(trådstarter)
   #11
 528     Bærum     0
Fikk du ut all bensinen (og vannet)? Et bilde hadde også vært kjekt. Gjerne uten luftfilter.

Jepp, tror den ble helt tømt ja. Legger ved noen bilder her. Dessverre har jeg ingen nå uten luftfilter..Briggs Stratton gressklipper hoster og får ikke opp turtallet - IMG_8425.JPG - Hosse
Briggs Stratton gressklipper hoster og får ikke opp turtallet - IMG_8427.JPG - Hosse

Kan jeg laste opp video her? Prøver å legge det som et vedlegg nå.
Signatur

  (trådstarter)
   #12
 528     Bærum     0
Signatur
   #13
 767     1
vist det er blandeskrue på den, kan du prøve forsiktig inn eller ut på den mens den går. tror ikke det er tenningrelatert. høres ut så den går noe for magert, og prøver å rette opp med å gi mer gass når turtallet synker.
   #14
 4,110     Akershus (Follo)     1
Godt poeng. Tanken sitter høyere enn forgasseren ja. Dvs, da er det sikkert ikke membran. Det ville vært rart. Men jeg har en rød plastboble jeg må pumpe på 2-3 ganger før start.


Jo, har den primerboble så er det nok membran på den. Om det er rent fall trenger den ikke primes. Men er det pumpe (membran) så klarer ikke den å dra bensin om det er luft der. Derfor bobla.
Signatur
   #15
 3,210     Vestlandet     0
Hva hvis du prøver å holde fast den automatiskr turtallsreguleringa da?
   #16
 4     0
@Hosse: Fant du ut hva som var problemet med denne plenklipperen? Har samme problem (men på en med bensintanken lavere enn forgasseren), og kom over denne gamle tråden her.
TSt
   #17
 14,509     1
Sjekk at choken ikke står på. Hvis det ikke er egen hendel for denne så styres den med gass hendelen slik at en posisjon her er med choke. Da soter også somregel ned pluggen.

   #18
 91     0
Fersk bensin pleier som regel å kurere det der, ikke bensin som har stått på kanne siden i fjor med andre ord 
   #19
 1,925     klippdalen     0
feilen er dagens moderne bensin, ikke om den er gammel eller fersk.

kjører man "vanlig" 95 i slik utstyr å lar det stå litt. så har etanolen som er iblanda (er vel 15% i dag) en lei tendens til å skape avleiringer og rust der den kan...

og da blir det trøbbel i tårnet frem til noen forbarmer seg ved å "overhale/rense" forgasser


denne etanolinnblandinga i bensina er en uting
   #20
 91     0
feilen er dagens moderne bensin, ikke om den er gammel eller fersk.

kjører man "vanlig" 95 i slik utstyr å lar det stå litt. så har etanolen som er iblanda (er vel 15% i dag) en lei tendens til å skape avleiringer og rust der den kan...

og da blir det trøbbel i tårnet frem til noen forbarmer seg ved å "overhale/rense" forgasser


denne etanolinnblandinga i bensina er en uting

Fullstendig klar over det, men problemet kommer når den har stått en stund og fordunsta, da synker oktantallet, derav ny eller fersk! Er ikke mange som tar seg kostnaden/bryet med å handle alkylatbensin. Selv fyller jeg 98 på veteranbilen da den er mye bedre, men klipperen går stort sett på 95 siden det er verre å få tak i 98, men fyller ikke klipperen med bensin som har stått over vinteren lengre.