Hvor våre innbetalte 10% har tatt veien, vil nok avdekkes nærmere i en eventuell rettsak regner jeg med. Kontrakten ble jo uansett sagt opp for 10 uker siden med utgangspunkt i et tydelig forbehold, og vi har hele tiden ventet på at penger skulle settes over som avtalt.
Nå er ikke vi eksperter på dette, men hadde ikke en enkel endring i regelverket kanskje vært med på å i større grad beskytte forbrukeren i saker som denne? Hadde man betalt direkte til hovedkontoret, i dette tilfellet Norhus Norge, og Norhus Norge deretter hadde betalt Norhus Vestfold hadde risikoen i større grad blitt flyttet fra forbruker til kjedekontor. Kanskje kjeden da hadde vært litt mer oppmerksom på hvilke personer de godkjenner til å drive bedrift med deres navn og varmemerke?
Jeg kan bare bekrefte det som kunden her forteller,daglig leder ved denne nå konkurse bedriften har lurt unna penger fra alle underleverandører mm,vi har lenge satt spørsmåls tegn med hvordan bedriften har kunnet gå rundt med egen kontor dame,bygge leder,eiendomsmegler pluss da sjefs cowboyen selv, vi er i den situasjonen at vi har oppført 4 av fem hus for allianse bolig vi skulle også oppføre nevnte bolig for denne kunden og har gjort kunden oppmerksom på hva vi mente for noen mnd siden. Vi var så god troende at vi skrev fem kontrakter med denne mannen og har ikke hatt mulighet til og få trekt oss ut da vi viste at vi var deres eneste intekt og våre penger var blitt tapt. Vi har fra første mnd ligget inne hos dette firma med mellom 100000-300000 kr og har vært vanskeligheter hele veien med og få ut våre penger milepelene ahr vært lange og byggeledelse fremskaffelse av matrialer har vært ett stort problem noe som har ført til store økonomiske tap for oss. Vi har også mått ta stort sett all kunde oppfølging samt organisasjon med elekrikker andre under entrepenører. Her er det mange skadelidende parter og jeg føler med alle kunder/håndtverkere mm skal nå på mandag i møte med norhus ang hjelp a kunder som står med halvferdige hus og min oppfatniong er at norhus sentralt ønsker og hjelpe disse kunder! Men for all del håper jeg denne nevnte daglige leder for de konsekvensene han fortjener.
Med fare for å virke negativ, lovverket har tatt høyde for å sikre forbruker ved at loven sier at det IKKE skal betales noe uten at det foreligger en bankgaranti.
Velger man allikevel å betale, uten at sikkerheten foreligger, har man ikke benyttet seg av mulighetene som loven åpner for.
Og dette med kjedetilknytning er belyst tidligere. Kjedene fungerer for det meste som en innkjøpsordning, og det er derfor umulig at et hovedkontro kan ta hånd om penger selv, siden det er det enkelte kjedekontor som er forbrukers kontraktspartner.
Signatur
mvh Incognito (Adm.dir i Premium Haus AS ) Selger lavenergihus fra Tyskland.
Hei allesammen. De som har opplysninger om denne konkursen og ansvarhavende bak dette ønsker jeg kontakt med da vi har kontaktet advokat og vurdere søksmål fra alle mulige vinklinger vi kan få til. trinebakkevold du må ringe meg. Jeg finner ikke deg på 1881.no
Ok, da er det mulig jeg tar feil i forhold til at det er dokumentforfalskning. Jeg var av oppfatningen at så lenge man utgir kontrakten for å være en NS3425 kontrakt så kunne den ikke endres og dermed følge gjeldende norsk lov. Og når jeg da får opplyst at det ikke er lov å ta 10% forskudd - som kontrakten spesifiserer - antok jeg at det var triksing og miksing her. Kontrakten avviker også fra alle varianter jeg har funnet, fra så langt tilbake som 2003.
Uansett, jeg skal kanskje være forsiktig med å bruke ord som dokumentforfalskning, men resultatet er det samme.
Er ikke sikkert du tar feil trinebakkevold. NS3425 er en kontrakt etter Norsk Standard og hvis ditt eksemplar avviker fra den virkelige NS3425 vil jo dette være en form for forfalskning. Dette er juridiske greier jeg ikke har oversikt over, men med bilde av personen vi tegner så burde det bli lettere og lettere å få domfelt ham på en eller annen måte.
Mannen har jo både lurt og svindlet både venner og familie sånn jeg har forstått det. Tiden vil vise.
Hei Vi, familie på 5, er også skadelidende etter Alliance Bolig AS. Huset skulle vært ferdig 23.mai og vi står snart uten sted å bo.
Om det finnes noen som leverer trapper, piper, el-materiell, fliser m.m. gulv og terrasse-materiell for billige penger så tar vi velvillig imot alle tilbud og sponsormidler med takk.
Daglig leder i foretaket har hele tiden hevdet at han har alt under kontroll og aktuelt materiell på lager. Dette har vært løgn så vi står igjen med mangler for mange hundre tusen i materiell og arbeid for å kunne ferdigstille.
Det avholdes møter i dag om videre fremdrift, men jeg er stygt redd vi står med uferdig hus og masse jobb foran oss.
På forhånd takk til alle som kan hjelpe oss.
Daglig leder er ikke å få tak i dag da jeg igjen har prøvd å få ordna det jeg kan ordne. Det er heller ikke i noe igjen i boet.
Er i kontakt med mange involverte parter i dette kaoset og vi kommer til å stå godt når han skal for retten. Bare synd det ikke er verdier å hente.
Ikke overraskende at dere er flere, likefullt trist å høre, Gassmannen.
Håper Norhus Norge tar tak i situasjonen, om ikke annet for å tilby hjelp til "kostpris."
At det er lite og ingenting i boet overrasker heller ikke, likevel kan det være at det dukker opp uregelmessigheter i regnskapene. Regner med dere følger opp dette.
Lykke til videre, svært beklagelig situasjon dere har kommet i.
Jeg har vært borti et selskap som fremstillte til kundene at de tegnet et abonnement (teletjeneste) med bindingstid. Etter at leverandøren gikk konk viste det seg at de hadde fått kundene inn i en leasingavtale hvor de i praksis hadde forhåndssolgt en vare for hele bindingstiden som de selv leide.
Etter konkursen sto kundene igjen med en avtale hvor de fortsatt måtte betale leasingselskapet ut bindingstiden, mens varen de betalte for sluttet å bli levert.
Kundene her var bl.a. flere norske konsern og noen offentlig eide selskaper. De tok et samlet søksmål mot styreleder og daglig leder i selskapet som hadde gått konk, da det umulig kan være tillatt å selge noe (på leasingavtale) som man selv bare leier. Saken fikk ingen konsekvenser for de tiltalte.
(Jeg vitnet i rettsaken, da jeg hadde vært en leverandør til selskapet. Jeg hadde også noen felles kunder med selskapet.)
Nå er ikke vi eksperter på dette, men hadde ikke en enkel endring i regelverket kanskje vært med på å i større grad beskytte forbrukeren i saker som denne? Hadde man betalt direkte til hovedkontoret, i dette tilfellet Norhus Norge, og Norhus Norge deretter hadde betalt Norhus Vestfold hadde risikoen i større grad blitt flyttet fra forbruker til kjedekontor. Kanskje kjeden da hadde vært litt mer oppmerksom på hvilke personer de godkjenner til å drive bedrift med deres navn og varmemerke?
Mvh Espen
BO Byggservice
Med fare for å virke negativ, lovverket har tatt høyde for å sikre forbruker ved at loven sier at det IKKE skal betales noe uten at det foreligger en bankgaranti.
Velger man allikevel å betale, uten at sikkerheten foreligger, har man ikke benyttet seg av mulighetene som loven åpner for.
Og dette med kjedetilknytning er belyst tidligere. Kjedene fungerer for det meste som en innkjøpsordning, og det er derfor umulig at et hovedkontro kan ta hånd om penger selv, siden det er det enkelte kjedekontor som er forbrukers kontraktspartner.
Incognito (Adm.dir i Premium Haus AS )
Selger lavenergihus fra Tyskland.
De som har opplysninger om denne konkursen og ansvarhavende bak dette ønsker jeg kontakt med da vi har kontaktet advokat og vurdere søksmål fra alle mulige vinklinger vi kan få til.
trinebakkevold du må ringe meg. Jeg finner ikke deg på 1881.no
Er ikke sikkert du tar feil trinebakkevold. NS3425 er en kontrakt etter Norsk Standard og hvis ditt eksemplar avviker fra den virkelige NS3425 vil jo dette være en form for forfalskning. Dette er juridiske greier jeg ikke har oversikt over, men med bilde av personen vi tegner så burde det bli lettere og lettere å få domfelt ham på en eller annen måte.
Mannen har jo både lurt og svindlet både venner og familie sånn jeg har forstått det.
Tiden vil vise.
Vi, familie på 5, er også skadelidende etter Alliance Bolig AS. Huset skulle vært ferdig 23.mai og vi står snart uten sted å bo.
Om det finnes noen som leverer trapper, piper, el-materiell, fliser m.m. gulv og terrasse-materiell for billige penger så tar vi velvillig imot alle tilbud og sponsormidler med takk.
Daglig leder i foretaket har hele tiden hevdet at han har alt under kontroll og aktuelt materiell på lager. Dette har vært løgn så vi står igjen med mangler for mange hundre tusen i materiell og arbeid for å kunne ferdigstille.
Det avholdes møter i dag om videre fremdrift, men jeg er stygt redd vi står med uferdig hus og masse jobb foran oss.
På forhånd takk til alle som kan hjelpe oss.
Daglig leder er ikke å få tak i dag da jeg igjen har prøvd å få ordna det jeg kan ordne. Det er heller ikke i noe igjen i boet.
Er i kontakt med mange involverte parter i dette kaoset og vi kommer til å stå godt når han skal for retten. Bare synd det ikke er verdier å hente.
Håper Norhus Norge tar tak i situasjonen, om ikke annet for å tilby hjelp til "kostpris."
At det er lite og ingenting i boet overrasker heller ikke, likevel kan det være at det dukker opp uregelmessigheter i regnskapene. Regner med dere følger opp dette.
Lykke til videre, svært beklagelig situasjon dere har kommet i.
Etter konkursen sto kundene igjen med en avtale hvor de fortsatt måtte betale leasingselskapet ut bindingstiden, mens varen de betalte for sluttet å bli levert.
Kundene her var bl.a. flere norske konsern og noen offentlig eide selskaper. De tok et samlet søksmål mot styreleder og daglig leder i selskapet som hadde gått konk, da det umulig kan være tillatt å selge noe (på leasingavtale) som man selv bare leier. Saken fikk ingen konsekvenser for de tiltalte.
(Jeg vitnet i rettsaken, da jeg hadde vært en leverandør til selskapet. Jeg hadde også noen felles kunder med selskapet.)