1,931
110
0
Tips til "bil nr 2"
8,022
Bærum
0
Etter masse plunder med vår Citroen Xsara har jeg omsider fått solgt dritten. Makan til skrap. Aldri noen flere franske kjøretøy her på tunet.
Er nå altså på jakt etter en "bil nr 2" som det heter seg. Til barnehagekjøring osv.
Budsjett maks 35k.
To andre krav: Forhjulstrekk og automat. Helst bensin.
Jeg vil ha noe som starter og går, og elektronikk som en kan stole noenlunde på. Forventer ikke noe feilfritt, men noe som det er mulig å skru og fikse på selv. (ikke mulig med fransk elektronikk :'( )
Noen tips?
Er nå altså på jakt etter en "bil nr 2" som det heter seg. Til barnehagekjøring osv.
Budsjett maks 35k.
To andre krav: Forhjulstrekk og automat. Helst bensin.
Jeg vil ha noe som starter og går, og elektronikk som en kan stole noenlunde på. Forventer ikke noe feilfritt, men noe som det er mulig å skru og fikse på selv. (ikke mulig med fransk elektronikk :'( )
Noen tips?
Signatur
- Baderomsbloggen min
....
...
...
Anbefaler Subaru om du vil ha en bil som bare fungerer
Er jo litt "farget" angående bilvalg med Outback som bil nr2 og Tribeca som hovedbil ;D ;D
Tekniker med verktøy.......Festool, Makita, Paslode
(gassverktøy med lav vekt), Millvaukee ....og litt til
Hvorfor forhjulstekk? "Typisk bil som sitter fast er en liten, forhjuldreven bil innerst på fjellveien" ref NAF.
Har kjørt begge, du kommer lengst med bakhjulstrekk, last i bagasjerommet og kona på trekkroken, om du ikke satser på MB Gelendewagen eller Land Rover med tre sperrer.
Jeg hadde 20 000 i verditap på 4, nesten 5 år og 60k km og eneste reperasjonene jeg hadde var glødeplugger og starter.
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=47740471
Hvis du gidder å reise til Hamar for å se på bil, da.
- Baderomsbloggen min
....
...
...
Husker for øvrig godt den episoden der Kramer fant ut at han skulle kjøre en bil tom for bensin. En Saab, Jerrys nye, om jeg ikke tar feil. Spenningen var til å ta å føle på
Oppdaget som du sier at Saab er rimelig på brukten. Kanskje jeg skulle kjøpt en 9-5 til
? Som du påpeker har jeg kunnskap om de bilene godt i fingrene nå.
- Baderomsbloggen min
....
...
...
Cozmo Kramer er klart den store helten.
Blir liksom feil med Yaris ja ?
- Baderomsbloggen min
....
...
...
Kanskje han gikk lei av å fylle bensin så ofte ;)
- Baderomsbloggen min
....
...
...
Nå er det jo langt fra sikkert at du er av samme høyde som Kramer, men om du er det blir det ikke et særlig smart syn i en Yaris:D
På den litt mer seriøse siden synes jeg Yaris er fryktelig plastikk i interiøret.
- Baderomsbloggen min
....
...
...
Hva med en "klassisk" elbil? Garantert "automat", og det er stort sett bare en "del" som kan ryke.
Med batteripakke og webasto i noenlunde skikk, bør driftsutgiftene være behagelige.
Jeg vet det er et lite entusiastmiljø rundt gamle elbiler, og de blir holdt på veien uten å kjøpe nye batterier fra forhandler..
-Ulempen er at om du vil ha mer en en toseters rullestol med tak, blir det fransk... ;D
eks: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=47985860
Ellers kan jeg gå god for mazda 3/323 det har jeg kjørt og skrudd siden begynnelsen av årtusenet. Delepriser og mekkevennlighet er bra og tull med elektronikk og annet har det vært minimalt med, Rust har ,ryktet til tross, vært et beskjedent beskjentskap.
Men mazda med automat og motorvulum under 2,5 liter har jeg dog ikke prøvd. -Men jeg tipper "trygt, simpelt og kjedeligt".. ;)
Jepp;
Mondeo Mk3 (01-06) tdci stasjonsvogn automat.
Mye bil for penga.
Finner du en Ghia eller GhiaX er det god Sony stereo, el-seter og cruisecontroll.
Ellers har de alle elektronisk klima og oppvarmet frontrute. Genialt det siste.
Jeg har min tredje Mk3 diesel stasj nå. 05 modell GhiaX som hadde fått 180.000 da jeg kjøpte den.
Creme skinn, Panther Black og godt vedlikeholdt.
39.000 kroner!
Prøv Ford!
Precission Engineering
Since 1997
Learning by Doing
Jeg har 2 liter i min 9-5 med sluromat og rekorden er 0,7 på langkjøring. På bykjøring bruker den 1,4.
Forbruket var verre før den fikk nye vakumslanger og steg 1.
På sprit klarer jeg å holde meg rundt 0,8 på langkjøring. Det gir en milpris på 7,75 med literspris på 9,7. Det er et forbruk på 0,55 per mil om man skulle kjørt på bensin for 14 kroner literen. Er ikke så dum den gamle b2x5-motoren til SAAB
Edit: Kjører såklart manuell. Langt morsommere og mere økonomisk!
Du burde engang prøve automat ;D
........kan ikke forstå at det er morsomt eller økonomisk å slure med clutch i køkjøring (også kolonne)?
Enig at små symaskinmotorer er uøkonomisk med automat, vet at feks Nissan Sunny med automat (og liten motor) var
"umulig "å få under liter på mila...........
Men situasjonen er forandret med litt større motorer, fantastisk å feks trekke henger/campingvogn med automat.....
Tekniker med verktøy.......Festool, Makita, Paslode
(gassverktøy med lav vekt), Millvaukee ....og litt til
;D ;D
Tekniker med verktøy.......Festool, Makita, Paslode
(gassverktøy med lav vekt), Millvaukee ....og litt til
Det er mange som skryter av at japanske biler bare går og går. (selv om jeg selvfølgelig kjører tysk)
Økonomigreia med at den konsekvent girer til et for høyt gir så fort man går av gassen for å så gire ned ved den minste berøring av gasspedal gjør bilen helt forferdelig. All VW plast skrangler ved 1300rpm og selv om girkassa er kjapp så mister man endel av egenskapene med pga mye unødig giring.
Halloo, vi snakker om ei pålitelig gammal kjerre til under 35 000! Da må man finne seg i å drite i utseendet på bilen, plastikken i interiøret. Og ja, det må bli en liten bil til den prisen. Og man må finne seg i å bli sett i en bil som ikke er spesielt kul.
Det er også veldig begrensende for denne biljakten å kreve automatgir.
Min "bil nr 2" er en forøvrig 125cc scooter
Når man kjørte ett gir lavere enn bilen ønsket var den faktisk ikke så gal.
Finnes det ikke sportsinstilling på DSG?
Se på corolla verso 2002 modell. Omtrent som yaris verso, men litt mer påkostet. Fins som automat også.
Men strengt tatt kan du kjøpe en slik som manuell selv om den sitter fastlåst i 3. gir, for de bensinmotorene er veldig fleksible.
Legg merke til barnehagevennlige bakseter (integrert barnesete)
Skal du ha bil nr 2 som bare går og går og ......, med automat til under 35 så må det bli Toyota.
Denne f.eks: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=48149348&searchclickthrough=true
Det er rådet fordi jeg er blitt preget av har/har hatt Corolla:
-72 Corolla KE20
-86 Corolla 1,6
-95 Corolla 1,3
-98 Corolla 1,8 4WD
Brukt med "innsiden av hodet" varer de evig, noe den fra 1972 er eksempel på. Lever i beste velgående, jeg bruker den så og si daglig nå på sommer'n (Selv om det nå snør her i Trondheim, men den -72 Corolla'n har vært ute en vinternatt før!)
Det en Corolla vil skuffe deg på er ønsket om å mekke selv. Det blir ingen mekking!
Genial, men for dyr. Får vel neppe disse til under 35k....
- Baderomsbloggen min
....
...
...
Finnkode 48082676
Tekniker med verktøy.......Festool, Makita, Paslode
(gassverktøy med lav vekt), Millvaukee ....og litt til
Vet at det var stor forskjell på gummiforinger mellom Hiace og første Hyundai kassebiler(foringer ødelagt veldig fort).
Tekniker med verktøy.......Festool, Makita, Paslode
(gassverktøy med lav vekt), Millvaukee ....og litt til
Stor forskjell på gummi.
Jeg har i drift en Hyundai Tucson (Kjøpte ikke Rav4), men den har jeg byttet mer "gummi" på enn på alle Corolla og HiAce jeg har hatt til sammen.
Og ja, ingen bil er vedlikeholdsfri, men mengden vedlikehold/reparasjon er det store forskjeller på.
Hm, se der ja, det der er jo midt i blinken egentlig. Takk for tipset!!
- Baderomsbloggen min
....
...
...
Finnes masse fint med automat og drift i riktig ende (bak, altså), hvis det kravet kan fires på.
F.eks. en sånn. Litt traust, men pålitelig, enkel å forholde seg til, og rimelige deler "over alt".
Yaris med automat høres ut som noe man kjører mens man venter på å dø ....
Vi har en forester 2,0 automat i familien. 2006-modell. Den er høyt giret, men har bare 4 trinn, noe som gjør at den fort vil gire ned, og blir masete. Opp litt seige bakker føles den slø, men i småtrafikk går det greit. Ut på motorveien og sånt merker man at den ikke er overmotorisert.
Grave? Flytte masser? Komprimere? Støype? www.budsjettmaskiner.no Eidsvoll, Arendal. Noe du vil leie ut? Ta kontakt, vi har plass til flere.
Dog personlig ville jeg hatt manuell i denne. Har hørt rykter om at cvt kassa i disse dreper bensinmotorene. Om det stemmer vet jeg ikke...
Mitt prosjekt:
Halvmoderne enebolig i Kongsberg
Trenger og trenger...Når alt kommer til alt trenger vi ikke to biler heller, men det er noe med hva som gjør hverdagen best mulig.
Når man kun tøffer rundt i køkjøring i lokalmiljøet, inkludert barnehagen, så er automat helt uovertruffent sammenliknet med å sitte å file på førstegiret.
- Baderomsbloggen min
....
...
...
Grave? Flytte masser? Komprimere? Støype? www.budsjettmaskiner.no Eidsvoll, Arendal. Noe du vil leie ut? Ta kontakt, vi har plass til flere.
Fine biler, og nydelig å kjøre på sommerføre. Sommerstid er drift på bakhjulene helt klart det eneste riktige. Men har desverre stått fast for mange ganger i latterlig lite bratte bakker med bakhjulsdrevne på vinterføre. Og vi bor ganske høyt oppe i lia.....
Ikke akkurat det mest fristende å sette seg inn i nei....
- Baderomsbloggen min
....
...
...
Skikkelige dekk, litt ekstra vekt baki hvis det er vanskelig, og hurtigkjettinger hvis det går helt i vranglås.
Grave? Flytte masser? Komprimere? Støype? www.budsjettmaskiner.no Eidsvoll, Arendal. Noe du vil leie ut? Ta kontakt, vi har plass til flere.
Gode poeng
Mitt prosjekt:
Halvmoderne enebolig i Kongsberg
Men vil tilby min sterkeste sympati med Cozmo, og andre som mått være i bisettelse av franskt.
Min foregående bil, en Kangoo 03 4x4, gammel postbil, var så ille det bare kan bli. Ikke lenge etter overtakelsen, datt tennings coilene etter tur, en, så en til, og da jeg kjente neste var på tur bare bytta jeg begge de 2 gjenværende.. enkelt nok, hadd jo på det tidspunktet lest meg opp om tennings systemet.
Så var det gasspedalen, elektrisk som seg hør og bør i dag. Men det var en kjent feil/problem med disse hos renault.. så dette hadde vært forsøkt fikset tidligere med lite hell, og impedancen var feil i ledningene (visstnok lodda for varmt).
Bærelager til Mellom Aksling utslitt året etter erverv, måtte da skifte hele greia til en viss sum.
noen småting i mellom(bla forstilling), og Nådestøtet kom mens jeg kjørte opp Timenes bakken, og syntes det var litt vel høy vibrasjonslyd i bilen, i det jeg slakket av mot toppen for å svinge av, gikk det mer over i taktfast slag.. Joda, venstre drivknute framme gått til helsikes.. parkerte bilen og tok kontakt med banken for å innløse gjenværende lån. Nok var nok. 30k+ i verksted utgifter på 2 år er litt mye, når en ikke har vært ute og bulka.
Mye mer fornøyd med Grand Vitara XL7'en jeg har nuh.
Såh.. tenker på å Kjøpe Franskt? Skygg unna!
Med mindre det er nytt, og du skal ha det i Max 3-4 år, 5te året har råta satt inn. Fantastiske biler når de virker.
Grave? Flytte masser? Komprimere? Støype? www.budsjettmaskiner.no Eidsvoll, Arendal. Noe du vil leie ut? Ta kontakt, vi har plass til flere.
vet ikke med utslitt men, etter 120,000km bør en vel vente litt pålitelighet, særligt på drivlinja, 2 issues der..
Dette var en postbil fra Nordvestlandet, antar det var en backup bil de hadde i utgangspunktet til de 3 dagene med sleipt føre vinterstid.
Men okke som, Vil vel påstå at jeg ikke er alene om å ha hatt store, premature problemer med franske biler, i større grad en... stort sett alle andre fabrikanter... Unntak er muligens Lancia og Alpha Romeo
Grave? Flytte masser? Komprimere? Støype? www.budsjettmaskiner.no Eidsvoll, Arendal. Noe du vil leie ut? Ta kontakt, vi har plass til flere.
Xsaraen var et impulskjøp pga latterlig lav pris. Solgte den for det samme jeg kjøpte den for. Hadde jeg gjort bedre research hadde jeg nok skygget unna typen. De franske har sine nykker, men når man går grundig til verks har alle merker sine svakheter og problemer.
- Baderomsbloggen min
....
...
...
Jeg ville sett etter en Ford Mondeo/Focus eller en Renault Laguna/Megane.
Litt større sjanse for trøbbel, men sammenlignet med Toyota o.l får du nyere og sikrere bil.
Den optimale nr 2 bilen er for øvrig en Porsche cab. Tre biler i en: sylskarp sportsbil, deilig cruise bil og transport fra A til B for far når den andre bilen er opptatt...
Mondeo tdci automat Ghia stasj vogn.
Skuddsikre greier med dieselmotor fra Ford, før PSA kom inn i bildet. EURO3 så du slipper DPF og elektronisk overvåking av EGR.
Og en adaptiv 5 trinns automatkasse fra Japan (Jatco).
Oppvarmet frontrute, regnsensor, elektronisk klimaanlegg, integrerte barneseter, IsoFix (joda, ALLE Mondeo Mk3 har det).
Hva annet i samme prisklasse ville du heller hatt...? Merk, i samme prisklasse!
It's a fuckin' no-brainer buddy!
Do it :D
Precission Engineering
Since 1997
Learning by Doing
Får håpe både bilene og forhandler/verksted er bedre nå, men jeg kjøper aldri Ford igjen.
Mk1.......
Jeg anbefaler Mk3.
Det er noe helt annet.
Precission Engineering
Since 1997
Learning by Doing
- Baderomsbloggen min
....
...
...
Fikk aldri sett på den, den stod vel i Moss/Fredrikstad området. For langt unna. Har nå hatt for mange bomturer til at jeg gidder å reise så langt for noe man kanskje ikke ender opp med å kjøpe.
- Baderomsbloggen min
....
...
...
2005 mod, 153000 km. Serviceheftet, omtrent nye dekk, nylig vert på service. Stv. 1,9 tdi
Nils-Kristian
Montèr Byggeservice
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=48167559&editAd=true
Nils-Kristian
Montèr Byggeservice
- Baderomsbloggen min
....
...
...
- Baderomsbloggen min
....
...
...
Det er vel kanskje greit å også kjøpe en bil med et snev av sikkerhetsutstyr?
Grave? Flytte masser? Komprimere? Støype? www.budsjettmaskiner.no Eidsvoll, Arendal. Noe du vil leie ut? Ta kontakt, vi har plass til flere.
Har den siste uka vært og sett på mange biler. Frustrerende at biler som annonseres som "rustfri", "strøken" osv viser seg å være ganske langt fra det.
Hvis det skal bli noe bilkjøp overhodet må vi nok senke kravene betraktelig, f.eks virker automat å være et krav som utelukker mange ellers brukbare biler.
Flommer over av folk som selger biler med manuell kasse på rundt 200.000 kjørte km. Som regel må både reg.reim og clutch taes på disse i nærmeste fremtid (med unntak av de fornuftige som har valgt kjede fremfor reim).
Regreim er stort sett kurrant, men clutch tar jeg nok neppe hjemme på gårdsplassen...
- Baderomsbloggen min
....
...
...
Her har du både fwd og rwd : http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=48387252&searchclickthrough=true . Her må du nok beregne noe vedlikehold, men der er det i hvert fall godt med plass, bra sikkerhet, og den tar seg frem der du trenger å ta deg frem.
Grave? Flytte masser? Komprimere? Støype? www.budsjettmaskiner.no Eidsvoll, Arendal. Noe du vil leie ut? Ta kontakt, vi har plass til flere.
Av og til. Jeg har kjøpt en for snart 2 år siden. Når budsjettet ditt er på 35k, hadde du hatt 20k til overs til vedlikehold.
Den har ABS, airbag og ikke minst fått nye dekk. Også i mitt tilfelle er det snakk om bil nr 2, derfor synes jeg det er godt nok.
Byttet kjedet på min ved 500.000 km, mest sånn for sikkerhets skyld :-)
Ja, ABS og Airbag bør være en selvfølge når man handler bruksbil, uansett hvor langt ut i rekka den er.
Grave? Flytte masser? Komprimere? Støype? www.budsjettmaskiner.no Eidsvoll, Arendal. Noe du vil leie ut? Ta kontakt, vi har plass til flere.
Ikke dum den. Men litt for dyr desverre...
- Baderomsbloggen min
....
...
...
Det høres ikke normalt ut. De fleste 9-5 går i alle fall 300k km uten problemer med originalkjedet...
- Baderomsbloggen min
....
...
...
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=48269092&searchclickthrough=true
Hvis det "bare" er snakk om bremserør, så er det relativt enkelt å bytte ut med kobber.
Grave? Flytte masser? Komprimere? Støype? www.budsjettmaskiner.no Eidsvoll, Arendal. Noe du vil leie ut? Ta kontakt, vi har plass til flere.
BMW-eiere er advart for meget sterke scener:
http://www.topgear.com/uk/videos/a-tribute-to-saab-part-2-series-18-episode-5
b2x5-motoren er utsatt for sludge, selv etter utbedringene som kom i 2004. Hyppig oljeskift er et must. Det er en utrolig fleksibel motor, men dette er en svakhet.
Nja. 300Mm er drøyt. Da har du langkjørt mye. De gode nyhetene er at reservedeler er relativt fornuftig priset. F.eks. kan du få en fabrikkny 2,3-liter for ca. 13.000,-.
Det er slettes ikke mitt inntrykk, iallfall ikke hvis bilen har gått med longlife servicer.
Men nå er det byttet, prøver å glemme at bilen holdt bare 4 mil etter byttet før jeg fikk ny feil (spjeldhuset). Men med Neobros, Eeuroparts og lignende delepushere, litt færre enn ti tommeltotter og overkommelig avstand til doktoren på Rissa er det allikevel overkommelig å eie en godbil.
http://www.finn.no/47970772
http://www.finn.no/47344332
Precission Engineering
Since 1997
Learning by Doing
Har mondeo kjede eller reim?
- Baderomsbloggen min
....
...
...
Kjede. So no worries.
Diesel er helt topp.
Med turbo vel og merke.
Mye bang for the buck, som de sier "over there"
:)
Precission Engineering
Since 1997
Learning by Doing
Altså no worry med kjede........
......men hva med resten av bilen da
Tekniker med verktøy.......Festool, Makita, Paslode
(gassverktøy med lav vekt), Millvaukee ....og litt til
Resten av hvilken bil?
Modeoer generelt, eller en av de jeg linket til?
Mondeoen generelt er helt ok. De jeg linket til vet jo ikke jeg noe spesielt om.
Precission Engineering
Since 1997
Learning by Doing
Tekniker med verktøy.......Festool, Makita, Paslode
(gassverktøy med lav vekt), Millvaukee ....og litt til
Right...
Du mener vel at Julenissen heller ikke finnes...?
Og at jorda er "rund".
Precission Engineering
Since 1997
Learning by Doing
Grave? Flytte masser? Komprimere? Støype? www.budsjettmaskiner.no Eidsvoll, Arendal. Noe du vil leie ut? Ta kontakt, vi har plass til flere.
De fleste biler duger bra når de har gått 100000 -200000 km..........selv om vedlikeholdskostnader varierer mye fra bil til bil.....
Men når bilen har rullet over 200000 km da må man forvente mye rart, og noen merker begynner å bli "ulønnsomme " og dyre i drift.........
Tekniker med verktøy.......Festool, Makita, Paslode
(gassverktøy med lav vekt), Millvaukee ....og litt til
Det varierer mye fra bil til bil, men serviceutgiftene er vanligvis høyest mellom 100-150.000, og så begynner de å falle igjen.
Mulig jeg er bortskjemt med mercedeser som går og går, men jeg ser mer på stand enn km.
Grave? Flytte masser? Komprimere? Støype? www.budsjettmaskiner.no Eidsvoll, Arendal. Noe du vil leie ut? Ta kontakt, vi har plass til flere.
.......jeg mener vel egentlig at faren for dyre feil øker, og noen motorer /girkasser klarer mindre km enn andre....
Tekniker med verktøy.......Festool, Makita, Paslode
(gassverktøy med lav vekt), Millvaukee ....og litt til
Når de selger bilen så kjenner jo selger til feilene, men hva om lading ikke virker optimalt, inneskjermer av filt(over hjulene) blir ødelagt av snø, eller det begynner å vokse mugg rundt takluke, vannlekkasje i bakluke, småvindu......mm
Er selger ansvarlig i en tidsperiode og/eller kan ny eier kreve heving av kjøp?
NB! Skrev det likegodt her, siden det gjelder bruktbil.....
Tekniker med verktøy.......Festool, Makita, Paslode
(gassverktøy med lav vekt), Millvaukee ....og litt til
- Baderomsbloggen min
....
...
...
KM-stand, som så mye annet, gir absolutt ingen garantier. Det er falsk trygghet.
Det som ER et problem, er rust. Mekaniske ting lar seg fikse med nye deler og overhaling. Rust krever mye mere $$ for å fikses - sliping, lakkering, i verste fall nye karosserideler osv.
- Baderomsbloggen min
....
...
...
- Baderomsbloggen min
....
...
...
Det er sikkert ikke enormt vanskelig for de som kan det. Spørsmålet er om noen gidder på en bil i prissjiktet du ser etter. Om ne bil har gått 200 eller 300.000 km pleier normalt ikke å ha så mye å si. Generell stand er viktigere. 200.000 km med småkjøring til og fra butikker, barnehage og sånt tull er ikke nødvendigvis noe bedre enn 300.000 km langkjøring f.eks. At bilen er hel og grei, kjører fint uten (for mye) ulyder osv, er viktigere enn km.
Grave? Flytte masser? Komprimere? Støype? www.budsjettmaskiner.no Eidsvoll, Arendal. Noe du vil leie ut? Ta kontakt, vi har plass til flere.
Kommer helt an på type/årsmodell bil. I kategorien 25-30k,- som vil si litt eldre biler så er det ikke verre enn å åpne instrumentpanelet, enten fjerne eeprom så programmere inn ny km eller programmere in-circuit. Verdien man programmerer trenger man som regel en slags kalkulator for å få riktig verdi. I litt nyere biler så må man også samkjøre km i BCU eeprom også(Body control unit <- mange forskjellige navn. CCU/ZEE osv.) På litt nyere biler så kan det fort bli litt verre da ting er kryptert. Men fortsatt ikke umulig.
Hvis jeg skulle ha endret KM på min bil som står parkert utenfor her nå så kunne jeg sikkert ha gjort det på 30min. Får også ferdige verktøy som leser/endrer/programmerer alt i et jafs.
Hvis man er godt kjent med bilmodellen (fra biler som har riktig kjørelengde) så bør en kunne se om telleren er skrudd tilbake 100 000 km.
Da kan du få kjøpe min bil utrolig billig: Ikke noe rust jeg har sett, men mange feil.
Jeg ser og kjenner det på hele bilen. At du ikke gjør det, får være din sak.
Så se å fiks dem da. Nettopp sånne biler er det nitrist å komme over - eiere som ikke tar tak i ting når de dukker opp - og ender opp med en hel masse greier som må gjøres.
- Baderomsbloggen min
....
...
...
- Baderomsbloggen min
....
...
...