DSG er et steg i riktig retning for automat, men bringer jo sine egne problemer. Køkjøring, som nevnes som et pluss for automat, er ikke noe pluss for DSG.
DSG er ca det verste jeg har vært borti, da i kombinasjon med 1.6 diesel i 2013 Touran. Økonomigreia med at den konsekvent girer til et for høyt gir så fort man går av gassen for å så gire ned ved den minste berøring av gasspedal gjør bilen helt forferdelig. All VW plast skrangler ved 1300rpm og selv om girkassa er kjapp så mister man endel av egenskapene med pga mye unødig giring.
Utrolig at man kan finne på å skrive om plastikk i interiøret og slik.
Halloo, vi snakker om ei pålitelig gammal kjerre til under 35 000! Da må man finne seg i å drite i utseendet på bilen, plastikken i interiøret. Og ja, det må bli en liten bil til den prisen. Og man må finne seg i å bli sett i en bil som ikke er spesielt kul.
Det er også veldig begrensende for denne biljakten å kreve automatgir.
Nå er det jo langt fra sikkert at du er av samme høyde som Kramer, men om du er det blir det ikke et særlig smart syn i en Yaris:D
På den litt mer seriøse siden synes jeg Yaris er fryktelig plastikk i interiøret.
Se på corolla verso 2002 modell. Omtrent som yaris verso, men litt mer påkostet. Fins som automat også. Men strengt tatt kan du kjøpe en slik som manuell selv om den sitter fastlåst i 3. gir, for de bensinmotorene er veldig fleksible.
Det er rådet fordi jeg er blitt preget av har/har hatt Corolla: -72 Corolla KE20 -86 Corolla 1,6 -95 Corolla 1,3 -98 Corolla 1,8 4WD
Brukt med "innsiden av hodet" varer de evig, noe den fra 1972 er eksempel på. Lever i beste velgående, jeg bruker den så og si daglig nå på sommer'n (Selv om det nå snør her i Trondheim, men den -72 Corolla'n har vært ute en vinternatt før!)
Det en Corolla vil skuffe deg på er ønsket om å mekke selv. Det blir ingen mekking!
Økonomigreia med at den konsekvent girer til et for høyt gir så fort man går av gassen for å så gire ned ved den minste berøring av gasspedal gjør bilen helt forferdelig. All VW plast skrangler ved 1300rpm og selv om girkassa er kjapp så mister man endel av egenskapene med pga mye unødig giring.
Halloo, vi snakker om ei pålitelig gammal kjerre til under 35 000! Da må man finne seg i å drite i utseendet på bilen, plastikken i interiøret. Og ja, det må bli en liten bil til den prisen. Og man må finne seg i å bli sett i en bil som ikke er spesielt kul.
Det er også veldig begrensende for denne biljakten å kreve automatgir.
Min "bil nr 2" er en forøvrig 125cc scooter
Når man kjørte ett gir lavere enn bilen ønsket var den faktisk ikke så gal.
Finnes det ikke sportsinstilling på DSG?
Se på corolla verso 2002 modell. Omtrent som yaris verso, men litt mer påkostet. Fins som automat også.
Men strengt tatt kan du kjøpe en slik som manuell selv om den sitter fastlåst i 3. gir, for de bensinmotorene er veldig fleksible.
Legg merke til barnehagevennlige bakseter (integrert barnesete)
Skal du ha bil nr 2 som bare går og går og ......, med automat til under 35 så må det bli Toyota.
Denne f.eks: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=48149348&searchclickthrough=true
Det er rådet fordi jeg er blitt preget av har/har hatt Corolla:
-72 Corolla KE20
-86 Corolla 1,6
-95 Corolla 1,3
-98 Corolla 1,8 4WD
Brukt med "innsiden av hodet" varer de evig, noe den fra 1972 er eksempel på. Lever i beste velgående, jeg bruker den så og si daglig nå på sommer'n (Selv om det nå snør her i Trondheim, men den -72 Corolla'n har vært ute en vinternatt før!)
Det en Corolla vil skuffe deg på er ønsket om å mekke selv. Det blir ingen mekking!
Genial, men for dyr. Får vel neppe disse til under 35k....
- Baderomsbloggen min
....
...
...
Finnkode 48082676
Tekniker med verktøy.......Festool, Makita, Paslode
(gassverktøy med lav vekt), Millvaukee ....og litt til