norsk.

Opplevde det selv. Når de også tilbyr arbeid uten kvitering så trakk vi oss. Kontaktet lokal håndverker direkte som virkelig står på. Vi er fornøyde med arbeidet og det virker som de er fornøyde med arbeidsforholdene.

Er nok også like mange useriøse kunder der som håndverkere.

Sikker riktig. Skal ikke si at det er kun tjeneste ytere som er useriøse. Kundene er også mennesker. Tror også at det finnes seriøse aktører også.

Du treffer sannsynligvis lettere på de seriøse aktørene i tidsrommet nov-mars, det er da ordrebøkene skal fylles.

Timingen vår var nok litt dårlig Wink Det var nok det som var litt uheldig for oss.
   #20
 765     Østfold     0
Det er nok også et problem at tjenestekjøper har et urealistisk forhold til mulig oppstart, som ofte skal og bør være i morgen eller samme uke, selv på ganske store oppdrag.
Det er, som regel, ikke de mest seriøse foretakene som kan starte prompte, selv om unntak selvsagt finnes.
Signatur