Artig at man uansett merke kan enes om at bil er morro.
Selv er jeg på 7. året med min Mercedes-Benz 300 TD Turbo. Det er den eneste bilen jeg har, så den er både bruks-/hobby-/prosjektbil. Jeg bruker en del tid på den, og har montert ganske mye utstyr for å få den sånn jeg vil ha.
Har foreløpig ettermontert følgende originalutstyr:
Svart skinninteriør Setevarme Innstegslys Utetemp El. seter høyre + venstre Nøttetre (penere treverk enn originalt) Sportsseter foran og bak 7-seter Innvendig lastesikring Brannslukker Elektrisk rattstamme Cruise Control (ikke ferdig ennå)
I tillegg litt uoriginalt : Alarm Diverse stereoanlegg Ryggesensorer (pr. nå delvis demontert. Skal montere et nytt sett jeg har liggende) Girspak i nøttetre og chrome Ratt med skinn og nøttetre Belyste innstegslister Webasto dieselvarmer
Bilen var gått 286.000 da jeg kjøpte den, og 495.000 nå. Oprinnelig kjøpte jeg den fordi jeg trengte en billig bil, og hadde lyst på Mercedes. Det høres kanskje rart ut, men i 2003 var det ikke så mange biler med like mye utstyr å få kjøpt til 100.000, som tåler å kjøre 40.000 km årlig uten å ramle fra hverandre eller miste all verdi.
Planen var egentlig å ha den et par år, og så kjøpe noe nyere, men jeg har forelsket meg litt i denne bilen, samtidig som den oppfyller alle krav jeg har. Jeg koser meg stort i den, jeg kan fikse stort sett alt som måtte gå galt på den selv uten å betale overpris på et verksted, den har en relativt god sikkerhet (bedre enn ca. alt annet av samme årgang), den trekker 2,1 tonn henger, bruker fornuftig mengde drivstoff, går helt greit, og sluker imponerende mye bagasje eller inntil 6 unger. Slik bilen står nå, ville den kostet over 1 mill ny i Norge i 1992. Selv i Tyskland var dette dyre greier. Ca. 120.000 mark, over 500.000 kroner selv der. Disse bilene ble designet for å vare, og det merkes.
Så gira på Mercedes ble jeg etterhvert at jeg nå er formann i en MB-klubb med rundt 800 medlemmer (www.mbentusiastklubb.com)
Det skal sies at jeg liker mye annet av biler også. Jeg har en forkjærlighet for stort sett alt som er designet for kjøreglede, mens rene transportmidler kan jeg styre meg for.
Signatur
Prøver å gjøre det skikkelig med en gang. Grave? Flytte masser? Komprimere? Støype? www.budsjettmaskiner.no Eidsvoll, Arendal. Noe du vil leie ut? Ta kontakt, vi har plass til flere.
Har også en hobby-bil. Den er av det edle merket Lada :) Tiden jeg har brukt på den er vel omtrent den samme som om jeg skulle bygget et helt hus aleine :-\.
I dag var det vårslepp på Øvrevoll galoppbane i Bærum. Norsk sportsvognklubb hadde den årlige utstillingen og jeg tror alle besøkende fant noe å sikle over. Som Porscheentusiast og eier lot jeg meg imponere av å se og høre Porsche Carrera GT, og en ekte Ruf Yellowbird. I tillegg var det flere nye Lamborghini Gallardo, en drøss med Ferrari, blandt annet den nye 458, Bugatti av edel årgang, ny Lotus Evora, ny Mercedes SLS AMG og en rekke klassiske perler som Lancia Stratos, AC Cobra, E-type, MG og MYE mer.
Signatur
mvh Incognito (Adm.dir i Premium Haus AS ) Selger lavenergihus fra Tyskland.
Artig at man uansett merke kan enes om at bil er morro.
Selv er jeg på 7. året med min Mercedes-Benz 300 TD Turbo. Det er den eneste bilen jeg har, så den er både bruks-/hobby-/prosjektbil. Jeg bruker en del tid på den, og har montert ganske mye utstyr for å få den sånn jeg vil ha.
Har foreløpig ettermontert følgende originalutstyr:
Svart skinninteriør
Setevarme
Innstegslys
Utetemp
El. seter høyre + venstre
Nøttetre (penere treverk enn originalt)
Sportsseter foran og bak
7-seter
Innvendig lastesikring
Brannslukker
Elektrisk rattstamme
Cruise Control (ikke ferdig ennå)
I tillegg litt uoriginalt :
Alarm
Diverse stereoanlegg
Ryggesensorer (pr. nå delvis demontert. Skal montere et nytt sett jeg har liggende)
Girspak i nøttetre og chrome
Ratt med skinn og nøttetre
Belyste innstegslister
Webasto dieselvarmer
Bilen var gått 286.000 da jeg kjøpte den, og 495.000 nå. Oprinnelig kjøpte jeg den fordi jeg trengte en billig bil, og hadde lyst på Mercedes. Det høres kanskje rart ut, men i 2003 var det ikke så mange biler med like mye utstyr å få kjøpt til 100.000, som tåler å kjøre 40.000 km årlig uten å ramle fra hverandre eller miste all verdi.
Planen var egentlig å ha den et par år, og så kjøpe noe nyere, men jeg har forelsket meg litt i denne bilen, samtidig som den oppfyller alle krav jeg har. Jeg koser meg stort i den, jeg kan fikse stort sett alt som måtte gå galt på den selv uten å betale overpris på et verksted, den har en relativt god sikkerhet (bedre enn ca. alt annet av samme årgang), den trekker 2,1 tonn henger, bruker fornuftig mengde drivstoff, går helt greit, og sluker imponerende mye bagasje eller inntil 6 unger. Slik bilen står nå, ville den kostet over 1 mill ny i Norge i 1992. Selv i Tyskland var dette dyre greier. Ca. 120.000 mark, over 500.000 kroner selv der. Disse bilene ble designet for å vare, og det merkes.
Så gira på Mercedes ble jeg etterhvert at jeg nå er formann i en MB-klubb med rundt 800 medlemmer (www.mbentusiastklubb.com)
Det skal sies at jeg liker mye annet av biler også. Jeg har en forkjærlighet for stort sett alt som er designet for kjøreglede, mens rene transportmidler kan jeg styre meg for.
Grave? Flytte masser? Komprimere? Støype? www.budsjettmaskiner.no Eidsvoll, Arendal. Noe du vil leie ut? Ta kontakt, vi har plass til flere.
Tiden jeg har brukt på den er vel omtrent den samme som om jeg skulle bygget et helt hus aleine :-\.
http://www.offroad.no/forum/zons-niva-garasje-t102910.html
Pusser opp hus på fritiden.
Jo, takk. Men det fortsatt mye som gjenstår .
Pusser opp hus på fritiden.
Incognito (Adm.dir i Premium Haus AS )
Selger lavenergihus fra Tyskland.
http://www.oldcarbrochures.com/main.php
http://www.lov2xlr8.no/
Incognito (Adm.dir i Premium Haus AS )
Selger lavenergihus fra Tyskland.
nå har jeg en volvo v40 stasjonsvogn 2001 modell
hvorfor gjøre det vanskelig når man kan gjøre det lett.
20 års erfaring.samme bedrift siden 1998.
JM Entreprenør jobber jeg
hvorfor gjøre det vanskelig når man kan gjøre det lett.
20 års erfaring.samme bedrift siden 1998.
JM Entreprenør jobber jeg