176    7    0  

ARGHHH - Møller Follo

 5,415     Langhus     0
Fy flate for et verksted.

Forrige Lørdag var det massiv kjøleveskelekasje på "konebilen" VW Sharan, siden vi har superforsikring i IF og dette kanskje bare var en følgeskade tok jeg bilen (for første gang på 3 år) til Møller.

De klarte å diagnosere, bestille deler fra Tyskland og fikse bilen slik at jeg fikk den igjen idag.
Veldig kjapt :)

Men når jeg starter opp bilen så lyser ESP lampa konstant og når jeg setter den i "Drive" hopper bilen en halvmeter fremover. Inn i butikken igjen, der påstår selveste "Service"-sjefen at bilen var slik når de fikk den.
Men går alikevell med på å koble opp diagnosepluggen (selv om jeg fikk direkte intrykk av at de menste jeg løy).

Diagnosen utføres av en hyggelig kar med kompetanse utover å lese feilmeldinger. Han starter med å lete på riktig sted og finner at det er noe feil med MAP sensoren.
Opp med panseret og jepp, sensoren var ikke koblet på igjen etter reperasjonen av kjøleslangene..

Og tror dere girkassa oppførte seg som for en uke siden og ESP lampa slukket etter at sensoren ble koblet på? ??

"Var slik når de fikk den", my A$$
Signatur

   #1
 21,481     Enebolig     0
Enkelte overrasker når det gjelder service  Wink Er ikke verre enn å gå et annet sted neste gang. De har nok mange luringer innom som skal tyne mest mulig ut av verkstedet, likevel kan man ikke svare sånn til en kunde.
  (trådstarter)
   #2
 5,415     Langhus     0
Som sagt er det flere år siden jeg brukte Møller til Service og annet, men siden dette nå muligens var en forsikringsak syntes jeg det var mest ryddig å bruke merkeverkstedet.
(Service kjøres hos Ford (hvor de skriver den inn som en Galaxy)).

Det skal sies at ingen direkte sa "løgner" eller tilsvarende. Var bare følelsen jeg fikk..
Det er ikke første gang jeg har levert bil hos VW og fått tilbake med "nye" feil..
Signatur
   #3
 1,062     Lindesnes     0
Har selv jobbet som bilmekanikker og oppretter i mange år, men må si jeg stadig vekk hører om slike episoder som dette fra kunder som har vært på merkeverksteder.
Jeg er selvsagt ganske så selvhjulpen når det gjelder reperasjoner og skader på egne biler.
Men for to år siden så klarte min samboer å få en ganske stor skade på en av våres biler, en Golf 2006 modell.
Siden dette endte opp som en forsikkringsskade valgte vi å sette den inn på merkeverksted her på sørlandet.
Først nå har jeg kjent selv på kroppen hva folk mener når de snakker om udugelige verksteder :'(
De påbegynte repperasjonen for to år siden, jobben skulle i utganspunktet ta 2 uker, 2 måneder senere mente de på at bilen var klar, hentet bilen og fant ut av at rattet var skjeft, bakluken var skjev, dørene trakk luft, og etter ytterligere to uker dukket det opp ettersynkninger i lakken og fult av pussestreker dukket opp.
Leverte selvsagt bilen tilbake og de lovte å ordne opp.
Bilen har nå vert innom verkstedet 5 ganger for å repparere feil og mangler som var enten gjort feil eller unnlat etter skaden.
Den er faktisk innom nå også, begge bakskjermene som de lakkerte to ganger for to år siden har nå begynt å ruste, bilen begynte å ta inn vann på grunn av ett deksel de hadde glemt å sette på.
Har aldri i mitt liv vært med på så dårlig arbeid og service som dette.
Får også ofte følelsen av at Møller er overrepresanterte på klager og dårlig service.
Signatur
   #4
 745     Sponvika     0
Ikke bare vw, Ford noen hundre meter østover ift. TS. Etter endt service fant jeg motorromsstanga
ikke på plass, forvarmerrøret og ledning til radiatorvifte var heller ikke montert. Like dumt i Sverige der giveren til oljetrykksmåleren var knekt. Tvers over veien til Ford hadde jeg min Toyota for den sa subbsubb i motorrommet, skifta en reim antar jeg, men kort tid etter så kom ulyden tilbake, Da en ble med ut lurte han på om det sjenerte :'(. Helv..., skal ikke være den tonen.
   #5
 22,342     Akershus     0
Møller er uten sidestykke:

Anbefaler å kjøre med lysende oljelampe.
Finner på ti ekstra feil på EUkontroll.
Hevder bil ikke har diagnosesystem og demonterer for feilsøking når bil har diagnosesystem.
Sier deler er skiftet når de ikke er det. Må være tilstede for at de virkelig gjør noe.
+mye mer.

Jeg kjøper kun brukte VAGbiler uten garanti. Ikke f&%¤ om jeg bruker dette verkstedet. Maken til udugelige pengepugere skal du lete lenge etter. De krever tom ekstra betalt for deler de skulle ha montert men glemt på reparasjoner. Bilene må være utrolig bra siden noen gidder å kjøpe et produkt med så råttent service apparat.
   #6
 7,685     Bærum     0
Hadde jeg ikke hatt Audi selv ville jeg trodd du overdrev. Du har dessverre rett. Det blir nok et annet merke neste gang.
   #7
 1,062     Lindesnes     0
Jeg har DSG automat kasse på vår Golf, når bilen var godt ca 60.000km høres det ut som om noen stod å ristet i ei verktøykasse når den sveiv på tomgang, dette mente jeg selvsagt var en garantisak og sjekket litt opp hva dett kunne være, det viste seg å være klutchen og dette var vist en svakhet på disse bilene, til tross for dette mente merkeverkstedet at dette var noe jeg bare måtte leve med, alt virket jo tross alt ellers, og ikke kunne de skjønne at dette skulle ha noe med klutchen å gjøre, arrogante rasshøl uten moral, kaller jeg slikt.
Min golf 2006 modell er nå godt over 200.000km og har hat så å si ingen problemer med den uten om nevnte skade.
Så jeg må si at jeg er kjempe fornøyd med selve bilen, men en er jo heldig vis ikke nødt om å bruke merkeverksted da, det finnes mange verksteder som er mer kompetente en Møllers sine verksteder til å skru på disse bilene, ikke skal det ha noe å si på garantien heller om en velger å bruke annet verksted.
Toyota sine merkeverksteder er vel de som kommer best ut av merkeverkstedene og de jeg selv har best erfaring med.
Signatur