Beklager Bergho: Etter at trådstarter har opplyst hva slags lampe det er, er gardintrapp-alternativet utelukket. Det er lamper med fast lysdiode som ikke kan byttes av bruker.
Signatur
Bor i horisontaldelt tomannsbolig fra 1948 i Tromsø. Utdannet geolog, jobber i med gravesøknader i kommunen.
I praksis får man ny lampe, og SG er normalt greie å ha med å gjøre. Dersom firma ikke stiller opp, ville jeg sendt en formell klage, og deretter kontaktet Forbrukerrådet og evt. Nelfo.
Man har jo i tillegg et annet alternativ. Jeg ville nok sendt klage, men dersom man har kvittering på selve produktet, og ønsker å bruke tiden på noe annet, så kan man kontakte SG - få nye produkter - og deretter la et annet firma montere lampene.
takk til svar fra alle, her er respons på alle sine spørsmål: - jeg har ikke kvittering på led-lysene, kun dokumentasjon/faktura fra selve elektrikeren på hans arbeid - selskapet er enkeltmannsselskap, så jeg har ikke mulighet til å gå på noen andre enn elektrikeren.
jeg har nå sendt formell klage til elektriker på e-post, der han får en 2 ukers frist til å rette feilen, ellers går saken til videre behandling hos forbrukerrådet/nelfo. Håper dette fører til en rask løsning.
får håpe det løser seg! unødvendig mye brydderi for en så liten sak, som ikke koster noen noe som helst ( når vi har reklamert på deffekte SG produkter har de også betalt for arbeidet med og bytte/erstatte)
Rent formelt er vel det korrekt dersom det er produktfeil. Kanskje det er bryet verdt å ta kontakt med SG direkte, denne type downlight har ikke vært i salg så altfor lenge.
Dersom firma ikke stiller opp, ville jeg sendt en formell klage, og deretter kontaktet Forbrukerrådet og evt. Nelfo.
værre er jo at TS ikke får tak i utførende elektrikker. dårlig stil av firmaet
- jeg har ikke kvittering på led-lysene, kun dokumentasjon/faktura fra selve elektrikeren på hans arbeid
- selskapet er enkeltmannsselskap, så jeg har ikke mulighet til å gå på noen andre enn elektrikeren.
jeg har nå sendt formell klage til elektriker på e-post, der han får en 2 ukers frist til å rette feilen, ellers går saken til videre behandling hos forbrukerrådet/nelfo. Håper dette fører til en rask løsning.
unødvendig mye brydderi for en så liten sak, som ikke koster noen noe som helst ( når vi har reklamert på deffekte SG produkter har de også betalt for arbeidet med og bytte/erstatte)