#121
 6,009     Finnmark     0
Her oppe er det mange amerikanere med bensinmotor, vet om en med gass.......som er blitt advart mot slitasje på ventiler mm.........
Noen ganger fint å bo i grenseland........kan kjøpe billigere drivstoff i både Finland og Russland ( 95 oktan,  under 6 kr literen) :D
..........derfor mange "bensinslukere" her oppe Cool
Signatur

   #122
 3,042     Akershus     0
Diesel vs. bensin har også med kjøremønster å gjøre. Småkjøring er langt mer skadelig med EGR-ventil (noe det sies at bensinbiler kan bli utstyrt med i nær fremtid) og partikkelfilter. En kompis fikk beskjed om å dumpe en flaske dieselrenslurium i annenhver tank fordi han måtte innom ofte med igjenkokset EGR-ventil og turbo.

Kjører man langt så er diesel helt supert.
   #123
 10,486     Akershus     0
Lpg brenner med høyere temperatur, noe som kan være tøft for ventiler og ventilseter. Noen motorer tåler det fint, noen må ha ekstra smøring, og noen bør ikke brukes med lpg i det hele tatt. Motorer som er bygget for å vare en stund tåler det gjerne best. Mange av de amerikanske motorene har myke materialer i toppen, og tåler lpg dårlig. Resultatet er gjerne ganske dyrt. Riktignok koster gjerne komplette topper til amerikanske v8 ganske lite, og er enkle å bytte, men litt plunder blir det jo av sånt.

Vi har anlegg fra prins i vår. De er av de aller største på sånt.
Signatur