#31
 3,840     Haugesund     0

Det har ingen avgiftsmessige konsekvenser om bilen er 5- eller 7-seter. Det er mellom varebil og personbil det er forskjell. De 740,- må ha vært for selve kontrollen.
Er ikke enig med deg i det. Kombi (som jeg har) var et kompromiss mellom varebil, og personbil, som gav avgiftslettelse. At det kun kostet 740,-  var nok kun for kontrollen ja. Det stemmer og i-og med at bilen min er over 10 år.
Men nå har TS fått oppgitt 18000,- som er avgiften han må betale siden hans bil ikke er 10 år+.
Det var vel og prosessen han lurte på, da han hadde fått oppgitt at den var omfattende (dokumentmessig)...
Det var samtidig det jeg svarte at prosedyren (meg oppgitt) var.
Signatur
Det er en utrolig hukommelse enkelte mennesker har, de er i stand til ord for ord å gjenta hva en annen aldri har sagt !

   #32
 10,486     Akershus     0


Det har ingen avgiftsmessige konsekvenser om bilen er 5- eller 7-seter. Det er mellom varebil og personbil det er forskjell. De 740,- må ha vært for selve kontrollen.
Er ikke enig med deg i det. Kombi


Beklager, jeg fikk ikke med meg det om kombi. Jeg er selv "oppvokst" i en 4-seter, kombiregistrert nissan patrol. Spesiell løsning. De fleste fikk inn et veeeldig smalt baksete der det knapt var plass til å sitte, men pappa fikk sveiset til en løsning med to skikkelige seter og en kasse mellom.

Hvis ikke jeg husker helt feil, var det 20% (nå 22?) avgift på varebiler og 55% på kombi. Etter 10 år faller, som du sier, avgiften ved omregistrering bort.
Signatur
Prøver å gjøre det skikkelig med en gang.
Grave? Flytte masser? Komprimere? Støype? www.budsjettmaskiner.no Eidsvoll, Arendal.      Noe du vil leie ut? Ta kontakt, vi har plass til flere. 
   #33
 173     Nord-Trøndelag     0
Svigers har en 09 eller 10 touran firmabil. Har vært et jævla styr med batteriet når det er 20 blå og under..
Signatur
Regnskapsfører før kl 15.30, pusser opp bolig fra 1984 etter.