Fikk selv en epost fra el-max.no i dag med informasjon om at de var slått konkurs. Jeg har hvitevarer for 55000 utestående hos dem, og håpet kanskje trådstarter hadde noen nye opplysninger?
Jeg betalte med VISA (pengene forlot min konto i november), men etter avtale med Terje i el-max, skulle levering av hvitevarene skje i uke 8, ifm installasjon av kjøkken i huset...
Har registrert dette hos dnb kort, men ser vel heller helsvart på dette...
Det er Visas regelverk som styrer reklamasjonsrettighetene kortholder har ved varekjøp når du betaler med ditt Visa kort. Debit eller kreditt er ikke avgjørende for hvorvidt du har reklamasjonsrettigheter eller ikke. Med mindre transaksjonen har gått som en Bank Axept transaksjon, da har du ingen reklamasjonsrettigheter. Visas regelverk er klart og fornuftig. Vare ikke mottatt skal det ikke betales for. I dette tilfellet er det brukerstedets innløser som er ansvarlig for brukerstedet, slik at banken vil gjøre en tilbakeføring mot innløser (da brukerstedet ikke eksisterer mer) og utbetale pengene til deg som kortholder. Alle som har betalt med Visa kort bør fremlegge dokumentasjon på at butikken er gått konkurs og så be kortutstederen om et reklamasjonsskjema, så vil pengene bli refundert. Visa er trygt og godt. Det er derfor det er lurt å bruke sitt Visa kort på varekjøp på nett og ved forhåndsbestilling av flyreiser (ja, flyselskaper kan faktisk gå konkurs
Har registrert dette hos dnb kort, men ser vel heller helsvart på dette...
DNB kort kan dette. Er det en Visa trx og du har reklamert så kommer pengene i retur. Det er bare å lene seg tilbake og være glad for at du ikke brukte cash
Samme situasjon her, har kontaktet DnB i dag, venter svar i mårra. Det står også på DnB sine sider at man er relativt trygg ved bruk av VISA også, ikke bare MasterCard.
Jeg er egentlig mest interessert i å få hvitevarene, i likhet med resten, så jeg har også kontaktet 123hvidevarer, jeg fikk ikke noe beskjed om at de hadde tatt over driften, de sa derimot at de også hadde "penger i klemme i denne saken". Noen som vet om betalingene som har blitt gjort har gått direkte til 123hvidevarer? Registrerte at betalings-infoen var på dansk.
Det er Visas regelverk som styrer reklamasjonsrettighetene kortholder har ved varekjøp når du betaler med ditt Visa kort. Debit eller kreditt er ikke avgjørende for hvorvidt du har reklamasjonsrettigheter eller ikke. Med mindre transaksjonen har gått som en Bank Axept transaksjon, da har du ingen reklamasjonsrettigheter. Visas regelverk er klart og fornuftig. Vare ikke mottatt skal det ikke betales for. I dette tilfellet er det brukerstedets innløser som er ansvarlig for brukerstedet, slik at banken vil gjøre en tilbakeføring mot innløser (da brukerstedet ikke eksisterer mer) og utbetale pengene til deg som kortholder. Alle som har betalt med Visa kort bør fremlegge dokumentasjon på at butikken er gått konkurs og så be kortutstederen om et reklamasjonsskjema, så vil pengene bli refundert. Visa er trygt og godt. Det er derfor det er lurt å bruke sitt Visa kort på varekjøp på nett og ved forhåndsbestilling av flyreiser (ja, flyselskaper kan faktisk gå konkurs :))
Interessant. Har du noen link til Visa sine vilkår som regulerer dette?
At du er sikret med debetort følger i hvert fall ikke av vilkårene for Visa Debetkort hos Danske.
Dette er kjedelig! Det kan ikke ha gått spesielt bra for El-max.no når de har gått konkurs under 3 mnd etter at de ble registrert i foretaksregisteret. Det finnes også et El-Max AS med samme eier hvor revisor nylig har takket for seg. Dårlig tegn det også.
I etterpåklokskapens navn, så var nok ikke dette det tryggeste stedet å handle.
De av dere som har handlet, betalt og blir avvist av bank/kortutsteder. Om de varene dere har betalt fysisk befinner seg på selskapets adresse, så skal det være mulig å overbevise bobestyrer om at varen skal utleveres deg da dette er din eiendom. Konkursbo anser ofte alt innenfor 4 vegger for å tilhøre dem, men slik er det jo ikke (håper jeg) om salget er gjennomført. Desverre er det nok mest sansynlig at disse varene enda ikke er kjøpt og betalt fra leverandør og da er nok løpet kjørt. Uansett verdt et forsøk. Navn på bobestyrer blir lagt ut på brreg.no etterhvert (7-14 dager).
Lykke til!
Signatur
Vi er fornøyde eiere av et hus fra 1898 og ønsker å gjøre det til et trygt og trivelig rede for familen. På veien dit er jeg sikker på at vi vil lære mye.
Det finnes jo ett aktivt firma hvor ett av styremedlemene i el-max as er daglig leder og som holder på med det samme. Dette er jo også ganske nyregistrert, burde man være forsiktig med å handle der også? Det er jo nesten så man må finne ut hvilken bank som gir best beskyttelse på kortbruk (Visa debet) i den jungelen som finnes av slike selskaper.
Fikk selv en epost fra el-max.no i dag med informasjon om at de var slått konkurs. Jeg har hvitevarer for 55000 utestående hos dem, og håpet kanskje trådstarter hadde noen nye opplysninger?
Jeg betalte med VISA (pengene forlot min konto i november), men etter avtale med Terje i el-max, skulle levering av hvitevarene skje i uke 8, ifm installasjon av kjøkken i huset...
Har registrert dette hos dnb kort, men ser vel heller helsvart på dette...
Visas regelverk er klart og fornuftig. Vare ikke mottatt skal det ikke betales for. I dette tilfellet er det brukerstedets innløser som er ansvarlig for brukerstedet, slik at banken vil gjøre en tilbakeføring mot innløser (da brukerstedet ikke eksisterer mer) og utbetale pengene til deg som kortholder. Alle som har betalt med Visa kort bør fremlegge dokumentasjon på at butikken er gått konkurs og så be kortutstederen om et reklamasjonsskjema, så vil pengene bli refundert.
Visa er trygt og godt. Det er derfor det er lurt å bruke sitt Visa kort på varekjøp på nett og ved forhåndsbestilling av flyreiser (ja, flyselskaper kan faktisk gå konkurs
DNB kort kan dette. Er det en Visa trx og du har reklamert så kommer pengene i retur. Det er bare å lene seg tilbake og være glad for at du ikke brukte cash
Jeg er egentlig mest interessert i å få hvitevarene, i likhet med resten, så jeg har også kontaktet 123hvidevarer, jeg fikk ikke noe beskjed om at de hadde tatt over driften, de sa derimot at de også hadde "penger i klemme i denne saken". Noen som vet om betalingene som har blitt gjort har gått direkte til 123hvidevarer? Registrerte at betalings-infoen var på dansk.
Interessant. Har du noen link til Visa sine vilkår som regulerer dette?
At du er sikret med debetort følger i hvert fall ikke av vilkårene for Visa Debetkort hos Danske.
Kort fortalt vil det si at ved bruk av Visa debetkort er det avtalen mellom deg og banken din som bestemmer hva du har krav på.
I etterpåklokskapens navn, så var nok ikke dette det tryggeste stedet å handle.
De av dere som har handlet, betalt og blir avvist av bank/kortutsteder. Om de varene dere har betalt fysisk befinner seg på selskapets adresse, så skal det være mulig å overbevise bobestyrer om at varen skal utleveres deg da dette er din eiendom. Konkursbo anser ofte alt innenfor 4 vegger for å tilhøre dem, men slik er det jo ikke (håper jeg) om salget er gjennomført. Desverre er det nok mest sansynlig at disse varene enda ikke er kjøpt og betalt fra leverandør og da er nok løpet kjørt. Uansett verdt et forsøk. Navn på bobestyrer blir lagt ut på brreg.no etterhvert (7-14 dager).
Lykke til!
Kan lite, vil mye. Spør først, gjør etterpå.