#43
 210     0

Forhandleren beklager seg det de kan og mener at jeg må gå på leasingselskapet da jeg ikke kan bruke kjøpsloven og heve kjøpet. De prøver jo det de kan for å få den fikset, men jeg synes ikke det er godt nok når det har vært så mye forskjellig og så mange forsøk på å reparere samme feilen.

Jeg kan ikke nok juss, men har forhørt meg med NAF og advokat og de er jo også enige med problemstillngen med leasing. Det er dessverre ingen gode retningslinjer, rutiner og lover på dette ved leasing slik som kjøpsloven. Kanskje det blir det nå snart....

Det sørgeligste er jo at ALLE ( forhandleren, leasingselskapet og Citroen Norge ) mener at det ikke skal være slik og at bilen burde tas tilbake. Men ingen av dem har lyst til å ta den kostnaden..... Så da sitter jeg foreløpig med utgiftene og en grei lånebil som ikke er i nærheten av hva jeg betaler for!


Dette hørtes veldig rart ut! Jobber selv som bilselger, og det er ingen forskjell på en kjøpt bil og en leasingbil når det gjelder reklamasjon og en evt omlevering av bil. Dette må importøren ta på sin kappe, og hadde jeg vært deg ville jeg stilt det som et krav at de har 14 dager på å løse problemet, og hvis dette ikke rettes opp vil du ha en ny vare. Du må helt sikkert betale mellomlegget på kjørte km, ca 1.80 pr km.
Vi har 1-2 slike saker i året, og det løser seg alltid, og ofte er det leasing med i bildet, men dette er uten betydning da leasing kun er en betalingsform.
   #45
 5,730     0
Mercedes har produsert biler sidan 1900, eg tipper dei har funnet ei løysing på det etter kvart....
   #46
 1,818     Skogsvåg på Sotra     0

Mercedes har produsert biler sidan 1900, eg tipper dei har funnet ei løysing på det etter kvart....

Har ikke de noen ekstra "batteripoler" framme i motorrommet? Mener å huske jeg hjalp en venn med startkabler på hans W124 og da koblet vi de rett på noen "poler" i motorrommet? Kan være meg som husker feil, det er noen år siden.
Signatur
   #47
 3,210     Vestlandet     0
Man må uansett ha tilgang til batteriet for å få målt strømbruk.

   #49
 3,210     Vestlandet     0
Er det ikke snakk om terminaler som man typisk bruker starthjelp på? De er jo parallellkobla med batteriet - hvordan får man målt strømstyrken som går gjennom batteriet derfra? Da må man jo måle i serie med batteriet.
   #50
 5,730     0
Det ligger nok ikkje kabler både for starthjelp og startmotor.
Startmotor står tross alt framme i motorrommet på dei fleste biler.
Går det kun ein kabel fra batteriet og fram kan ein koble den ifra fremme og måle på den.