#91
 1,062     Lindesnes     0
må forsåvidt være enig, selv om jeg er den som liker å ta meg en liten tur på motorsykkel en gang i blant :-\
Selv valgte jeg å kjøre gamle E18 mye på grunn av disse ugjevnheten som holdt på å kaste meg av veien ett par ganger og samtidig så er jo veien langs kysten en mye finerre tur på en HD som ikke direkte er bygd for fart og spenning men mer som kos ;D
Har og hørt flere som påstår at ett ekstra lag asvalt fjerner problemet med telehiv, selv er jeg litt skeptisk til om dette hjelper, men gjenstår å se.

Har kjørt semitrailer i norge på kryss og tvers og det finnes mye dårlig e veier i dette landet, men det er vel og som sOPp nevner, dette landet er ingen lett eller billig land å bygge vei i.

Tyskere har vel hatt en historie fra tidligere med å lage veier i norge der dem og kalkulerte med litt tapstall av arbeidere Wink
Signatur

  (trådstarter)
   #92
 21,481     Enebolig     0
;D Er også helt enig i at kystveien er desidert førstevalg dersom man skal kose seg.

Den verste delen av nye E18 skal utbedres mener jeg på, dvs graving osv. Resten jevnes med asfalt, hvertfall inntil videre  Wink
   #93
 1,062     Lindesnes     0
Er uansett dårlig håndtverk at en må være nødt til å rive opp en ny vei og gjøredet på nytt igjen.
Er en merkelig tendens og en forbanna uting det der når det gjelder veibygging i Norge
Lenger sør i Mandal byggde de en ny tunnel utenom sentrum, to år senere måtte tunnelen stenges og alle bolter og festematrialer måtte byttes ut på nytt, de hadde nemmelig glemt en aldri så liten detalj som å bruke bolter som ikke ruster ???
Er det forbanna mulig at folk som sitter i slike stillinger og liksom skal ha peiling og drive med dette til daglig ikke klarer å komme på dette av seg selv men får en aha opplevelse når mattene og lysarmaturer detter ned?
Jobben måtte gjøres på nyt med de kostnadene det medfører, fordelen for han som hadde ansvaret er jo at han jobbet i det offentlige så han fikk jo selvsagt ikke sparken engang men fortsetter å bygge vei.
Dette er kostnader som kunne kommet mer en godt med på andre vegprosjekter.
så at det er dyrt å bygge vei i Norge er hevet over en hver tvil Grin
Signatur
  (trådstarter)
   #94
 21,481     Enebolig     0
Er helt enig. Altfor mye graves opp igjen, og ofte pga den store kostnaden ved å ikke legge ned et ekstra rør når man først er igang  Tongue