20 039    23    25  

Har noen kjøpt massasjebad fra Sunbelt?

 7     2
Fant en tråd fra i fjor hvor en uheldig person hadde problemer med det nye badet fra Sunbelt på Notodden. Slutten på historien fikk vi ikke høre, det løste seg kanskje,. Har andre kjøpt bad fra Sunbelt og kan dele erfaring med bad og service? Jeg tenkte å kjøpe fra de.

Melding fra administrator på Byggebolig: Joachim00 har skrevet et innlegg (nr. 18) i slutten av tråden som nyanserer hans synspunkter på denne leverandøren i vesentlig grad - i positiv retning. Vi oppfordrer til å lese dette innlegget.

   #1
 499     Porsgrunn     4
Kan godt hende det var meg du leste om. De rensa badet etter et års diskusjon. Når jeg fikk det tilbake var to dyser løse og fikk bare beskjed om at garantitiden var ute. 1 år og 10 mnd etter kjøp, selv om det er 2 års garanti. Reklamasjonrett har de tydeligvis aldri hørt om. Fiksa det selv...jeg gidder ikke diskutere mer med de

Et elendig drittfirma om man får problemer. Virker veldig hyggelig når du vil kjøpe bad, men får du noe tull med badet kan du ende i en lang krangel
   #2
 47     0
Jeg har ingen erfaring med Sunbelt, men har veldig god erfaring med Spahuset/Catalina Spa.  Snakket med en veldig hyggelig kar, Hugo mener jeg det var. Fikk en god pris og masse ekstra utstyr på kjøpet. Har riktig nok bare en oppblåsbar sak, men fungerer helt supert til mitt bruk. Tommel opp fra meg om du ser etter et alternativ http://mspa.no/produkt/b151-uxury-exotic/
  (trådstarter)
   #3
 7     0
Kan godt hende det var meg du leste om. De rensa badet etter et års diskusjon. Når jeg fikk det tilbake var to dyser løse og fikk bare beskjed om at garantitiden var ute. 1 år og 10 mnd etter kjøp, selv om det er 2 års garanti. Reklamasjonrett har de tydeligvis aldri hørt om. Fiksa det selv...jeg gidder ikke diskutere mer med de

Et elendig drittfirma om man får problemer. Virker veldig hyggelig når du vil kjøpe bad, men får du noe tull med badet kan du ende i en lang krangel

Takk for svar. Jeg tok selv opp dette spørsmålet med reklamasjonsrett med de, med en kar ved navn Steinar, visstnok daglig leder og eier. Han mente at det var umulig for ham å drive med salg av massasjebad om man skulle forholde seg til reklamasjonsrett, da gikk de med tap. Da kunne jeg bare dra til Hotspring eller Sundance og betale dobbel pris, sa han. Men om jeg betalte 10 000 kroner ekstra skulle jeg få reklamasjonsrett. Men siden de er så mye billigere enn andre så kan 10 000 være verdt det. Er du fornøyd med badet nå som det har blitt renset og dysen festet?
  (trådstarter)
   #4
 7     0
Jeg har ingen erfaring med Sunbelt, men har veldig god erfaring med Spahuset/Catalina Spa. Snakket med en veldig hyggelig kar, Hugo mener jeg det var. Fikk en god pris og masse ekstra utstyr på kjøpet. Har riktig nok bare en oppblåsbar sak, men fungerer helt supert til mitt bruk. Tommel opp fra meg om du ser etter et alternativ http://mspa.no/produkt/b151-uxury-exotic/

Vi har behov for å komme til hytta, ta en dusj og sette oss i et ferdig oppvarmet bad som holder ca 40 grader. Om det er oppblåsbart slik som dette hadde ikke gjort noe, men det virker litt for godt til å være sant om det er mulig for under 10 000 kroner. Men jeg må jo spørre: Er det mulig?
   #5
 499     Porsgrunn     1
Kan godt hende det var meg du leste om. De rensa badet etter et års diskusjon. Når jeg fikk det tilbake var to dyser løse og fikk bare beskjed om at garantitiden var ute. 1 år og 10 mnd etter kjøp, selv om det er 2 års garanti. Reklamasjonrett har de tydeligvis aldri hørt om. Fiksa det selv...jeg gidder ikke diskutere mer med de

Et elendig drittfirma om man får problemer. Virker veldig hyggelig når du vil kjøpe bad, men får du noe tull med badet kan du ende i en lang krangel

Takk for svar. Jeg tok selv opp dette spørsmålet med reklamasjonsrett med de, med en kar ved navn Steinar, visstnok daglig leder og eier. Han mente at det var umulig for ham å drive med salg av massasjebad om man skulle forholde seg til reklamasjonsrett, da gikk de med tap. Da kunne jeg bare dra til Hotspring eller Sundance og betale dobbel pris, sa han. Men om jeg betalte 10 000 kroner ekstra skulle jeg få reklamasjonsrett. Men siden de er så mye billigere enn andre så kan 10 000 være verdt det. Er du fornøyd med badet nå som det har blitt renset og dysen festet?

Han har ikke anledning til å fravike forbrukerkjøpsloven uansett hva han påstår. Badet i seg selv er bra nok, men jeg kan ikke anbefale å kjøpe av denne Steinar. Helt umulig å forholde seg til når noe skjer
   #6
 47     0
Jeg har ingen erfaring med Sunbelt, men har veldig god erfaring med Spahuset/Catalina Spa.  Snakket med en veldig hyggelig kar, Hugo mener jeg det var. Fikk en god pris og masse ekstra utstyr på kjøpet. Har riktig nok bare en oppblåsbar sak, men fungerer helt supert til mitt bruk. Tommel opp fra meg om du ser etter et alternativ http://mspa.no/produkt/b151-uxury-exotic/

Vi har behov for å komme til hytta, ta en dusj og sette oss i et ferdig oppvarmet bad som holder ca 40 grader. Om det er oppblåsbart slik som dette hadde ikke gjort noe, men det virker litt for godt til å være sant om det er mulig for under 10 000 kroner. Men jeg må jo spørre: Er det mulig?


Jeg har bare hatt dette i 3-4 måneder og ikke forsøkt det ute på vinterstid, men det skal kunne brukes ned til -10/-15 grader. (Noen sier ned til -20) Jeg har tenkt å la mitt så ute i vinter for å teste. Du kan varmeopp vannet til +42, men det er i varmeste laget etter min smak, 39 grader holder lenge for meg. Mulig man må beregne å bytte vann oftere enn på større og dyrere spa, men det er rensesystem, ozongenerator osv. Hadde jeg vært deg ville jeg kikket på det og vurdert det opp mot de større og dyrere variantene. Jeg fikk med nakkeputer, ledlys, +++ følte jeg fikk mye glede for pengene egentlig.
   #7
 1     0
Hei Joakim

Dette er Steinar fra Sunbelt Massasjebad Norge.

Synes vel ikke servicen din fra oss har vært så dårlig som du fremstiller her.

Vi hentet badet fra din adresse og kjørte det opp til vårt verksted og renset hele rørsystemet ditt og leverte badet på plass igjen i Skien, som det hadde bygd seg opp biofilm i rørene dine, pga slett vann kjemi.

Feil vannkjemi i badet er ikke en garantisak, men vi ønsket og rydde opp.

Har aldri måttet kjøre så mange rørrenser på et bad før og vi har levert over 3500 bad i Norge, på de 13 årene vi har drevet med massasjebad. Så her er det meget tydelig at vannet ikke har vært optimalt.

Vannkjemien i vannet er kundens ansvar og ikke badets feil, at det ikke blir passet på sånn som det skal.

I utgangspunktet var det ikke vårt ansvar å fikse dette, men vi forsto at dette var noe kunden ikke klarte selv.

Mvh Steinar




Signatur

   #8
 674     Bergen     0
Hei Joakim

Dette er Steinar fra Sunbelt Massasjebad Norge.

Synes vel ikke servicen din fra oss har vært så dårlig som du fremstiller her.

Vi hentet badet fra din adresse og kjørte det opp til vårt verksted og renset hele rørsystemet ditt og leverte badet på plass igjen i Skien, som det hadde bygd seg opp biofilm i rørene dine, pga slett vann kjemi.

Feil vannkjemi i badet er ikke en garantisak, men vi ønsket og rydde opp.

Har aldri måttet kjøre så mange rørrenser på et bad før og vi har levert over 3500 bad i Norge, på de 13 årene vi har drevet med massasjebad. Så her er det meget tydelig at vannet ikke har vært optimalt.

Vannkjemien i vannet er kundens ansvar og ikke badets feil, at det ikke blir passet på sånn som det skal.

I utgangspunktet var det ikke vårt ansvar å fikse dette, men  vi forsto at dette  var noe kunden ikke klarte selv.

Mvh Steinar


Steinar: Kan du kommentere dette med brudd på forbrukerkjøpsloven? For oss som ikke har kjøpt men kanskje vurderer det er det en ganske stor "turn off" om dere som firma ikke forholder dere til 2 års garanti/5 års reklamasjonsrett. Refererer da til dette svarer lenger oppe i tråden:

Takk for svar. Jeg tok selv opp dette spørsmålet med reklamasjonsrett med de, med en kar ved navn Steinar, visstnok daglig leder og eier. Han mente at det var umulig for ham å drive med salg av massasjebad om man skulle forholde seg til reklamasjonsrett, da gikk de med tap. Da kunne jeg bare dra til Hotspring eller Sundance og betale dobbel pris, sa han.

NB: Jeg snakker da ikke om deres sak med Joachim, men på helt generelt grunnlag. Case: Hovedkortet i massasjebadet stoppet å virke etter 4.5 år. Dekker dere nytt?

Mvh
Sverre
Signatur
   #9
 499     Porsgrunn     3
Hei Joakim

Dette er Steinar fra Sunbelt Massasjebad Norge.

Synes vel ikke servicen din fra oss har vært så dårlig som du fremstiller her.

Vi hentet badet fra din adresse og kjørte det opp til vårt verksted og renset hele rørsystemet ditt og leverte badet på plass igjen i Skien, som det hadde bygd seg opp biofilm i rørene dine, pga slett vann kjemi.

Feil vannkjemi i badet er ikke en garantisak, men vi ønsket og rydde opp.

Har aldri måttet kjøre så mange rørrenser på et bad før og vi har levert over 3500 bad i Norge, på de 13 årene vi har drevet med massasjebad. Så her er det meget tydelig at vannet ikke har vært optimalt.

Vannkjemien i vannet er kundens ansvar og ikke badets feil, at det ikke blir passet på sånn som det skal.

I utgangspunktet var det ikke vårt ansvar å fikse dette, men  vi forsto at dette  var noe kunden ikke klarte selv.

Mvh Steinar





Hei, Steinar.

Jeg var ganske tilfreds med at dere kom å hentet badet til slutt, selv om det tok over et år med krangling. Dårlig vannkjemi sier du - vel, jeg hadde rukket å bruke badet mellom 6 og 10 ganger, og dette skjedde etter under et halvt år og jeg fulgte deres bruksanvisning.

Før dere henta badet hadde jeg kjøpt renseprodukter for flere tusen, uten effekt. Det var umulig for meg å få dette til hjemme. Jeg snakket med andre leverandører av spabad og de var helt klare på at dette måtte dere ordne opp i!

Uansett, det jeg reagerer på oppi alt dette, er hvordan du reagerer når kunden klager på produktet. Du er ekstremt aggressiv over telefon, og du er uhorvelig rask med å legge skylda på  kunden.

Jeg var fornøyd når dere ville hente badet, og han som henta badet og leverte dette til meg er en super kar og veldig hyggelig - han burde du ta vare på. Men du selv, du er alt for på hugget når jeg fortalte at jeg var misfornøyd. Hvorfor kan du ikke lytte til kunden og prøve å løse problemet på en fornuftig måte ?

Hadde dere hjulpet meg fra dag èn hadde jeg anbefalt dere til alle som nevner massesjebad for meg. Nå har jeg ikke kunnet gjøre nettopp det.

Jeg reagerer kraftig på den siste samtalen vi hadde, hvor jeg forteller deg at to av dysene på badet mitt er løse etter oppholdet hos dere. De datt ut i vannet når jeg prøvde å fylle opp vann. Da mener du at "garantitiden er ute". ???? Det er helt sykt at du kan si noe sånt, når det for det første var under to år siden kjøp, og for det andre er det noe som heter forbrukerkjøpsloven som åpner for reklamasjon på produkter som er ment å vare lengre enn 2 år (5 års reklamasjonsrett). Det var åpenbart også hos dere det skjedde.

En annen ting er at jeg ringer deg fordi pumpa vil ikke gå på badet - men da har du ikke tid til å snakke med meg fordi du skal på bluesfestival. Elendig kundeservice.

Ellers liker jeg massasjebadet i seg selv. Har hatt litt problemer, men det er et bra bad virker det som. Har ikke prøvd det enda, da jeg ikke har tid - men jeg håper alt er i orden nå......
   #10
 5 979     Finnmark     1
Kanskje kan administrator få"Steinar76" til å oppdatere profilen med firmaopplysninger.....

Men ikke det at jeg skal handle noe fra firma; som fraskriver seg forbrukerrettigheter og burde vært klagd inn til forbrukerrådet..........
Signatur