UPS klarer å forflytte varer fra vest i USA til norge (levert på døren) på 3 virkedager! Posten klarer ikke å få en pakke fra oslo og 10 mil nordover på sammen tiden!
Fikk endelig oversendt fakturaen på mail. Den ble betalt 2 min etterpå, og kvittering ble oversendt, da de skulle sende så fort de fikk den.
Blir spennde å se, hvor lang tid det tar før noe skjer nå. At ting ikke skjer, står ikke på meg iallefall. Ved fortolling oversendte jeg nødvendig info så fort den var ankommet (og fortollingen gikk greit unna), da jeg kjenner denne rutinen. Derimot så har jeg enten fått faktura i etterkant, eller blitt avkrevd dette i oppkrav for mva utlegg og tollbehandlingsgebyr før.
Fakturadato er 04 mars. Det vil si at posten skulle ha levert meg den i går, om de greide å få den unna innen de normale tidsfristene....
Har god erfaring med DHL og UPS (f.eks. bestille gra Amazon). Fedex bruker Posten som speditør på norsk jord, så da er man like langt.
Når det gjelder Bring må jeg si meg enig med trådstarter. Treigt og dårlig. Ytterdøren min ble ødelagt under transport. En annen gang sto plutselig Bring utenfor hjemme hos meg med fullastet bil med vinduer til hele huset. Avtalen var at de skulle ringe på forhånd. Løsningen ble svigerfar, som blant annet måtte hjelpe til med et 200kg tungt, stort vindu. Hvordan hadde egentlig tenkt at sjåfør med jekketralle skulle få dette av bilen alene? Og for ikke å snakke om de gangene varer har blitt levert direkte til postkontor med beskjed om at ingen var hjemme. Ingen har ringt, ingen har vært på døren...
Helt enig i att Posten er treg. For oss som bor litt utenfor "sentrale strøk" mistenker jeg att tilstanden er enda verre. Pakkene går lange omveier før hentelappen dukker opp i postkassen. Når jeg bestiller fra nettbutikker i Norge velger jeg andre fraktselskaper der dette er mulig. UPS bruker også Posten hvis du bor litt forkjært til ,da kan du bare glemme "Ekspress" levering.
Alt som har skjedd etter at jeg har betalt nå, er at posten har rettet opp i feilen sin. Den er nå ikke lengre "bedrift dør til dør", men "Stykk- og Partigods Internasjonalt". All annen tidligere sporingsinformasjon er slettet fra postens sider, men har den heldigvis lagret i en annen internasjonal sporingsapp.
Og status er: hentet hos avsender i tyskland! Så etter sporingssiden er den etter ei uke i postens hender tilbake hos avsender :P
Det er en evig smørje av surr og tull
Edit: Prøvd å få noe konkret om hva som skjer videre. Men ingen vet noe som helst. De skal sjekke opp og jeg blir satt på hold for deretter å havne ut i hovedmenyen!?! Satt over fra den ene til den andre osv.
Posten, dere er, og blir amatørbedrift med statstilskudd. Takk for en fantastisk seriøs og profesjonell håndtering ::)
Har god erfaring med DHL og UPS (f.eks. bestille gra Amazon). Fedex bruker Posten som speditør på norsk jord, så da er man like langt.
DHL har jeg opplevd gi meg slik "vær hjemme mellom 07:00 og 17:00, samt påfølgende dag". Akkurat da var faktisk fruen hjemme hele tiden og ikke en kjeft kom, men en lapp fortalte meg at jeg måtte hente pakken selv. Lageret hadde åpent i kontortid og jeg måtte jo jobbe. Nå kan det godt ha vært uflaks. De var i alle fall hjelpsomme med å levere ut pakken etter stengetid.
Men bruker Fedex virkelig Posten når Fedex finnes i Norge?
Fleksibelt, raskt og moderne, det er alt annet en posten. ::)
Bring/posten tar oppdrag for TNT hist og her. Jeg hadde betsilt TNT til å hente en pakke, men pga prisspørsmål avbestilte jeg. Dette førte til at pakken ble hentet dagen før jeg egentlig avtalte. Er ikke det effektivt? (De klaget som f#¤% for at papirene ikke var utfylt noen dager senere.)
Eg får pakker kvar veke, og posten er iallefall innenlands upåklagelig på det her. Under 2 døgn fra innlevering i Oslo til levert ute på landsbygda på vestlandet synes eg er greit. Når ting kjem fra utlandet stoppar det litt meir opp, men alt i alt er iallefall eg fornøgd.
Da anser jeg dette som sabotasje fra postens side. Dette surret kan overhode ikke forsvares med noe annet.
Her har jeg fulgt opp alt, og gjort alt mitt så å si på sekundet. Men det har fortsatt ikke skjedd mye etter fortollingen fra postens side. Jeg ble lovet at jeg i verstefall kunne hente den på nærmeste terminal i dag når jeg kontakten dem i går. Så har ikke skjedd. Den ligger fortsatt godt på plassen sin i Oslo. Ingen som lover å ringe tilbake gjør det.
Når den opprinnelige transportøren som har avtale med posten videre innenlands her klarte en avstand på 160 mil på 3 dager, er det snodig at posten Norge i løpet av 4 dager ikke har klart å flytte på den overhode.
Mangler fortsatt den opprinnelige fakturaen i posten........
Jeg bestiller mye fra Danmark. Det kommer derfra med GLS, som blir til Posten her i Norge. Betaler mva-beløpet som oppkrav, og ferdig med det (ingen tollbehandlingsgebyr). Pleier å komme på under en uke.
Jeg både sender og mottar mye rart, og syns egentlig posten fungerer greit. Selvsagt hender det at ting ikke er helt bra, men det er ikke så ofte. Når jeg får noe fra utlandet, syns jeg ikke andre transportører er noe bedre heller. Snarere tvert i mot.
UPS klarer å forflytte varer fra vest i USA til norge (levert på døren) på 3 virkedager! Posten klarer ikke å få en pakke fra oslo og 10 mil nordover på sammen tiden!
Og for ikke å snakke om de gangene varer har blitt levert direkte til postkontor med beskjed om at ingen var hjemme. Ingen har ringt, ingen har vært på døren...
Oppkrav? I såfall blir det ikke utlevert, men må hentes på postkontoret. Da kommer dessverre denne med "ingen tilstede" som eneste mulighet, selv om pakka ikke har vært ute i bilen en gang.
Signatur
Prøver å gjøre det skikkelig med en gang. Grave? Flytte masser? Komprimere? Støype? www.budsjettmaskiner.no Eidsvoll, Arendal. Noe du vil leie ut? Ta kontakt, vi har plass til flere.
Blir spennde å se, hvor lang tid det tar før noe skjer nå. At ting ikke skjer, står ikke på meg iallefall. Ved fortolling oversendte jeg nødvendig info så fort den var ankommet (og fortollingen gikk greit unna), da jeg kjenner denne rutinen. Derimot så har jeg enten fått faktura i etterkant, eller blitt avkrevd dette i oppkrav for mva utlegg og tollbehandlingsgebyr før.
Fakturadato er 04 mars. Det vil si at posten skulle ha levert meg den i går, om de greide å få den unna innen de normale tidsfristene....
Når det gjelder Bring må jeg si meg enig med trådstarter. Treigt og dårlig.
Ytterdøren min ble ødelagt under transport.
En annen gang sto plutselig Bring utenfor hjemme hos meg med fullastet bil med vinduer til hele huset. Avtalen var at de skulle ringe på forhånd. Løsningen ble svigerfar, som blant annet måtte hjelpe til med et 200kg tungt, stort vindu. Hvordan hadde egentlig tenkt at sjåfør med jekketralle skulle få dette av bilen alene?
Og for ikke å snakke om de gangene varer har blitt levert direkte til postkontor med beskjed om at ingen var hjemme. Ingen har ringt, ingen har vært på døren...
Siving
Leilighet (2009-2011)
Husprosjekt (2011-2020)
Hytteprosjekt (2016- )
Husprosjekt (2021- )
Når jeg bestiller fra nettbutikker i Norge velger jeg andre fraktselskaper der dette er mulig.
UPS bruker også Posten hvis du bor litt forkjært til ,da kan du bare glemme "Ekspress" levering.
Og status er: hentet hos avsender i tyskland! Så etter sporingssiden er den etter ei uke i postens hender tilbake hos avsender :P
Det er en evig smørje av surr og tull
Edit: Prøvd å få noe konkret om hva som skjer videre. Men ingen vet noe som helst. De skal sjekke opp og jeg blir satt på hold for deretter å havne ut i hovedmenyen!?! Satt over fra den ene til den andre osv.
Posten, dere er, og blir amatørbedrift med statstilskudd. Takk for en fantastisk seriøs og profesjonell håndtering ::)
Men bruker Fedex virkelig Posten når Fedex finnes i Norge?
Bring/posten tar oppdrag for TNT hist og her. Jeg hadde betsilt TNT til å hente en pakke, men pga prisspørsmål avbestilte jeg. Dette førte til at pakken ble hentet dagen før jeg egentlig avtalte. Er ikke det effektivt? (De klaget som f#¤% for at papirene ikke var utfylt noen dager senere.)
Under 2 døgn fra innlevering i Oslo til levert ute på landsbygda på vestlandet synes eg er greit.
Når ting kjem fra utlandet stoppar det litt meir opp, men alt i alt er iallefall eg fornøgd.
Her har jeg fulgt opp alt, og gjort alt mitt så å si på sekundet. Men det har fortsatt ikke skjedd mye etter fortollingen fra postens side. Jeg ble lovet at jeg i verstefall kunne hente den på nærmeste terminal i dag når jeg kontakten dem i går. Så har ikke skjedd. Den ligger fortsatt godt på plassen sin i Oslo. Ingen som lover å ringe tilbake gjør det.
Når den opprinnelige transportøren som har avtale med posten videre innenlands her klarte en avstand på 160 mil på 3 dager, er det snodig at posten Norge i løpet av 4 dager ikke har klart å flytte på den overhode.
Mangler fortsatt den opprinnelige fakturaen i posten........
Jeg både sender og mottar mye rart, og syns egentlig posten fungerer greit. Selvsagt hender det at ting ikke er helt bra, men det er ikke så ofte. Når jeg får noe fra utlandet, syns jeg ikke andre transportører er noe bedre heller. Snarere tvert i mot.
Joda, det greier de normalt helt fint.
Oppkrav? I såfall blir det ikke utlevert, men må hentes på postkontoret. Da kommer dessverre denne med "ingen tilstede" som eneste mulighet, selv om pakka ikke har vært ute i bilen en gang.
Grave? Flytte masser? Komprimere? Støype? www.budsjettmaskiner.no Eidsvoll, Arendal. Noe du vil leie ut? Ta kontakt, vi har plass til flere.