Skal du ja beter på så må du velge en med servo blir for tung å ratte uten. Se opp for 2010 som egentlig er 2009. Det ser du på om den har sperre på knapp sammen med valg for trekk. Har selv hatt AC 2005 400- 2009 700TRV - 2011 550TRV og nå 2014 700XT med servo. Skulle jeg kjøpt ny nå uten å tenke penger hadde jeg nok valgt Polaris X2 for den er perfekt til mitt bruk. Viktig også at du har leverandør i nærheten som kan serve deg.
NB: Ser kanskje ut for at jeg går for en minilaster så ATV med snøplog blir ledig, av interesse så send meg en PM Ser du sist i snøfresertråden min så ser du bilde av den.
Ja er litt i tvil på hva jeg skal gå for, polaris forhandler er det i vang i valdre og på Ål. Can-Am er det på Gol. (tidliger hatt can-am) men en 500 can am er jo ca 20000 lapper dyrere en en polaris. Men can-am har også et lav gir om man skal bruke den i skogen osv.. Er jo dette bruken den kommer til og gå mest på, samt nyttekjøring når man skal gjerde og kjøre vann til dyrene til sommeren. Så kanskje greit med et ekstra lavt gir da, også dette med bryter på full efekt om man vil kjøre litt fortere på grusveier etc...
Vanskelig og velge syns jeg.. Men er nok kjekt og handle lokalt om noe går galt med en maskin.
Skulle ikke være forskjell på kundebehandling om man har kjøpt maskinen der eller ikke men det er faktisk det..
AC har også lavgir. Jeg hadde ikke valgt Can-Am for jeg liker ikke å ikke ha sperremulighet på akslinger. Polaris har jeg oppfattet har ett problem og der er med tunge lass nedover bakke. Søker du på Google finner du en del om dette. Antall solgte ATV'er betyr også kunnskap ute på nettet, så kjøper du brukt, utenfor garanti, er det en fordel med Polaris.
Jeg har en polaris 850xps. Kjempefornøyd med denne, utrolig sterk maskin. Servo er supert når man brøyter! Eneste jeg savner er TURF, dvs mulighet for drift på kun et hjul. Det kan man få på ihvertfall 500cc, men for min del var ikke annet enn 850 aktuelt
Ulempen med polaris kontra f.eks can-am er at sistnevnte har en knapp for å kjøre med belter (maks 40kmt), denne blir programmert om til standard ved registrering som eu-traktor slik at ved trykk på denne får du full effekt
Polarisen har kun en plombering i variatoren som hindrer den i å gire opp. Lar man den være i har man fullt turtall ved 40kmt, tar man den ut er det litt mere plunder for å kunne kjøre lovlig igjen. Jeg tror det gjelder både 500, 570 og 850.
Vet ikke hvordan dette fungerer på a/c, suzuki etc.
Hvor har du dette med knappen til can-am fra?
Spurte forhandler og dette vista han lite om.. Noen som har mere peil på dette?
Det har jeg fra en nabo som har can-am.. Han har dette ihvertfall, og sa det var originalt. Usikker hvilken modell han har, men den er relativt ny og sete for to. Det skal iallefall være muligheter for det? Ekstrautstyr? Svigerfar har noe av det samme på sin litt eldre can-am, men han har en skjult bryter som er ettermontert.
Har selv hatt AC 2005 400- 2009 700TRV - 2011 550TRV og nå 2014 700XT med servo.
Skulle jeg kjøpt ny nå uten å tenke penger hadde jeg nok valgt Polaris X2 for den er perfekt til mitt bruk. Viktig også at du har leverandør i nærheten som kan serve deg.
NB: Ser kanskje ut for at jeg går for en minilaster så ATV med snøplog blir ledig, av interesse så send meg en PM Ser du sist i snøfresertråden min så ser du bilde av den.
Egne prosjektfilmer på YouTube
Can-Am er det på Gol. (tidliger hatt can-am)
men en 500 can am er jo ca 20000 lapper dyrere en en polaris.
Men can-am har også et lav gir om man skal bruke den i skogen osv..
Er jo dette bruken den kommer til og gå mest på, samt nyttekjøring når man skal gjerde og kjøre vann til dyrene til sommeren. Så kanskje greit med et ekstra lavt gir da, også dette med bryter på full efekt om man vil kjøre litt fortere på grusveier etc...
Vanskelig og velge syns jeg.. Men er nok kjekt og handle lokalt om noe går galt med en maskin.
Skulle ikke være forskjell på kundebehandling om man har kjøpt maskinen der eller ikke men det er faktisk det..
Nils-Kristian
Montèr Byggeservice
Jeg hadde ikke valgt Can-Am for jeg liker ikke å ikke ha sperremulighet på akslinger.
Polaris har jeg oppfattet har ett problem og der er med tunge lass nedover bakke. Søker du på Google finner du en del om dette.
Antall solgte ATV'er betyr også kunnskap ute på nettet, så kjøper du brukt, utenfor garanti, er det en fordel med Polaris.
Egne prosjektfilmer på YouTube
2 seter med brøyteskjær.
endelig kan fruen brøyte seg vei fra garasjen og til veien selv med denne
Samme modell som denne jeg valgte tilslutt.
http://www.finn.no/finn/mc/atv/object?finnkode=49736083&searchclickthrough=true
Prismessig kom de likt ut men jeg jobber 200 meter fra forhandleren av Can-am så da slipper jeg kjøre den rundt om kring for service og deler.
Nils-Kristian
Montèr Byggeservice
Bilder må vi få når vidunderet er på plass.
Ser deg vel her etter hvert da?
http://www.atvforumet.no/phpBB3/index.php
Egne prosjektfilmer på YouTube
Jeg kommer nok til og bruke McCormicken til og brøyte med, syns det er grommere og kjøre baus traktor isteden for og fryse på en atv
Nils-Kristian
Montèr Byggeservice
Tekniker med verktøy.......Festool, Makita, Paslode
(gassverktøy med lav vekt), Millvaukee ....og litt til
Hvor har du dette med knappen til can-am fra?
Spurte forhandler og dette vista han lite om.. Noen som har mere peil på dette?
Nils-Kristian
Montèr Byggeservice
Svigerfar har noe av det samme på sin litt eldre can-am, men han har en skjult bryter som er ettermontert.
Nils-Kristian
Montèr Byggeservice