932    2    0  

Noen som er kjent med Flexit SL4 R . Må demontere rotorvarmeveksleren for å bytte gummistrikk og plasthjul

 34     0
Hei. 
Litt rare "fuglelyder" i ventilasjonskassen, som viste seg å være en slitt gummistrikk som går rotorvarmeveksleren. Synd dette var en dårlig patent. Men uansett, den er tynnslitt, sammen med hjulet som skal dra den rundt. Derfor stopper den og "knikker" på gummistrikken og lager irriterende lyder.

Noen som er kjent med Flexit SL4 R . Må demontere rotorvarmeveksleren for å bytte gummistrikk og plasthjul - IMG_0366.JPG - LakkmeisterNoen som er kjent med Flexit SL4 R . Må demontere rotorvarmeveksleren for å bytte gummistrikk og plasthjul - IMG_0367.JPG - LakkmeisterNoen som er kjent med Flexit SL4 R . Må demontere rotorvarmeveksleren for å bytte gummistrikk og plasthjul - IMG_0368.JPG - LakkmeisterNoen som er kjent med Flexit SL4 R . Må demontere rotorvarmeveksleren for å bytte gummistrikk og plasthjul - IMG_0369.JPG - Lakkmeister

Så, er det lett å demontere selv og bytte eller må det fagfolk til? Finner nemlig ingen løsninger på hvordan jeg skal demontere den for å skifte ringen og plasthjulet.
 
Kan og sies at filter blir bytter 2 ganger i året, men burde vel hatt service på denne snart.


   #1
 419     0
Har den samme dog ikke dette problemet.
Men fant anvisningen den gangen når jeg måtte skifte motoren en gang, og den er veldig bra: lenke
Men første som slo meg er vel all det hvite støvet. Noe som jeg tror er avsliping av drivhjulet.
Tror du må gå over og se om det ikke er annet som gjør at trommelen går tregt og dermed får reimen til å slure på drivhjulet. Sjekk og drivhjulet, for det ser ut som det er en god del avslipning.

  (trådstarter)
   #2
 34     0
En virkelig god beskrivelse der. Har bestilt både drivhjyl og den strikken. Så får sjekket ut hva det var som gjorde at den stoppet opp.
Takk for linken!