760    5    0  

HTH - elendig kjøkken-leverandør?

 2     0
Vi kjøpte komplett kjøkken fra HTH til ca. 150.000 inkl. montering, elektriker og rørlegger. Salgsprosessen håndterte de fint, men på ettermarked er de totalt fraværende. Jeg meldte fra om feil allerede i september 2014 og i oktober 2016 kom det avslag på å løse problemet. Respons på forespørsler er så å si fraværende og jeg har purret så mange ganger at jeg ikke husker antall henvendelser lenger. De er fullstendig håpløse på oppfølging og leverer slett arbeid på montering. For vår del handlet dette primært om et kombiskap som ikke lukker seg normalt og silikonering som var dårlig utført Jeg har hatt svært mye korrespondanse på epost uten konkrete svar tilbake. Etter hvert har dette blitt en veldig dårlig kundeopplevelse. De sender montører som ikke har nødvendige deler og/eller som ikke vet hva de skal gjøre. Samtidig blokkerer HTH ca. 4 timer av tiden din hver gang de kommer på befaring fordi de ikke kan komme med konkrete tidspunkter. Vi har hatt besøk av HTH et sted mellom 5 og 7 ganger etter montering og konklusjonen derfra er at de ikke kan gjøre noe mer. Løsningen deres er å tilby meg å kjøpe et helt nytt kombiskap uten å ta det jeg kjøpte i retur. 

Noen som kjenner seg igjen i beskrivelsen ovenfor?

TSt
   #1
 14,970     0
Har ikke brukt leverandøren så kan ikke uttale meg om det. Men har vært borti innbyggingskjøleskap fra Bosch og her er det byttet henglser to ganger på garanti. Heldigvis fikk en ny type henglser andre gangen slik at det kanskje vil holde. Hengsler var også årsak til at kjøleskapet ble kjøpt. Jeg ble engasjert i saken siden jeg hadde vært med å frakte og montere skapet og BSH hadde ikke tilbudt garanti når kunde ringte selv men når jeg ringte var det OK men er kanskje litt hardere i kantene enn kunden.
   #2
 77     Hordaland     0
Kjenner meg igjen. For HTH er "service" et ukjent ord, fra og med du har signert kontrakten riktignok.
  (trådstarter)
   #3
 2     0
Det er helt utrolig at de ikke har etablerte rutiner for oppfølging og reklamasjoner. Jeg sendte dem 4-5 eposter før jeg i det hele tatt fikk svar. Og det gikk månedsvis før de responderte. Et annet eksempel er dialog med HTH sin leder for monterings-avdelingen. En så lite ydmyk person kan jeg ikke huske å ha snakket med (som kunde vel å merke). Vi kjøpte alt komplett og overlot alt til HTH. Det skulle vi ikke gjort tydeligvis. De selger jo løsninger som holder IKEA-standard på 80-tallet.

Nei, neste gang blir det Norema, Sigdal eller en annen leverandør jeg føler det er mulig å ha tillit til.

HTH lever ikke på noen måte opp til prisen de har på produktene sine og jeg opplever dem som en useriøs aktør som ikke overholder gjeldende norsk lovverk.

Dersom jeg hadde hatt tid og overskudd, skulle jeg koblet på sakkyndig, Forbrukertvistutvalget og advokat, men det blir for omfattende. Jeg gidder ikke så mye mer helt enkelt..

   #4
 336     0
HTH er ikke noe mere kvalitet enn Ikea på produktene sine. På de anleggene jeg jobber på som elektriker bruker f.eks Skanska anlegg  HTH kjøkken på boligene sine så jeg har sett mye HTH kjøkken etterhvert. Om man sammenligner HTH med Ikea så har Ikea kommet seg veldig bra på kvalitet på kjøkkene deres med tanke på hengsler,skuffe dempere og glidere. Om man liker frontene på skap og skuffer bedre på HTH enn på Ikea kan man jo bare kjøpe HTH fronter og montere de på Ikea skuffe og skap seksjoner.
   #5
 162     0
Det er helt utrolig at de ikke har etablerte rutiner for oppfølging og reklamasjoner. Jeg sendte dem 4-5 eposter før jeg i det hele tatt fikk svar. Og det gikk månedsvis før de responderte. Et annet eksempel er dialog med HTH sin leder for monterings-avdelingen. En så lite ydmyk person kan jeg ikke huske å ha snakket med (som kunde vel å merke). Vi kjøpte alt komplett og overlot alt til HTH. Det skulle vi ikke gjort tydeligvis. De selger jo løsninger som holder IKEA-standard på 80-tallet.

Nei, neste gang blir det Norema, Sigdal eller en annen leverandør jeg føler det er mulig å ha tillit til.

HTH lever ikke på noen måte opp til prisen de har på produktene sine og jeg opplever dem som en useriøs aktør som ikke overholder gjeldende norsk lovverk.

Dersom jeg hadde hatt tid og overskudd, skulle jeg koblet på sakkyndig, Forbrukertvistutvalget og advokat, men det blir for omfattende. Jeg gidder ikke så mye mer helt enkelt..