HSt
   #11
 37,747     Lillestrøm kommune     0
12volt og kortslutning til jord gir mye strøm ... Om motstanden du nevner er normal vet jeg ikke

  (trådstarter)
   #13
 8,022     Bærum     1
Har funnet noen på utelands site, men der stemmer ikke releplasseringen med min...Selv om type og årsmodell tilsynelatende er riktig.
Spørs om f.eks USA kan være designet annerledes enn Norden...(?)...
   #14
 5,111     Sørnorge     0
usamodeller er nok anderledes, ja. Men selv om releplasseringen ikke stemmer, kan godt koblingsskjema stemme tålelig greit m.t.p hvor i kretsen releet sitter, og hva annet som befinner seg i kretsen.
  (trådstarter)
   #15
 8,022     Bærum     0
Har trolig funnet årsaken til feilen. Det lekker vann inn i bilen oppe i hjørnet ved A-stolpen. Det renner ned og treffer CEM som er våt. Egentlig helt utrolig at ikke mer elektronisk har tatt kvelden.

Her blir det advokatmat til selger.
TSt
   #16
 15,079     0
Ellers er kontakter i bunn av el bokser et kjent problem på noen Golf II reparerte jeg flere ganger på naboens bil for mange år tilbake. Her brant en kontakt som også inkluderte motorstyring slik at den ble helt død.  Var kjent problem.  Laget til slutt løs kontakt på denne ene pinnen i stedenfor standard kontakten.  Da holdt dette. Men det er desverre vanskelig å få ut slik info fra merkeverksteder selv om de vet det.  VW transporter av en viss modell har ledning til dieselpumpe liggende under noe som gjør at isolasjonen blir slitt bort og sikringen ryker over tid.  Her fikk vi beskjed via bekjent på Møller veksted at dette var et kjent problem men ingen info når en ringte inn og beskrev problemet.
   #17
 1,011     0
Har trolig funnet årsaken til feilen. Det lekker vann inn i bilen oppe i hjørnet ved A-stolpen. Det renner ned og treffer CEM som er våt. Egentlig helt utrolig at ikke mer elektronisk har tatt kvelden.

Her blir det advokatmat til selger.

samme hadde jeg på min s60,bortsett fra at det var på venste side,var et punkt med størrelse med hodet på en knappenål hvor limet til frontruta ikke hadde tettet

   #18
 4,110     Akershus (Follo)     0
Har trolig funnet årsaken til feilen. Det lekker vann inn i bilen oppe i hjørnet ved A-stolpen. Det renner ned og treffer CEM som er våt. Egentlig helt utrolig at ikke mer elektronisk har tatt kvelden.

Her blir det advokatmat til selger.

Et ikke uvanlig problem. Enten ved at dreneringen i vindusrammen er tettet, eller at drit har samlet seg i luftinntaket for varmeapparat, dreneringen blir tettet av bøss og oppsamlet vann har rustet hull.
Men advokat? Da må det vel bevises at forrige eier visste om problemet? Og dette er et problem som vanligvis ikke viser seg før det er vått på gulvet eller elektronikken begynner å kuke.
Er det noen her som har skylda så er det vel produsenten. Å plassere elektronikk på et av de stedene som er notorisk for å slippe fukt inn i kupeen er ikke lurt. Eller kanskje er det lurt? Prøv å google "planned obsolesence".
På en bil jeg hadde var problemet forårsaket av Tectyl behandlingen. De hadde sprøytet Tectyl opp i dreneringen for vindusrammen og tettet den. Du kunne avle gullfisk i vindusrammen! Heldigvis oppdaget jeg det før rust hadde tatt råtta på bilen.
Signatur