473    3    0  

Reklamasjon motfall

 1     0
Jeg har reklamert på mitt badegulv da det er motfall på badet og ble i utgangspunktet enig med håndverker om at badegulvet skulle rives og bygges på ny. Jeg var i den annledning bekymret for badets tetthet mtp membran og mente derfor at dersom gulvet skulle taes må også veggene taes og badet bygges opp igjen i sin helhet. 

Jeg fikk nå tilbakemelding fra håndverker som ønsker å sparkle gulv og legge flis på flis samt nedsenket i dusj. Jeg mener dette er en svært dårlig løsning på et nytt bad, og at dette ikke er holdbart. I tillegg vil jo badegulvet bli nærmere en cm høyere og i forhold til vegghengt toalett som jeg i utgangspunktet syns er lavt vil jo dette bli veldig rart samt at terskel vil bli høyere. 

Det er i tillegg til dette en langsgående sprekk i mellom to rader fliser hele veien over badet hvor jeg kan sette neglen mellom noe som vitner om en forandring etter badet var bygget samt noen småknuste fliser. 

Er det noen som har erfaring med dette og vet hvor jeg kan henvende meg for å få råd i forhold til dette. Jeg har jo på sikt tenkt å selge leiligheten videre og ønsker ikke å sitte med et problem da. 

Badet er et modulbad

Takknemlig for råd

HSt
   #1
 37,574     Lillestrøm kommune     0
Et modulbad skal ha Sintef teknisk godkjenning e.l. noe de vel trolig vil slite med når det er motfall.
   #2
 317     0
Høres ut som tvilsomt håndverk. Siden firmaet allerede har tilbudt deg en slags "quick fix" virker det jo som at de iallfall erkjenner et visst ansvar. Dersom du ikke har betalt for jobben allerede er iallfall det et godt sted å starte; hold tilbake pengene inntil badet har rett fall og du ellers er fornøyd. Du bør iallfall ikke akseptere firmaets forslag. Forøvrig er det ganske vanlig at firmaer tilbyr slike "enkle" løsninger når problemer oppstår da de slipper relativt rimelig unna selv i forhold til om de må gjøre hele jobben på nytt for egen regning.

Stå på og ikke la deg lure av sleipe håndverkere med kreative løsninger!