Nå har jo selger eierskifteforsikring så det er vel forsikringsselskapet du må krangle med. Jeg tror ikke du kommer noen vei ved å hevde at dette er bevisst feilinformasjon, men du kan jo prøve. Antar pumpen er over 5 år siden du ikke krever reklamasjon.
Som sagt, mitt eget forsikringsselskap (boligkjøperforsikring) sier at jeg ikke kommer noen vei med dette. Pumpen er 5 år og 6 mnd. Dette er ved siden av poenget - skal det være så lett for selger å fraskrive seg ansvar?
Jobbet tidligere med kompressorer, og kom en gang til en kunde som klagde over at de hadde fått "strøm i seg" ved flere anledninger i forbindelse med kjøkken og garderoberom. De hadde grov-feilsøkt litt og funnet ut at ved å trekke ut kontakten til en liten kjøletørke for trykkluft de hadde så ble jordfeilen borte. Jeg begynte å feilsøke på tørken, og fant ut at den ene fasen var lasket rett til jordingsklemma. Tok dette opp med teknisk sjef hos leverandøren vår, og han sa at det skulle være slik. (Vet ikke hvorfor, er ingen elektriker, kanskje noen kan forklare?) Jeg tok vekk lasken og med det ble jordfeilen borte.
Faen ikke rart at forsikringer er så dyrt i dette landet om folk skal drive og dra hver eneste lille fille ting inn til behandling og vurdering. KOster ikke noe sier du? Jo, dem som skal bruke tid på dette (og tusen andre lig. saker koster det tid & penger). Noe som igjen koster oss vanlige dødlige økte premier...
Som sagt, mitt eget forsikringsselskap (boligkjøperforsikring) sier at jeg ikke kommer noen vei med dette. Pumpen er 5 år og 6 mnd. Dette er ved siden av poenget - skal det være så lett for selger å fraskrive seg ansvar?
Skjønner det er bittert, men i utgangspunktet trodde du at det var feil på kursen. Antar den er i orden. Så det du taper på å reparere eventuelt kjøpe ny pumpe får du litt igjen av ved at du slipper å reparere kursen. Tror ikke du ville fått igjen all verden på forsikringen heller for en pumpe som er 5 1/2 år. Jeg synes ikke selger har opptrådd uredelig. Han har opplyst om feilen , men gitt feil diagnose. Du kan ikke forvente mer av en ikke-fagkyndig. Legg det bak deg. Hvis du ikke har fått flere ubehagelige overraskelser er du heldig.
Jobbet tidligere med kompressorer, og kom en gang til en kunde som klagde over at de hadde fått "strøm i seg" ved flere anledninger i forbindelse med kjøkken og garderoberom. De hadde grov-feilsøkt litt og funnet ut at ved å trekke ut kontakten til en liten kjøletørke for trykkluft de hadde så ble jordfeilen borte. Jeg begynte å feilsøke på tørken, og fant ut at den ene fasen var lasket rett til jordingsklemma. Tok dette opp med teknisk sjef hos leverandøren vår, og han sa at det skulle være slik. (Vet ikke hvorfor, er ingen elektriker, kanskje noen kan forklare?) Jeg tok vekk lasken og med det ble jordfeilen borte.
Faen ikke rart at forsikringer er så dyrt i dette landet om folk skal drive og dra hver eneste lille fille ting inn til behandling og vurdering. KOster ikke noe sier du? Jo, dem som skal bruke tid på dette (og tusen andre lig. saker koster det tid & penger). Noe som igjen koster oss vanlige dødlige økte premier...
Eller er jeg helt på tyttebærtur nå? ??? ;D