#61
 1,307     Hardanger     0
Ja, sånt som skjer men har aldri blitt tatt før. Sprengt møydom, skal sette meg i dusjen og hulke etterpå  Grin
Signatur

   #62
 10,486     Akershus     0


Det blir vanskelig i denne tråden  Grin Men jeg tar hintet. Jeg synes bare det spørres hvert år, skal man ha mønsterdybden på hele dekket? 75 prosent, 80 prosent?


Hvis det er relevant hvorvidt man må ha 1,6mm over hele eller bare 75% av dekket, så skulle man ha kjøpt nye dekk før fjorårets sesong.

Så mye rart som vi pålegges å følge i sikkerhetens tegn, så er det uforståelig for meg at man får lov å kjøre rundt med dekk som har 1,6mm mønster over 75% av banen. Sånt har jo ikke sjans ved litt vann på veien.
Signatur
   #64
 105     Vest_Agder     0

Tenker litt på denne bilen min også, en camry 94mod, burde hatt ny registerreim etter hvert, men skal vist ikke ødelegge motoren på denne typen viss dem ryker. eller så må den ha nye sommer dekk. 


Hadde en camry fra tidlig 80-tallet for rundt 10 år siden. Reima røyk tvert av, men på med ny og bare å tøffe videre.

Da den omsider skulle skrotes ville jeg jo selvfølgelig ha det litt gøy med den først. En stor parkeringsplass med masse snøhauger og hjelpebil hvis man skulle bli sittende fast. Jeg var bortimot en halvmeter over bakken med alle 4 hjul samtidig, smalt og herja, men bilen ville ikke dø! Eksosanlegget lå igjen så hørtes ut som en Harley når jeg svingte inn hos skraphandelen. Rakk akkurat å parkere før den kom tjukk røyk ut fra motoren og den sa takk for seg. Den skjønte vel hva som skulle skje stakkars... Var iallefall lagd for å holde, i motsetning til en del av dagens biler  Smile
   #65
 10,486     Akershus     0
Hadde bare karosseriet på gamle japser vært laget for å holde også ...

På 94 camry V6 var det også klaring, så det var bare å få på ny reim, time riktig og kjøre videre. Kjedelig å bli stående i veikanten, da. Det skjer garantert når det passer minst.
Signatur
   #66
 3,234     Vestfold     0
Nå synes jeg DNBnor kan brenne et visst sted. Først melder de om total stegning nå i 3 dager i påsken. Skal derfor inn å bekrefte efakturaer og annet nå så jeg er sikker på å få det gjort før det er game over kl 13 i morra/i dag. Men neida, da får jeg opp at efaktura ikke er tilgjengelig nå.

Greit, jeg antar at evnt purringer grunnet manglende tilgang betaler dem! Jeg får faktisk ikke betalt mine mottatte fakturaer med mine egne penger. Synes det er noe stadig med manglende tilgang til efaktura at jeg snart vurderer å få dem i posten igjen  >:(



En feil har oppstått
Opplysninger om eFaktura er dessverre ikke tilgjengelig for øyeblikket.\nDette betyr at etablerte eFaktura-avtaler og eFaktura-delen av etablerte kombinasjonsavtaler (AvtaleGiro og eFaktura) ikke kan vises, samt at det heller ikke kan vises forslag for nye eFaktura-avtaler eller for nye kombinasjonsavtaler (AvtaleGiro og eFaktura).

   #67
 22,342     Akershus     0

Hadde bare karosseriet på gamle japser vært laget for å holde også ...

Hadde samme problemet med min SEAT. TDI motorn var fortsatt helt topp etter 330k, men når det mangler for mye gulv er det slutt. Skal jeg ha åpen bil skal det være på toppen det er høl.

   #68
 1,029     Oslo     0

Hadde bare karosseriet på gamle japser vært laget for å holde også ...


Har en 97 Nissan Maxima og på den er det ikke antydning til rust på, men ser i det gamle vognkortet at den har gått langt oppi nord før den havnet hos meg så kanskje pga mangelnde salting at den har klart seg så bra.
Siste redigering: Wednesday, April 20, 2011 9:36:21 AM av NissanZ
   #69
 3,234     Vestfold     0
Ingen tvil om at en bil som går der det ikke saltes har langt bedre forutsetninger for å holde rusta unna svært lenge.

Salthelvete som er her i landet sør nå er jo nok til å ta kverken på en ny bil på 3-4 år.