Så hva er konklusjon forsøkte og bestille ny motor til saga?
Er nok redd for det. Jeg kjøpte min på elektro-drift Hgsd. (vis-a-vis Ford) Mener jeg betalte 2800,-+mva. De hadde på lager. Senere så jeg Jula hadde tilsvarende til ca.1300,- (2år siden) Hvordan disse er vet jeg ikke.
Signatur
Det er en utrolig hukommelse enkelte mennesker har, de er i stand til ord for ord å gjenta hva en annen aldri har sagt !
Men når enn ser nøye etter ser enn noen små svidde kobber tråder eller andre ledninger, dette er vel ikke ett bra tegn?
Nei det kan man vel si. Prøv nesa. Svidde viklinger lukter ..... ehh... svidd. Selv etter lang tid ettersom det er godt innkapslet.
Jeg ville tatt ut motoren og koblet den direkte på en ledning. Stappet den i uttaket og sett hva som skjer. Men ting tyder på at du er klar for ny motor.
Her er det jo greie priser: http://www.moeco.no/subdet102.htm. Du får hva du betaler for, men asynkronmotorer er ikke akkurat romfartsteknologi. Lagrene er dog et svakt punkt hvor billig er mye dårligere enn skikkelige.
Signatur
Det er ikke noe som er umulig. Det er bare en mulighet til å lære noe nytt.
Ja det så ikke bra ut. Antar det har startet med et tørt lager.
Forøvrig så lurer jeg på om du med røket bolt mener de som sitter i en sirkel på rotoren. De som er nærmest fotografen er nok kappet ved avbalansering av den. Altså OK.
Men lageret ser ganske dødt ut. Prøv å spinne det så høres det vel litt "grus" ut antar jeg? Og det skal vel være et lager med tetning 2RS eller oftere 2RZ. Den ser vekk ut.
Signatur
Det er ikke noe som er umulig. Det er bare en mulighet til å lære noe nytt.
aha , så den bolten er kappet ved balansering ja. okei det var den nærmest jeg så ja.
Høres ikke så forferdelig grus heller når jeg tørner.
Fant også noe spon, og en skive inni der.
Så ting har i alle fall skjedd.
Har bestilt ny motor fra ernex nå, er ikke sikker på om de er bedre enn de som ble linket til, men men. tenkte det var like greitt å ha enn som passet til saga, men det gjør kanskje alle, men men.
Er nok redd for det. Jeg kjøpte min på elektro-drift Hgsd. (vis-a-vis Ford) Mener jeg betalte 2800,-+mva. De hadde på lager.
Senere så jeg Jula hadde tilsvarende til ca.1300,- (2år siden) Hvordan disse er vet jeg ikke.
Nei det kan man vel si. Prøv nesa. Svidde viklinger lukter ..... ehh... svidd. Selv etter lang tid ettersom det er godt innkapslet.
Jeg ville tatt ut motoren og koblet den direkte på en ledning. Stappet den i uttaket og sett hva som skjer. Men ting tyder på at du er klar for ny motor.
Her er det jo greie priser: http://www.moeco.no/subdet102.htm. Du får hva du betaler for, men asynkronmotorer er ikke akkurat romfartsteknologi. Lagrene er dog et svakt punkt hvor billig er mye dårligere enn skikkelige.
Har tatt den ut idag, og åpnet den.
Og det virker som noen deler inne i den har kommet seg løs. Det er mye svidde viklinger, enn bolt og 2 som er røket, litt spon, og diverse.
Forøvrig så lurer jeg på om du med røket bolt mener de som sitter i en sirkel på rotoren. De som er nærmest fotografen er nok kappet ved avbalansering av den. Altså OK.
Men lageret ser ganske dødt ut. Prøv å spinne det så høres det vel litt "grus" ut antar jeg? Og det skal vel være et lager med tetning 2RS eller oftere 2RZ. Den ser vekk ut.
Høres ikke så forferdelig grus heller når jeg tørner.
Fant også noe spon, og en skive inni der.
Så ting har i alle fall skjedd.
Har bestilt ny motor fra ernex nå, er ikke sikker på om de er bedre enn de som ble linket til, men men. tenkte det var like greitt å ha enn som passet til saga, men det gjør kanskje alle, men men.
Slik går det når motoren ikke har skikkelig motorvern og blir brukt til den står av amatører.. ;D
Har vert bortlånt litt , men har ikke overbelastet den noe selv i alle fall..
Men jeg skal ikke pønske i hva som har skjedd her. Lagret ser jo sånn passe helt ut på bildet.