#21
 3,387     0

Det er mange useriøse strømtradere der ute. Min erfaring er at det er tryggere å handle med strømprodusenter eller nettleverandører. De driver en mer robust forretning enn de som kun skal gjøre kjappe kroner på kraftbørsen.


Ja, hva er poenget med å "lete" etter problemer. Når folk betaler strøm på forskudd og hva faan de finner på??

Finn en leverandør som ligger blandt de rimeligste og så kjøp strøm på spot. Da lønner det seg ikke skifte leverandør.
Jeg har hatt samme bank og strømleverandør i masser av år og hadde ikke spart noe på å drive å bytte hit og dit.

   #22
 2,342     Trondheim     0

Nei, i dag er det mest lønnsomt og være mest mulig illojal kunde og hoppe mellom de beste tilbudene.
Så den lojalitets greia der er jeg rett og slett ikke med på!  Wink

edit: men jeg er lojal til kjærringa om ikke annet da!  :D


................enda bra at du er lojal mot kjærringa da.

Signatur
   #23
 2,265     0
Det er vel en kjennsgjerning blant bedriftsledere i dag at uten markedsføring eller aktivt salg, så eksisterer ikke produktene dine?
Samme hvor bra de er.
   #24
 1,473     Oslo     1
AKK - jeg har hatt mitt første møte med to Fortum-selgere stående inne i "vindfanget" på REMA1000. Og der - inne i vindfanget - ble jeg bondefanget av to unge menn.

Jeg henger meg på denne gamle tråden, fordi overskriften er besnærende.
Jeg ser også at ordet tosk er brukt ovenfor. Da jeg i ettertid fikk tenkt meg om, så finner jeg at tosk er en utmerket beskrivelse av meg.
Da jeg sa at jeg var kunde hos Eidsiva, fortalte de at Fortum hadde kjøpt opp Eidsiva og at Fortum kunne levere billigere strøm enn Eidsiva.
Etter kort tid hadde de min underskrift.
For fem dager siden kom det tre likelydende mailer. Jeg fattet ikke hvorfor jeg fikk tre mailer.
Forklaring: Selgerne hadde oppdaget at jeg også hadde to strømmålere i Oslo og tok da med en oppsigelse av disse to gunstige avtalene, uten å informere meg om dette. Jævli' frekt!

I dag snakket jeg med Eidsiva, som var kjent med Fortums løgnhistorier om Eidsiva-oppkjøp.
Deretter åpnet jeg angreskjemaene som fulgte med Fortum-mailene. Disse skjemaene var helt "passive" og således umulige å fylle ut.
En telefonsamtale med en hyggelig kundebehandler hos Fortum, håper jeg løste saken.
Fikk en mail med bekreftelse på kansellering av kontrakt - kontrakt i entall. Jeg ønsket å kansellere tre kontrakter. Dette har jeg nå presisert i mail til Fortum.

Signatur
HSt
   #25
 37,734     Lillestrøm kommune     0
Bra med slike jeg antar det er samme selger typer som ringte min far for et par år siden da var det også at de narret kunden til å tro at de ringte fra den strømleverandøren de hadde fra før, men han skjønte han var lurt når han fikk en e-post. Nå var dette noe Topp-kraft e.l fra Trøndelag, men jeg fikk med litt kraftig skyts i e-post headingen liv i dem til slutt. Da ble det også beklaget og alt slettet.

Noen som vet hvordan det står til med Norgesenergi om dagen ? Endret ? eller er de som før ?

https://byggebolig.no/energiforbruk-enok/har-du-ogsa-blitt-'svindlet'-av-norgesenergi/msg653690?latest=True#latest

   #26
 1,473     Oslo     1
Det er ikke bare Fortum-bandittene som masjerer!

Her er det slettejobb å gjøre for cheffen!
Signatur
   #27
 1,473     Oslo     1
Jeg viser til mitt innlegg #24.
Nå har Fortum kjøpt opp Eidsiva. Det var trist!

Det har lite for seg å bytte strømleverandør. Økonomisk betyr det omtrent nothing.
Men med mine erfaringer med Fortum-selgerne skal jeg nå skifte strømleverandør.

I dette landet med prissamarbeid over alt, så tar jeg det som gitt at det også er prissamarbeid innen strømleverandørbransjen.
Signatur

   #28
 367     Tromsø     0
Foreldrene mine sparte over 1500kr i året på å bytte leverandør, selv med rekordlave strømpriser. Det er kanskje ikke rare summen for enkelte, men jeg kjenner de som kjører rundt en halvtime i bil for å finne den bensinstasjonen som er 10 øre literen billigere på pumpepris.

Selv sparte jeg totalt 25kr måneden ved å bytte fra et rimelig abonnement til et enda rimeligere. Ikke all verdens, men for enkelte kan det være gode penger.

Akkurat når det gjelder strøm så er det mange skitne triks i markedet for tiden. Så det gjelder å holde tunga rett i munnen og ikke velge det billigste abonnementet akkurat nå, men det som er billigst over tid.

Jeg tror at hvis man kan sette av en time av livet sitt en gang i året på å sjekke priser på strøm, lån og forsikring, så kan det være god timesbetaling.