499    4    0  

Driver du byggefirma? Hvordan kalkulerer du tilbud?

 194     Nord-Norge     0
Noen som driver byggefirma? 

Hvilken programvare bruker dere til kalkulering for å gi tilbud? Er dere fornøyd med løsningen? 

   #1
 1,699     Trondheim     0

NB: Dette blir ren reklame ettersom jeg jobber i firmaet som selger produktet, men det virker som om du ønsker oversikt over hva som finnes.

Isy ByggOffice (for kalkulasjon og beskrivelse)
https://www.nois.no/produkter/prosjektstyring/isy-byggoffice/

Isy Calcus (for tidligfase kalkulasjon)
https://www.nois.no/produkter/prosjektstyring/isy-calcus/
Signatur
   #2
 841     Oslo     0
Jeg jobber i et stort konsern og alle våre entreprenører bruker overnevnte systemer. Alle tidligere bedrifter jeg har jobbet i har gjort det samme. Sammen med Holtes tilsvarende systemer så er det vel ikke så mye annet som brukes, ihvertfall i litt større skala. Aner ikke hva prisnivået er og om de er like mye brukt ned på byggmesternivå.
  (trådstarter)
   #3
 194     Nord-Norge     0
Jeg jobber i et stort konsern og alle våre entreprenører bruker overnevnte systemer. Alle tidligere bedrifter jeg har jobbet i har gjort det samme. Sammen med Holtes tilsvarende systemer så er det vel ikke så mye annet som brukes, ihvertfall i litt større skala. Aner ikke hva prisnivået er og om de er like mye brukt ned på byggmesternivåHolte

Smartkalk fra Holte du tenker på da eller?
Hva syns du om brukervennligheten på de programmene du har jobbet med? Noe som kunne vært enklere/bedre?

Har du prøvd denne: https://www.nois.no/produkter/prosjektstyring/isy-linker/ ?

Ikke hørt om Isy, men hører Smartkalk er litt tungvint i bruk (og dyrt forsåvidt)
   #4
 841     Oslo     0
Holte Smartkalk ja. Hva er det du skal kalkulere? Du kommer jo langt med vanlig Excel. Både Holtes og Norconsults systemer krever kompetanse med kalkulasjon og er sannsynligvis svindyre for ditt bruk.

ISY Linker er bare for prising av beskrivelser som er laget med ISYs programmer, dvs du må ha mottatt en anbudsfil i GAB-format.