SystemAir VR-400 E - tilkomst koblingsboks - kondensatorbytte
6
0
Hei
Hadde et lager som røk i den ene vifta i SystemAir/Villavent sin VR 400 /e, 2008 modell. Dette er en "liggende" loftsmodell.
Fått skiftet el motor (kunne sikkert ha skifta lager, men anlegget står og må i drift).
Ny motor går stille som den skal, ikke bråk lenger. Testet "løst".
Ble anbefalt å skifte kondensator for begge viftene ettersom det var vanligste feil til overoppheting av viklinger i motor og lagerfeil.
Usikker på tilkomst og hvor mye som må demonteres for å komme til koblingspunkt for kondensatorer.
Hvor mye må løsnes, er redd for å bryte noe i sundt. Noen som kan skissere en fremgangsmåte?
Har løsnet koblingsboks gradvis. Ser varmeelement stikker inn i luftekanal og diverseledninger/klips som lett kan dras av om jeg prøver å manøvrere kretskortet ut i åpent lende. Er nok en glup løsning på dette håper jeg.
Takknemlig hvis noen tar seg tid til å svare
Hadde et lager som røk i den ene vifta i SystemAir/Villavent sin VR 400 /e, 2008 modell. Dette er en "liggende" loftsmodell.
Fått skiftet el motor (kunne sikkert ha skifta lager, men anlegget står og må i drift).
Ny motor går stille som den skal, ikke bråk lenger. Testet "løst".
Ble anbefalt å skifte kondensator for begge viftene ettersom det var vanligste feil til overoppheting av viklinger i motor og lagerfeil.
Usikker på tilkomst og hvor mye som må demonteres for å komme til koblingspunkt for kondensatorer.
Hvor mye må løsnes, er redd for å bryte noe i sundt. Noen som kan skissere en fremgangsmåte?
Har løsnet koblingsboks gradvis. Ser varmeelement stikker inn i luftekanal og diverseledninger/klips som lett kan dras av om jeg prøver å manøvrere kretskortet ut i åpent lende. Er nok en glup løsning på dette håper jeg.
Takknemlig hvis noen tar seg tid til å svare