6,430    28    2  

Flexit service?

KE
 3,673     Hordaland     0
Rykter skal ha det til at slike sentralstøvsugere trenger service!? Er dette riktig, stopper støvsugeren å virke etter ett forhåndsdefinert antall timer? Kan man isåfall skifte filter eller hva det er selv og nullstille timer?
Har ikke installert min enda så har ikke erfaring selv. Servicemann på en sentralstøvsuger høres iallefall drøyt ut så jeg tror ikke noe på det men tenkte andre kanskje vet hva dette innebærer?

   #1
 467     Stavanger     0
Om en skal generalisere sentralstøvsugerne solgt til privatmarkedet: Sentralstøvsuger er ikke så mye mer hokkus pokkus en en vanlig støvsuger. Pose og filter. Noen har ikke pose, andre har flere filer osv. Men alt i alt er det gjør det selv "vedlikehold "altså bytte dette som på vanlig støvsuger. Når motor eller annet går etter x antall år, så fikser en eller kjøper ny... Rørene er i veggen så kostnaden og jobben da er ikke stort større enn ved en dyr vanlig støvsuger...
KE
  (trådstarter)
   #2
 3,673     Hordaland     0
Mulig jeg skrev dumt men spørsmålet er om Flexit sine sentralstøvsugere trenger servicemann etter x-antall timer. Er det noe tidtaker som må resettes etter en viss tid, gjerne ved filterbytte eller hva det nå er?
HSt
   #3
 36,580     Lillestrøm kommune     0
Nei, jeg mener at dette tullet enda ikke har kommet til slike enheter, lav kost printere har dette. Du kan forvente at den går helt til motoren brenner opp en dag, forhåpentligvis om mange år. Min ser ut til å være orginal montert i '87 bortsett fra at den ikke starter i sprengkulde (står i garasjen, tar sikringen i huset) så er det ikke noe problem med denne. Er av fabrikat Beam men hadde ikke vært betenkelig med å kjøpe en Flexit i dag.
KE
  (trådstarter)
   #4
 3,673     Hordaland     0
Hvis dere tar en titt på denne pdfen:
www.flexit.no/Documents/Produkter/SSS/MAN_94218N.pdf

Kapittel 6.3 tar for seg displayet som sitter på 4000, jeg regner med funksjonene er lik selv om displayet er fraværende. Der omtales "indikator for service", og det beskrives servicemann og nullstilling av drifttidsteller. Det er dette jeg lurer på hva er.
HSt
   #5
 36,580     Lillestrøm kommune     0
Huff, ja du har jo rett, jeg har sett den enkle modellen uten display så det var min referanse til Flexit. Jeg støtter TS nå, hva betyr dette ?

På en del billig verktøy følger et ekstra børste sett med i pakken hvis det er børster er det en klønete måte å gjøre det på.
KE
  (trådstarter)
   #6
 3,673     Hordaland     0
Har forsøkt å google dette uten treff, sendte en epost til Flexit nå så får vi se hva de kommer med.
   #7
 6,009     Finnmark     0
Med nybygg så blir det vel nødvendig med en buss med servicefolk en gang i året Wink
Signatur

KE
  (trådstarter)
   #8
 3,673     Hordaland     0
Fikk ett kort svar fra flexit nå, jeg har ikke fått svar på hva jeg må gjøre etterpå alarmen dukker opp, det er jo det jeg ønsker å vite. Hvor er resetknappen?

Enheten larmar efter 800 timmar .
Det är också den beräknade driftstiden för motorn.
   #9
 2,435     Hordaland     0
Da jeg jobbet for et elektrikerfirma i Stavanger hadde firmaet servicepartner-avtale for Villavent i Rogaland. Vi var ofte innom boliger for å foreta service på sentralstøvsugere. Servicen var stort sett bytte av filter, generell rengjøring, levering av nye poser, og utskifting av defekte deler eller tilleggsutstyr.

Service telleren i sentralstøvsugerne var kode-beskyttet med en tastekombinasjon. Støvsugeren slutter å fungere og indikerer at service må tilkalles.

Er nok den veien utviklingen går, dessverre... Produsentene finner stadig nye veier for å gjøre oss avhengig av produsenten i ettertid.
Signatur
HSt
   #10
 36,580     Lillestrøm kommune     0
800 timer, f eks. 4t pr uke er bare 3.8år.

Sentralstøvsuger må kunne ventes å vare lenge så 5 år reklamasjonsrett må gjelde. Mulig Flexit vet at 4t uke er for mye så de akkurat passerer 5år før den stopper ?

Enig at dette høres svakt ut, som nevnt er min Beam Sentralstøvsuger fra '87 montert i nytt hus av forrige eier.