158    3    0  

Sporing kapp sag

 125     0
Hei, kjøpte en brukt Bosch kapp og gjær sag. Liten feil med den og trenger å vite hvor og når den er kjøpt i tilfelle garanti.  Selger visste ikke noe. Noe måte å spore tilbake til butikk eller noe slikt? Har id nr på sagen

TSt
   #1
 12 091     0
Det har ikke vært vanlig å registere serienr ved salg på slike produkter selv om det skulle være på sagen. Men mulig Bosch kan fortelle når den er produsert ut i fra dette.

Men tviler på at en kommer noen vei med noe her siden en ikke er første gangs kjøper og kan derfor ikke kjenne historikken. Det er mye en kan gjøre feil med en slik sag å få den til å bli feil. (Falle i bakken, miste noe oppå sagen osv). Feil må normalt reklameres innen rimelig tid.

Men det går ann å spørre. Jeg hjalp noen med en sentralstøvsuger der jeg sannsynliggjorde at den forsatt var under garanti. Her var det skilsmisse og en hadde ikke kvittering for kjøp og ville ikke forsøke å skaffe denne.

Der fikk jeg beskjed om å levere med epost jeg hadde forespurt til leverandøren når den ble sendt inn på reklamasjon så skulle de dekke dette.
  (trådstarter)
   #2
 125     0
Nei det er ikke så lett å spore noe. Jeg vet det er en 2017 modell. Men har en anelse om hva som er feilen med den. En en del som må byttes, men er jo bare 90% sikker på det er det som er feilen. Heldigvis er den delen billig, så prøver på den først.
TSt
   #3
 12 091     0
Hadde et parti på lager hvor vi etterhvert fant ut at måtte vært transportskadet. Når vi fulgte opp dette fant en spor som kunne bekrefte dette. Container som hadde falt fra en viss høyde ble senere bekreftet. Men det viser at ekstern påvirkning kan påvirke en sag. Når de ike lenger er i embalasje og ogsp står "oppe" uten transort sperre er de enda mere utsatt.