17,181    23    2  

mittanbud.no

 368     Skedsmo     0
Noen her med erfaring fra nettportalen http://mittanbud.no ?
Signatur

   #1
 740     1
Regn med rare svar på dårlig engelsk og spørsmål om du trenger å ha kvittering. Mange utlendinger bruker det for å skaffe seg (svart) arbeid....
Siste redigering: Wednesday, August 24, 2011 2:47:03 PM av Amatoren
  (trådstarter)
   #2
 368     Skedsmo     0
Takk, dette hadde jeg en mistanke om. De som ikke har jobb er registrert her.... Smile
Signatur
   #4
 822     Ullensaker     0
Mitt anbud er vel en av de bedre tjenestene,men man finner jo useriøse i enhver nettbasert tjeneste.
   #5
 480     Eide på Nordmøre     0
Man finner dessverre useriøse utenfor de nettbaserte tjenestene også Sad
Har heldigvis ikke dårlige erfaringer selv, men disse engelske steinleggerne som herjer i området her går jo fra dør til dør og finner gjerne eldre, lettlurte mennesker.
Signatur
   #6
 822     Ullensaker     0
Det som kan være fortvilende for små firma,enkeltpersonforetak,o.l som forsøker å drive seriøst og bidra med moms og skatt til staten,er alle som tilbyr svart arbeid,framstår useriøse og halvkriminelle;og som faktisk slipper unna med det.
  (trådstarter)
   #7
 368     Skedsmo     0

Mitt anbud er vel en av de bedre tjenestene,men man finner jo useriøse i enhver nettbasert tjeneste.



Før jeg startet tråden hadde jeg i tankene å legge inn et jobb oppdrag, da med forbehold om befaring fra firmaer med referanser og ansvarsrett i mitt området. Dette må jo være kriterier som siler unna en del ? Uansett er jeg usikker på om de etterspurte med gode referanser og papiene i orden plukker arbeide fra denne portalen ?
Signatur

   #8
 22,342     Akershus     0
Mitt firma er kunde der. Jeg må si at det er mye useriøse kunder der. Personlig liker jeg å jobbe med og for folk jeg kjenner. På Mitt anbud blir det for det meste pris som er eneste kriterie. Jeg utfører kun jobber jeg kan gå god for 100 prosent.
   #9
 1     Oslo     0
Godt å se at folk er engasjerte og bruker nettet for å få informasjon!
Mittanbud.no setter forbrukertrygghet i høysetet, og har dialog og møter med Forbrukerrådet for å kunne tilby så høy forbrukertrygghet som er mulig. Dette handler i stor grad om hvilken informasjon vi gir forbrukerne, og hvordan vi kommuniserer det. Vi har en rekke anbefalinger, disse sender vi på e-post til alle som registrerer en forespørsel hos oss - de er også å finne under spørsmål og svar på forsiden vår.
Det er stort sett alltid samme feilene som blir begått; det blir ikke skrevet kontrakt og/eller det blir forskuddsbetalt for jobben.

1. Husk å ALLTID skrive kontrakt! Dette MÅ du gjøre. Vi har utarbeidet kontrakter i samarbeid med Dine Penger - de ligger på forsiden vår. For kontraktene er det tatt utgangspunkt i NS byggeblankett 3501 og 3502.

2. Aldri betal forskudd for jobben!
Velg enten å betale hele jobben når arbeidet er ferdigstilt, eller betal puljevis ettersom arbeidet utføres.
(f.eks tre uker arbeid, første innbetaling etter 1 uke, så neste 1 uke senere, og siste innbetaling når arbeidet er ferdigstilt).


Mittanbud.no har over 10 000 registrerte bedrifter i tjenesten - og de fleste av disse er dyktige håndverkere med yrkesstolthet og god service! Likevel er det synd å se at det er de useriøse aktørene som til stadighet blir nevnt i diskusjonsforum...

Det fantes både useriøse og inkompetente bedrifter før mittanbud.no dukket opp - men vi har gjort det litt lettere å oppdage de useriøse, samt fremheve de gode.
Vårt viktigste våpen er evalueringene våre! Evalueringene du finner på mittanbud.no har høy troverdighet, nettopp fordi det stilles en rekke krav til den som vil gi evaluering. For det første må man være registrert hos oss med en e-postadresse samt telefonnummer, navn og adresse. Videre kan man kun evaluere bedrifter som har mottatt forespørselen din. For det tredje kommer ALLE evalueringer inn til oss for gjennomlesing og godkjenning før de blir publisert. På denne måten fanger vi opp falske evalueringer, og passer på at evalueringene er saklige og omhandler de samme faste tingene: pris, kommunikasjon, punktlighet, kvalitet, service.

Vi står FAST på at alle evalueringer blir publisert, uavhengig om de er gode eller dårlige. Og det er noen bedrifter som har forlatt tjenesten fordi de over tid har mottatt mange, dårlige evalueringer.
Der det er alvorlige feil og mangler, uteblivelse osv. utestenger vi bedriften dersom det er klart at de ikke har opptrådd etter bransjenorm, god forretningsskikk eller norsk lov forøvrig.

Vi har også gjort det utrolig enkelt for forbruker å innrapportere uønskede hendelser/useriøse henvendelser direkte til oss. På denne måten kan vi monitorere bedriftene hos oss og ta grep der vi ser et mønster med gjentatte klager. Vi ringer bedriften, spør om årsaken til klagene, og melder at de må endre sin drift dersom de ønsker å fortsette hos oss. Det fine her er at det faktisk er en del bedrifter som tar klagene til etterretning og forbedrer servicen utad. De få som ikke gjør endringer og fortsatt får klager blir utestengt.


Er du i tvil, er det alltid noen på mittanbud.no-kontoret som kan hjelpe. Send e-post til info@mittanbud.no om det du lurer på eller ta telefonen og ring oss på 22 00 09 30.

Hilsen Benjamin (ansatt hos mittanbud.no)